Svaki ljubitelj automobila vjerojatno zna legendu o Lamborghiniju - kako je proizvođač traktora, Ferruccio Lamborghini, bio nezadovoljan vlastitim Ferrarijima te se požalio Enzu Ferrariju da su mu automobili smeće. Temperamentni Ferrari na uvredu je reagirao uvredom. Lamborghiniju je poručio da možda može upravljati traktorom, ali da nikad neće znati propisno voziti Ferrari. Ferruccio Lamborghini tada je odlučio drskom Ferrariju pokazati kako se rade pravi sportski automobili te je 1963 osnovao Automobili Lamborghini S.p.A.
Iako je upitno što je od svega navedenog istina, a što samo dobar marketing, 55 godina bogate Lamborghinijeve povijesti svakako je vrijedno pažnje.
Proizvođač iz Sant’Agate u minulih pola stoljeća stvorio je neke od najpoželjnijih automobila, te nekoliko puta promijenio vlasnike, a puni procvat doživio je tek pod okriljem Audija.
Lamborghini je, između ostalog, poznat po logu propetog bika. Ferruccio Lamborghini bio je opsjednut borbama bikova, te je većini svojih automobila davao imena iz svijeta koride. Jedan od najprepoznatljivijih Lamborghinija - Miura, dobio je ime po istoimenoj vrsti španjolskih borbenih bikova, baš kao i Urraco, Jalpa i Diablo, dok je Espada dobila ime po španjolskoj riječi za mač.
Tradiciju je nastavio i Audi nakon preuzimanja Lamborghinija. Murcielago, Reventon, Aventador i Estoque redom su imena iz svijeta borbe bikova.
Ipak, nisu svi automobil s logom propetog bika povezani imenima s ovim furioznim životinjama. Možda najprepoznatljiviji Lamborghini svih vremena, Countach, nije dobio ime po biku, već po uskliku oduševljenja koji muškarci iz sjevernotalijanske regije Pijemont koriste kad primijete lijepu ženu. Navodno je ovaj izraz promrmljao dizajner Nuccio Bertone kad je prvi put ugledao prototip Countacha.
Pred Lamborghinijem je nesumnjivo zanimljiva budućnost. Budući da su nam Audi, Airbus i Italdesign na ženevskom autosalonu pokazali i koncept letećeg automobila, možda ćemo za 70-godišnjicu Lamborghinija pisati o njegovoj prošlosti od traktora do aviona.