NENAPLAĆENA POTRAŽIVANJA

Vibrobeton zaustavlja radove na pruzi Vinkovci-Tovarnik

03.09.2010 u 17:31

Bionic
Reading

Zbog neneplaćenih tražbina od 16,5 milijuna kuna te nepriznavanja zakonskih propisa pri obnovi magistralne željezničke pruge Zagreb-Tovarnik na dionici Vinkovci-Tovarnik-državna granica, vinkovačka tvrtka "Vibrobeton", koja obnavlja tu prugu, u ponedjeljak će početi uklanjati rukohvate postavljene na kolodvoru u Đeletovcima, najavio je predsjednik upravnog odbora tvrtke Davor Kuterovac

Na konferenciji za novinare u Đeletovcima Kuterovac je naveo kako je "Vibrobeton" ključan kooperant glavnog izvođača radova na pruzi talijanske tvrtke "Salcef Construzioni Edili e Ferroroviare SpA", za koju izvodi građevne radove i dobavlja betonske pragove. Istaknuo je kako je namjera o uklanjanju rukohvata na đeletovačkom kolodvoru samo simboličan čin kojim se upozorava na golemo nezadovoljstvo "Vibrobetona" načinom na koji se obnavlja dionica pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica

Po njegovim riječima, građevni projekti po kojima su se izvodili radovi manjkavi su, loši i bez izvedbenih projekata, a do danas, kako je kazao, "Vibrobetonu" "nije ovjerovljen nijedan 'građevni dnevnik' što je vrlo ozbiljna obveza po zakonu o gradnji i prostornom uređenju, tako da nemamo ni službenu potvrdu da smo uopće boravili na gradilištu, a kamoli da pokrećemo bilo kakav postupak".

"Zbog profitabilnosti nadzora uopće se ne pozivaju strukovni specijalisti koji su nužni, poput mjernika, geomehaničara i konstruktora", navodi Kuterovac i dodaje kako je "Vibrobeton" u nekoliko navrata bio spreman radove i prekinuti, ali su upozoreni da se u tom slučaju odmah aktiviraju neopoziva bankovna jamstva koje je ta tvrtka dala i to više od milijuna eura.

Obnova magistralne željezničke pruge Zagreb-Tovarnik na dionici Vinkovci-Tovarnik-državna granica sa Srbijom u dužini 33,4 kilometra počela je u rujnu 2008., a trebala bi završiti do kraja ove godine. Vrijednost radova procijenjena je na 60,1 milijun eura

Projekt se sa 38 posto sufinancira iz pretpristupnog fonda Europske unije ISPA, a ostatak iz državnog proračuna. Radovi su povjereni talijanskoj tvrtki Salcef Construzioni Edili e Ferroroviare SpA i Bombardier Transportation Italy SpA, a nadzor radova španjolskoj tvrtki Tecnica y Proyectos SA.