U zagrebačkoj Zračnoj luci promet i sve ostale aktivnosti vezane za pripremu gradnje novog i rekonstrukciju postojećeg putničkog terminala idu prema planovima tvrtke-koncesionara Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) koja uz porast broja putnika ove godine očekuje nove aviokompanije te razrješenje problematike Croatia Airlinesa.
Čulo se to uz ostalo na današnjem susretu s novinarima članova uprave MZLZ-a pri čemu je predsjednik Uprave Gonzalve de Cordoue naglasio da razumiju kompleksnost situacije u kojoj se nalazi Croatia Airlines (CA), ali da će za razrješenje te situacije biti 'strpljivi' otprilike još samo do kraja ove godine i to zato jer ta kompanija čini oko 60 posto prometa na zračnoj luci.
Već lanjsko smanjenje broja putnika u MZLZ-u od oko 2 posto u odnosu na 2012., ili na 2,3 milijuna putnika, de Cordoue je većim dijelom pripisao problemima Croatia Airlinesa, odnosno njegovom smanjenju ruta i frekvencija, kao i raspoloživih kapaciteta za oko 10 posto.
Ostali prijevoznici su pak prošle godine broj putnika povećali za oko 10 posto, a raspložive kapacitete za 16 posto, što će, kako vjeruju u MZLZ-u, nastaviti i ove godine, tim više što se očekuje i dolazak novih kompanija, od KLM-a koji je već najavljen, do povratka češke avio kompanije CSA, te još jedne talijanske i poljske s kojima se pregovara.
Pregovara se i s nekoliko niskotarifnih kompanija (ali ne i sa Ryan Airom jer su jako zahtjevni i skupi) za europske, ali i daleke destinacije odnosno interkontinentalne letove u SAD i Kanadu, a sve će biti jasnije tijekom ove godine.
Tako bi broj kompanija ove godine u MZLZ-u trebao narasti sa 17 na najmanje 20-ak te u takvoj situaciji ne bi bilo teško nadoknaditi promet CA, pogotovo što je koncesijska obveza povećati promet, kazao je de Cordoue dodajući da će o CA morati razgovarati još i u resornom ministarstvu.
O financijama i poslovanju MZLZ-a novinarima je danas govorio član Uprave David Gabelica (koji pola radnog vremena radi za Bina-Istru, a pola za MZLZ) istaknuvši da je financijska konstrukcija u potpunosti zatvorena još početkom prosinca uz ocjenu da je dobro da su to uspjeli zbog pada BDP-a i rejtinga Hrvatske.
Početkom siječnja koncesionar je uplatio i 500 tisuća eura naknade za koncesiju, što ide tromjesečno, uplatili su i sve drugo što su trebali (doprinose i ostalo), plaće zaposlenima idu redovito i normalno, kao i sva zaštitna odjeća i ostalo, i nijedno pravo im nisu umanjili niti ukinuli jer su se tako obvezali, kazao je Gabelica. Dodao je da se i suradnja i komunikacija sa sindikatima poboljšala.
Članica uprave zadužena za gradnju i rekonstrukciju Hulya Sofuoglu (iz turskog TAV-a, članice konzorcija) izvijestila je da će krajem siječnja stići 30-a kontejnera na gradilište koje sada miruje zbog zime i snijega, ali da je do snijega posjećeno suvišno drveće i postavljen veći dio zaštitne ograde duge 6 kilometara.
Najavila je i da će se do jeseni, većinom noću, odvijati radovi i na postojećem putničkom terminalu, gdje će se najprije urediti trgovačka 'duty free' zona, sanitarni čvorovi i ugostiteljstvo, a u sve se ulaže planiranih oko 3,5 milijuna eura.
Proces nabave za gradnju novog terminala je u tijeku, kao i odabir izvođača raznih radova, od čega će 95 posto biti iz Hrvatske, kazala je Sofuoglu.