Nezavisni vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije dr. Vladimir Čavrak, rekao je u ponedjeljak kako je u županijskoj Skupštini pokrenuo postupak da se Vladi predloži ukidanje naplate cestarine na dionici nedovršene autoceste A11 Zagreb-Sisak, od Lekenika do Mraclina
Svoj je prijedlog nezavisni vijećnik dr. Čavrak, ugledni ekonomski stručnjak i profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, danas predstavio novinarima, obrazlažući ga nizom činjenica i pokazatelja.
Podsjeća kako je nedavno ukinuta cestarine na tunelu Sveti Ilija, što podržava, te ocjenjuje da su stanovnici Sisačko-moslavačke županije, koja je ekonomski osjetno nerazvijenija, a demografski ugroženija, stavljeni u neravnopravni ekonomski i socijalni položaj te su diskriminirani.
'Prema Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (prosinac 2017.), Sisačko-moslavačka županija se nalazi u I. skupini jedinica područne (regionalne) samouprave koje se prema vrijednosti indeksa nalaze u drugoj polovini ispodprosječno rangiranih jedinica područne (regionalne) samouprave. I po tom indeksu, u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju (NN 147/2014. i NN 123/2017), članak 18, ima status potpomognutog područja.
Traže besplatan prolaz Krčkim mostom i tunelom Učka
Krčki gradonačelnik i predsjednik PGS-a Darijo Vasilić zalaže se za to da se ukine naplata za Krčki most, tunel Učka koji spaja Primorsko-goransku i Istarsku županiju, kao i naplata cestarine za autoceste lokalnom stanovništvu koje iz zaleđa svakodnevno odlazi na posao u Rijeku, a sve pod egidom 'jednakost za sve' po uzoru na Sv. Iliju.
Prema istoj Odluci, Splitsko-dalmatinska županija se prema vrijednosti indeksa nalazi u drugoj polovici iznadprosječno rangiranih jedinica i sukladno tome, nema status potpomognutog područja', navodi dr. Čavrak. Kako dodaje, 'u Splitsko-dalmatinskoj županiji se u skupinama nedovoljno razvijenih nalazi šest jedinica, a na području Sisačko-moslavačke županije u dvije skupine najmanje razvijenih jedinica, nalazi se ukupno jedanaest jedinica (gradova i općina). Ako promatramo obuhvat po broju stanovnika onda se Odluka u Splitsko-dalmatinskoj županiji odnosi na područje na kojem stanuje oko 15.000 stanovnika a u Sisačko-moslavačkoj županiji na takvom području stanuje preko 40.000 stanovnika', stoji u prijedlogu nezavisnog županijskog vijećnika dr. Čavraka.
Dodatni razlog ukidanja cestarine, kako smatra, je i činjenica da njeno korištenje već sada ne plaćaju stanovnici Velike Gorice koja se nalazi u najvišem razredu razvijenosti što dodatno diskriminira stanovnike Sisačko-moslavačke županije.
Trenutačno, navodi dr. Čavrak, autocesta A11 je nedovoljno iskorištena i nema osobito pozitivan utjecaj na gospodarski i društveni razvoj, upravo zbog naplate cestarine, pa se uloženi kapital imobilizira i u biti koristi neracionalno. Na pitanje novinara o mogućnosti proslijeđivanja takvog prijedloga Vladi RH, sisačko-moslavački župan Ivo Žinić rekao je kako je riječ o dobrom prijedlogu.
'Na taj bi se način moglo pomoći gospodarskom razvoju Sisačko-moslavačke županije. To bi mogla biti jedna od mogućih mjera ekonomskog i demografskog oporavka županije. Spreman sam predložiti Vladi RH i premijeru Andreju Plenkoviću da razmotri takav prijedlog', rekao je župan Žinić.
No, napominje da su za ekonomski rast još važnija radna mjesta, a za neka zanimanja, na primjer liječnike, u slabo razvijenim općinama i stimulativne plaće.