Čak 41 posto hrvatskih ispitanika plaću smatra najvažnijom informacijom u oglasu za posao, za trećinu njih to su uvjeti rada, informacije koje sugeriraju ravnotežu između poslovnog i privatnog života najvažnije su za 15 posto, dok je za 10 posto ispitanih najvažnija radna atmosfera, pokazalo je istraživanje portala MojPosao
Anketa je provedena na više od 1300 ispitanika.
Iako je svaka informacija u oglasu za posao kandidatima korisna, za 41 posto ispitanih najvažnija je informacija o plaći, bilo da je riječ o navođenju raspona plaće ili konkretnom iznosu, objavio je u srijedu portal MojPosao.
Poslodavci rijetko otvoreno kažu iznos plaće
Ispitanici su komentirali da poslodavci rijetko otvoreno kažu iznos plaće, a ako ih pitaš, uvrijede se.
"Pravo radnika je unaprijed znati iznos plaće", rekao je jedan ispitanik. Drugi je dodao kako mu informacije o plaći pomažu kod odluke hoće li se prijaviti na neki oglas pri čemu izbjegava 'nepotrebnu proceduru informativnih razgovora i sl'.
Za 31 posto najvažnija informacija je o uvjetima rada, primjerice broj radnih sati, plaćeni prekovremeni ili rad u smjeni.
"Najbitniji je podatak o broju radnih sati i plaćanje prekovremenih. Radnik koji radi za plaću od 5 000 kuna neto, a radi 70 sati tjedno radi za minimalnu plaću", ističe jedan ispitanik.
Drugi je rekao da cijeni iskrenost poslodavca.
"Volim kad mi se kaže; radi se prekovremeno i bit će vam plaćeno ili, neće vam biti plaćeno, ali dobit ćete slobodan dan", kazao je.
Informacije koje sugeriraju ravnotežu između poslovnog i privatnog života, kao što je primjerice fleksibilno radno vrijeme ili rad od kuće, najvažnija je informacija za 15 posto ispitanih.
"Ako tvrtka cijeni i plaća, nemam problema s prekovremenim radom i količinom posla, bilo na radnom mjestu ili od kuće. Vikende i praznike želim za sebe", jedan je od komentara.
Deset posto ispitanika kao najvažniju navodi informaciju o radnoj atmosferi unutar tvrtke.
"Zadovoljstvo i međusobno uvažavanje su prvi ključ za uspjeh bilo koje radne skupine, sve kreće od radne atmosfere", naglašava jedan ispitanik. Drugi dodaje kako 'slika govori tisuću riječi'.
Izgled poslovnog prostora, primjerice, galerija fotografija poslovnog prostora, bitna je informacija u oglasu za tri posto ispitanika.