ZAMP je posljednjih dana na adrese velikog broja domaćih DJ-a poslao obavijest da je analizom tržišta rada utvrđeno da se bave puštanjem glazbe te im je zbog toga u prilogu poslao primjerak ugovora i tablicu koju trebaju popuniti imenima izvođača čija su djela koristili
Kako je tportal.hr ovoga ljeta već pisao, ZAMP je u jeku turističke sezone krenuo u akciju u kojoj je lovio DJ-e bez licenci za legalno puštanje glazbe u MP3 formatu s laptopa ili CD-a, a sada je vjerojatno ponukan malim brojem onih koji su se prijavili sami odlučili dodatno napuniti blagajnu.
Tako svi oni koji odluče popuniti ugovor trebaju odabrati na koji vremenski period ga žele konzumirati i vratiti u ZAMP da bi dobili potvrdu da su uredni platiše i na taj način izbjegli policijsko gonjenje.
Kako doznajemo od glasnogovornice ZAMP-a Marine Ferić Jančić, od početka uvođenja licenci prijavilo se 350 DJ-a. Koliko prijava još očekuju, u ZAMP-u nisu željeli komentirati jer analiza tržišta nije završena.
'Do podataka o aktivnim DJ-ima došlo se obilaskom terena naših zastupnika, kao i pretragama javno dostupnih podataka u medijima, na plakatima, oglasima te na webu', ističe Ferić Jančić
Drugim riječima svi koji su na Facebooku, Myspaceu i sličnim servisima pod lupom su ZAMP-a.
Ovdje treba napomenuti da DJ-i koji koriste ploče i originalne CD-e ne trebaju licence. Osnovni prigovor DJ-a na ZAMP-ovu akciju bila je cijena licenci, za koje su tvrdili da su nerealno bezobrazne i visoke, a drugi je bio činjenica da su smatrali da se kupovinom praznog medija već plaća naknada te da vlasnici kafića, klubova i inih mjesta u kojima se pušta glazba također plaćaju određene naknade.
Za godišnju licencu ZAMP traži 3.400 kuna, za polugodišnju dvije tisuće kuna, za tromjesečnu 1.176 kuna, a moguće je dobiti i dnevnu za 150 kuna (na sve ide i PDV).
Iako su DJ-i pokrenuli inicijativu za smanjenje naknada, a vodili su se i pregovori na tu temu, do rezanja iznosa nije došlo.
'Visinu naknade za DJ-e, kojom se podmiruju prava autora, izvođača i proizvođača fonograma, odredila je radna skupina u kojoj su bili zastupljeni predstavnici tri udruge koje okupljaju navedene nositelje prava (HDS ZAMP, HUZIP i ZAPRAF). Radna skupina pritom je razmotrila pravni okvir i različitu međunarodnu praksu te donijela prijedlog iznosa zajedničke naknade koju su potom udruge usvojile i složile se da se prikuplja u zajedničkom sustavu kroz službu ZAMP.
Iznosi naknade nisu mijenjani, održano je nekoliko sastanaka s različitim udrugama DJ-a te vjerujem da će se u dogledno vrijeme ponovo sastati radna skupina nositelja prava da bi razmotrila informacije i prijedloge koji su nam izneseni', stoji u odgovoru Ferić Jančić
Na prigovor da se ista stvar oporezuje tri puta, iz ZAMP-u odgovaraju da se ne radi o trostrukoj, odnosno višestrukoj naplati za istu stvar, već o više pravnih osnova temeljem kojih nositelji prava na glazbena djela imaju pravo na naknadu.
'Naknada koja je uračunata u cijenu praznih medija jest naknada za privatno i drugo vlastito korištenje (npr. kopija CD-a za vozilo, na osobnom kućnom računalu i sl.) te se ona nikako ne odnosi na umnožavanje djela u svrhu izvođenja na nekom javnom mjestu.
Naknada koju plaćaju ugostiteljski objekti odnosi se na korištenje glazbe kao dodatne ponude za njihove goste, tj. javno priopćavanje, i ona ne obuhvaća pohranjivanje djela. Naknada koju plaćaju DJ-i odnosi se na umnožavanje/fiksiranje na materijalnu podlogu, tj. snimanje autorskog djela na uređaje s ciljem nastupa', ističe Ferić Jančić.
Upitana jesu li temeljem tih naknada isplaćeni honorari nekim hrvatskim DJ-ima koji su ujedno autori, u ZAMP-u ističu da zasad nisu jer još 'uvijek smo u procesu prikupljanja podataka, a obrada i distribucija se rade jednom godišnje'.
Za razliku od nekih drugih poduzetnika i DJ-a koji imaju problema s naplatom, ZAMP očito nema, jer mu je prikupljen iznos od 73,8 milijuna kuna za glazbena prava iz 2006. u 2009. narastao na 96,6 milijuna kuna