Uoči današnjeg otvaranja prvih pregovaračkih poglavlja o pristupu Srbije u Europsku uniju u Bruxellesu gdje je predvodio izaslanstvo, srbijanski premijer Aleksandar Vučić dan ranije u nadahnutom autorskom tekstu objavljenom na portalu lista Telegraf zaključio je kako je 14. prosinca 2015. godine ‘najrevolucionarniji datum u povijesti Srbije i dan kada je Europa Srbiji nakon 200 godina prestala biti san’
Vučić je u svojem tekstu prepunom povijesnih detalja, anegdota, zabluda pa i kritika na račun Srba kao naroda, zapisao kako je ‘Europa ovog ponedjeljka pronašla nešto svoje što je davno izgubila’ te kako je ‘Srbija danas tamo gdje joj je mjesto’, primijetivši pritom kako sada mnoge stvari izgledaju jasnije.
Premijer je put Srbije do pregovora usporedio s patentiranjem parne turbine za koju je od ideje do primjene u brodovima i elektranama prošlo jednako koliko je i Srbiji trebalo da stigne do 14. prosinca, a počelo je, podsjeća u tekstu, prije dvije stotine godina ‘suzbijanjem primitivnih razmišljanja, ukidanjem feudalizma, opismenjavanjem, donošenjem odveć demokratskog ustava, otvaranjem kazališta, odlaskom Turaka, uvođenjem stajaće vojske, željeznicom, državnom upravom i Berlinskim kongresom’.
U svojem tekstu Vučić se posebno osvrće na dugogodišnju zatucanost Srba i Srbije pa tako spominje kako su Srbi ubijali vlastite vladare, a prve električne stupove nazivali ‘banderama za vješanje’, dok je tamošnje svećenstvo kao neosporni autoritet dolazak željeznice proglašavao ‘ljutom gujom u njedrima srpskog naroda koju je tamo stavio stranac’.
‘Kaže se da je nekad za Srbiju bilo toga i previše, a nastavilo se u čitavom jednom stoljeću-stoljeću utopija, ratova i grešaka. Gotovo devedeset godina čekali smo da ponovno imao Srbiju. Proces je završen. Danas’, istaknuo je Vučić dodajući kako danas počinje ‘novi, ništa manje dubok, ali znatno brži process u kojem podjele više ne vrijede’. U tom procesu, ocjenjuje Vučić, Srbija mora biti brža, pametnija, vrednija, poduzetnija, maštovitija i spremnija, a pritom mora odbaciti svaki ideološki pristup onome što je napredak i razvoj, jer kako zaključuje, ‘taj proces razlikuje Srbiju mit i Srbiju na nebu od Srbije u stvarnosti i Srbije u Europi’.