Pješaci neoprezno prelaze Aveniju Dubrovnik iako je u blizini pothodnik
Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal
Pješaci neoprezno prelaze Aveniju Dubrovnik iako je u blizini pothodnik
Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal
PROMETNI KAOS
U Hrvatskoj se uglavnom govori o neodgovornim vozačima koji stvaraju probleme na cesti. Međutim, oni su samo jedan od dijelova prometne križaljke, možda najvažniji i s potencijalno najopasnijim oružjem u rukama. No prometna kultura pješaka i biciklista također nije na zavidnoj razini, pokazalo je to istraživanje HAK-a u Zagrebu
Po sat vremena na četiri lokacije u Zagrebu provjerili su praktično mjereći ponašanje ove dvije skupine sudionika u prometu. 'Promatrali smo pješake koji, unatoč sigurnom pothodniku, riskiraju život prelazeći Aveniju s tri brza prometna traka, gledali bicikliste koji ne staju na pješačkom prijelazu unatoč relativno slaboj vidljivosti, a zabilježili smo i detalje da pješaci ne uočavaju biciklističku stazu i prelaze cestu kad je crveno', kažu u Hrvatskom auto-klubu.
Gotovo 50 posto pješaka odbija koristiti pothodnik koji ide ispod Avenije Dubrovnik i odlučuje se na nevjerojatan protupropisni manevar pretrčavanja tri prometna traka. Te je akcije nemoguće razumjeti, a još teže ih je shvatiti kad znate da je svaki drugi 'kamikaza' umirovljenik puno stariji od 60 godina i da se još bori s teretom povrća i mesa kupljenim na obližnjoj tržnici u Utrinama.
Iz HAK-a apeliraju na pješake da koliko god im je teško silaziti i uspinjati se uz stepenice pothodnika - koristite ih, ne pretrčavajte cestu! Situaciju dodatno pogoršava i tramvajsko stajalište jer mnogi pješaci izlazeći iz tramvaja izlaze ravno na cestu, ignorirajući pothodnik.
Rezultat poražavajući: 270 osoba koristilo je pothodnik, a 245 pretrčavalo je Aveniju Dubrovnik.
Pedaliranje po 'zebri'
HAK je lekciju održao i biciklistima. Podsjećaju na pravilo: kad na pješačkom prijelazu nije iscrtana biciklistička staza, biciklisti su dužni zaustaviti se, sići s bicikla i prijeći preko pješačkog prijelaza. Na motrenom pješačkom prijelazu na kojem nije označen i prijelaz za bicikliste na skretanju s Avenije Dubrovnik na Ulicu Ivana Šibla samo je jedna biciklistica od njih 20, koliko ih je u jedan sat prošlo, ispravno prešla preko 'zebre'. Ostali, uglavnom mladi biciklisti, za razliku od sredovječne gospođe koja biciklira po pravilima, prelazili su pješački prijelaz gotovo u punoj brzini, a na tom mjestu vidljivost i nije odlična, ograničena je vegetacijom, a i vozači koji dolaze iz smjera Avenije Dubrovnik nerijetko skreću brzo.
Omjer poražavajući: jedan ispravan prelazak naspram 19 neispravnih.
Crveno svjetlo znači: stani!
Treća situacija odvija se na tri lokacije u samom centru grada: u Praškoj, Teslinoj i Trgu Nikole Šubića Zrinskog. Iako većina pješaka poštuje crveno svjetlo, velik je broj onih koji pretrčavaju cestu prije paljenja zelenog svjetla.
'Bilježili smo prolazak pješaka u sva četiri smjera (na jednom raskrižju s četiri pješačka semafora) - sjever, jug, istok i zapad na jednome malom raskršću na kojem je promet jednosmjeran i na kojem su česte nervozne reakcije vozača kojima se pješaci ispriječe na cesti i kad im je crveno svjetlo na semaforu. I što smo vidjeli u sat vremena? Prometnu nekulturu na djelu. Većina pješaka ne želi čekati zeleno, a neki čekaju crveno pa već na sljedećem semaforu na istom raskrižju prolaze kroz crveno svjetlo', kažu u HAK-u.
Pješaci koji su čekali zeleno svjetlo: 1.146
Pješaci koji su nepropisno prelazili na crveno svjetlo: 552
Pješaci i biciklisti: bliski susreti dvije vrste
Osim što je mnogo nelogičnosti u povlačenju biciklističkih staza i traka u hrvatskoj metropoli, prometna kultura brine se da taj raspored preraste u kaos. Pješaci bi se trebali pridržavati svoje zone i maknuti se od biciklističke staze.
HAK-ovci su stajali sat vremena u Savskoj ulici kraj Studentskog centra i doista se nagledali svega. Pješaci hodaju po biciklističkoj stazi, gotovo se sudaraju s biciklistima, razmjenjuju se teške riječi. Pješak zaboravi da hoda po biciklističkoj stazi, biciklist skreće s nje na pješački dio i umalo udara pješaka.
Pješaci ispravno na nogostupu: 340
Pješaci na biciklističkoj stazi: 61