Podatak po kojem su Vinkovci pri vrhu tablice nesigurnih gradova, odmah iza Pule i Slavonskog Broda, iskoristila je oporba da prozove gradonačelnika Mladena Karlića, cjelokupnu gradsku upravu, ali i policiju
Grad na Bosutu, po podacima Zaštite, časopisa za zaštitu i sigurnost osoba i imovine, ima najveću stopu žrtava u prometnim nesrećama u posljednje tri godine, odnosno najviše poginulih i ozlijeđenih na 1.000 stanovnika, pa je samo prošle godine iznosila čak 8,63.
Nezahvalni su primat Vinkovci preuzeli od dotadašnjih 'lidera' – Kaštela i Dubrovnika, koji su prethodnih 11 godina bili na vrhu po prometnoj nesigurnosti.
'Grad Vinkovci su u tih 11 godina, dakle sve do 2008, bili tek na šestom mjestu po broju prometnih žrtava, a prošle godine zasjeli su na prvo mjesto. Štoviše, Vinkovci imaju najveću stopu prometnih žrtava i u prethodne dvije godine. Ne treba zaboraviti da je od Vinkovaca i u 2006. i u 2005. godini bilo gore čak 17 gradova obuhvaćenih istraživanjem, pa bi trebalo provjeriti što se to zbiva u gradu na Bosutu i njegovoj okolici', upozorava Antun Krešimir Buterin, izvršni urednik časopisa Zaštita.
Iz Foruma mladih vinkovačkih SDP-ovaca navode i razloge takvom negativnom trendu, pa tvrde da bi 'prometnih nesreća bilo sigurno manje da je više policije na ulicama, da su češće u ophodnji te da se služe represivnim mjerama, posebice za dane vikenda kada je najviše mladih na ulici, i to najčešće pod utjecajem alkohola'.
'Drugi veliki problem je i nedovoljno dobra prometna infrastruktura. Loša preglednost na pojedinim raskrižjima, manjak kružnih tokova koji bi povećali protočnost prometa i smanjili mogućnost nesreća te slaba prometna signalizacija dosta utječu na broj prometnih nesreća u gradu', ukazuje SDP-ovac Dario Šebalj. Po njegovu mišljenju, 'uz veću sigurnost i kvalitetu života, mlade se može potaknuti da ostanu živjeti u Vinkovcima, a privući ljude iz drugih gradova, jer ljudi ne žele živjeti u jednom od najnesigurnijih gradova u Hrvatskoj'.
'Gradonačelnik bi trebao biti svjestan da konačno treba investirati u druge i pametnije stvari. Ne treba se previše baviti problematikom koja nema previše učinka, kao što je npr. izgradnja bazena koja nije neophodna u vrijeme recesije. Ceste u manjim ulicama, a pogotovo one u rubnim dijelovima grada, mogu još neko vrijeme ostati neasfaltirane, ali kad je sigurnost grada u pitanju, recesije ne smije biti', upozorava Šebalj.
Gradonačelniku Karliću su mladi socijaldemokrati savjetovali da obavezno sudjeluje na zagrebačkoj konferenciji na temu sigurnosti gradova te 'pokupi malo iskustva' od drugih kolega.
'Očito je da gradonačelnik u 13 godina, koliko vodi grad Vinkovce, nije naučio kako dobro upravljati gradom jer ga je učinio samo još više nepoželjnim mjestom za život. Pored toga što nemamo sveučilište i visokoobrazovne ustanove te izuzetno visoke stope nezaposlenosti mladih, Vinkovci su postali i jedan od nesigurnijih gradova za život', konstatirala je Gordana Kobac, predsjednica Foruma mladih SDP-a Vinkovaca.
Policija pak ima drugačiji pristup od časopisa Zaštita i istraživanja njegovih stručnjaka, pa tvrdi da stopa od 8,63 žrtve u prometu na 1.000 stanovnika nije dobar pokazatelj te po njima Vinkovci u tom smislu nisu vodeći na listi najnesigurnijih.
'Policijske analize govore da prosječno u prometu strada samo 0,6 osoba. Prošle je godine u prometu na području Vinkovaca stradalo 213 osoba, od čega dvije smrtno, 24 teško, a 187 ih je lakše ozlijeđeno', potvrdio je novinarima Berislav Šarić, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave vukovarsko-srijemske. Još tvrdi da je, u usporedbi s podacima iz prethodnih godina, broj smrtno stradalih u prometu ostao isti, dok se broj nesreća smanjuje.
Zanimljiv je i podatak da je obližnji Vukovar prometno najsigurniji grad u Hrvatskoj, pa je tu titulu nakon 12-godišnjeg razdoblja uspio zadržati i prošle godine.