Visoko učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokretat će održivo sintetičko gorivo. Zahvaljujući otvorenom natjecanju, Formula 1 tako služi kao tehnološki pokretač elektromobilnosti i održivih e-goriva
Audi predstavlja svoj projekt Formule 1 u Kini po prvi put od 18. do 27. travnja, a F1 izložbeni automobil s upečatljivom Audi livrejom za lansiranje središnji je element prisutnosti marke na salonu Auto Shanghaiju u Kini. Izvršni direktor Audija Markus Duesmann tijekom konferencije za novinare pružio je uvid u trenutni napredak projekta.
Pod motom 'F1 Power made in Germany' tvrtka se priprema za ulazak u vrhunsku klasu motorsporta. Od 2026. Audi će se natjecati u FIA Svjetskom prvenstvu Formule 1 sa svojom vlastitom tvorničkom momčadi i pogonskom jedinicom razvijenom u Njemačkoj.
'Motorsport je sastavni dio naše DNK,' rekao je Markus Duesmann, predsjednik Upravnog odbora Audi AG, u Auto Shanghaiju. 'Uvjereni smo da će naša predanost Formuli 1 ojačati Audijev sportski fokus. Trkaća serija kontinuirano povećava svoj globalni doseg, posebno među mladim ciljnim skupinama i na našem najvažnijem prodajnom tržištu: Kini.' Velika nagrada Kine na međunarodnoj stazi u Šangaju nije se ove sezone mogla održati četvrti put zaredom zbog pandemije, a to ga čini još sretnijim što kineskim obožavateljima Formule 1 daje pregled budućeg angažmana Audija u vrhunskoj kategoriji motorsporta.
'Projekt Audi Formule 1 stvarno je uzeo maha posljednjih mjeseci,' kaže Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora za tehnički razvoj u Audi AG-u. 'U fazi koncepta pogonske jedinice koja je u tijeku, danas se postavljaju temelji našeg pogonskog sklopa za 2026. godinu. Pridajemo veliku važnost radu na detaljima, na primjer o materijalima ili proizvodnim tehnologijama, a također se usredotočujemo na teme kao što je upravljanje energijom hibridnog pogona. Uostalom, učinkovitost je ključni faktor uspjeha za Formulu 1 i mobilnost budućnosti, ovi će pristupi unaprijediti oba svijeta,' kaže Hoffmann.
Potpuno hibridna pogonska jedinica
Vrijedne uvide u razvoj, postavljanje ispitnog stola i validaciju mjernih instrumenata pruža jednocilindrični motor koji se testira od kraja 2022. Prva potpuno hibridna pogonska jedinica, koja se sastoji od motora s unutarnjim izgaranjem, elektromotora , baterija i elektronička upravljačka jedinica, trebao bi se pokrenuti na ispitnom stolu prije kraja ove godine i činit će osnovu za budući koncept vozila. Povrh toga, simulator dinamičkog razvoja u Neuburgu bit će usklađen sa standardima Formule 1 i dodatno će unaprijediti razvoj Audijeve pogonske jedinice.
U međuvremenu, ekipiranje tima u objektu u Neuburgu a.d. Donau pod kišobranom posebno osnovanog Audi Formula Racing GmbH je u punom zamahu. Više od 260 stručnjaka već je prisutno. Jezgru razvojnog tima čine iskusni zaposlenici Audi Sporta i Audija s dugogodišnjom raznolikom stručnošću u elektromotorsportu. Pridružuju im se stručnjaci s iskustvom u Formuli 1 koji su angažirani izvana i ciljano će ojačati tim. Do kraja godine trebalo bi završiti zapošljavanje kadrova, a tim će činiti više od 300 djelatnika.
Modularni dizajn
U isto vrijeme će se Centar za stručnost Motorsport u Neuburgu proširiti za projekt Formule 1. Od druge polovice godine u novoj zgradi ukupne površine oko 3000 četvornih metara bit će instalirani dodatni testni uređaji za razvoj agregata. Modularni dizajn omogućit će puštanje u rad najsuvremenijih ispitnih uređaja čak i prije nego što zgrada bude u potpunosti dovršena početkom 2024. Opskrba električnom energijom i toplinom u Neuburgu već je CO₂-neutralna: postrojenje je opskrbljeno distribucijom grijanje iz industrijske otpadne topline i zelena električna energija iz hidroelektrana. FIA, svjetsko upravno tijelo, dodijelila je objektu ekološki pečat s tri zvjezdice, najviše priznanje za očuvanje okoliša i održivost. Audijev cilj je nastaviti pružati CO2 neutralnu energiju za projekt Formule 1 u Neuburgu i uspostaviti opskrbu regenerativnom energijom u postrojenju.
Održivost također igra važnu ulogu u vrhunskoj kategoriji motorsporta. Propisi, koji će se primjenjivati od 2026., usmjereni su na veću elektrifikaciju, električni pogon (MGU-K) tada će imati gotovo jednaku snagu kao i motor s unutarnjim izgaranjem. Visoko učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokretat će održivo sintetičko gorivo. Zahvaljujući otvorenom natjecanju, Formula 1 tako služi kao tehnološki pokretač elektromobilnosti i održivih e-goriva. Osim toga, Formula 1 postavila si je cilj da bude ugljično neutralna kao trkaća serija do 2030. godine.
Fokus na održivost i troškovnu učinkovitost u obliku ograničenja proračuna, takozvanog 'cost cap'-a, bili su važni čimbenici za Audijev ulazak u Formulu 1, koji je službeno najavljen krajem kolovoza 2022. Audi je odabrao iskusnog Švicarski trkaći tim Sauber kao svog strateškog partnera za angažiranje Audijevog tvorničkog tima u Formuli 1 od 2026.