i službeno

[FOTO] Audi odabrao Sauber kao strateškog partnera za ulazak u Formulu 1 od 2026.

26.10.2022 u 11:09

Bionic
Reading

Pogonska jedinica će biti izrađena u Audijevom Motorsport Competence Center u Neuburg an der Donau (Njemačka), a Sauber će razvijati i proizvoditi trkaći automobil u svom sjedištu u Hinwilu (Švicarska). Sauber će biti odgovoran za planiranje i provedbu operacija utrke

Audi je upravo objavio kako je njihova sljedeća važna prekretnica na putu prema FIA Svjetskom prvenstvu Formule 1 dovršena: Audi je odabrao Sauber kao strateškog partnera za projekt i planira stjecanje udjela u Sauber grupi. U partnerstvu će se tradicionalni švicarski trkaći tim natjecati kao Audijev tvornički tim od 2026. nadalje koristeći pogonsku jedinicu koju je Audi razvio za vrhunac motorsporta.

Era Subera i Alfa Romea

Da podsjetimo, u travnju 2017. je potvrđeno kako će Sauber raskinuti ugovor o motorima s Ferrarijem i započeti novi ugovor s Hondom. Međutim, 27. srpnja 2017. objavljeno je da je Sauber otkazao svoje planirano partnerstvo s Hondom za 2018. nadalje iz 'strateških razloga'. Sljedeći dan Sauber je potvrdio svoj novi višegodišnji ugovor s Ferrarijem za najnovije motore počevši od 2018. Dana 29. studenog 2017., Sauber je objavio da su potpisali višegodišnji ugovor o tehničkom i komercijalnom partnerstvu s Alfa Romeom, stoga je tim preimenovan u Alfa Romeo Sauber F1 Team za sezonu 2018. nadalje. Sauber bi trebao okončati svoj odnos s Alfa Romeom krajem 2023. godine, nakon što su odlučili da neće obnoviti ugovor.

Nakon najave svog ulaska u Formulu 1 krajem kolovoza, Audijeva potvrda svog strateškog partnera označava sljedeću prekretnicu u ulasku tvrtke u vrhunsku klasu motorsporta. S oko 30 godina natjecateljskog iskustva, Sauber je jedna od najpoznatijih i najtradicionalnijih momčadi u Formuli 1. Dok će pogonska jedinica biti izrađena u Audijevom Motorsport Competence Center u Neuburg an der Donau (Njemačka), Sauber će razvijati i proizvoditi trkaći automobil u svom sjedištu u Hinwilu (Švicarska). Sauber će također biti odgovoran za planiranje i provedbu operacija utrke.

'Oduševljeni smo što smo dobili tako iskusnog i kompetentnog partnera za naš ambiciozni projekt Formule 1,' kaže Oliver Hoffmann, član odbora za tehnički razvoj u Audi AG. 'Već poznajemo Sauber Grupu sa svojim vrhunskim pogonom i iskusnim timom iz prethodnih suradnji i uvjereni smo da ćemo zajedno formirati jak tim.' Na primjer, Audi Sport je već redovito koristio visokotehnološki zračni tunel grupe Sauber u Hinwilu, udaljen nešto manje od četiri sata vožnje automobilom, tijekom uspješne ere utrka 24 sata Le Mansa i tijekom razvoja touring automobila klase 1 za DTM.

Sauber je prvorazredni partner za Audi

'Audi je najbolji partner za Sauber Grupu,' kaže Finn Rausing, predsjednik Sauber Holdinga. 'Jasno je da obje tvrtke dijele iste vrijednosti i viziju. Radujemo se postizanju naših zajedničkih ciljeva uz snažno i uspješno partnerstvo.'

Razvoj pogonske jedinice, koja se sastoji od elektromotora, baterije, upravljačkih sustava i motora s unutarnjim izgaranjem, već je u punom zamahu u pogonu posebno osnovanog Audi Formula Racing GmbH u Neuburgu na Donau. Na projektu već radi više od 120 zaposlenika. 'Sauber je prvorazredni partner za korištenje Audi Power Unita,' kaže Adam Baker, direktor tvrtke. 'Veselimo se suradnji s iskusnim timom koji je pomogao oblikovati mnoga razdoblja u povijesti Formule 1. Zajedno želimo napisati sljedeće poglavlje počevši od 2026. godine.'

Proširenje pogona u Neuburgu je u punom jeku

Raspored do prve utrke u kojoj će Audi sudjelovati u sezoni 2026. je ambiciozan: proširenje pogona u Neuburgu u smislu osoblja, zgrada i tehničke infrastrukture trebalo bi biti uvelike završeno 2023. godine. Prva testiranja s pogonskom jedinicom razvijenom za Propisi iz 2026. godine u testnom bolidu Formule 1 planirani su za 2025. godinu.

Formula 1 čini veliki korak prema održivosti s novom regulativom koja će stupiti na snagu od 2026. To je bio važan preduvjet da se Audi odluči ući u prvenstvo. Agregati će biti učinkovitiji nego danas jer će se udio električne energije znatno povećati. Električni pogon tada će imati gotovo jednaku snagu kao i motor s unutarnjim izgaranjem, koji iznosi 400 kW (544 KS). Visoko učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokretat će održivo sintetičko gorivo koje je CO2 neutralno (prema standardima EU). Formula 1 također si je postavila cilj da do 2030. postane CO2 neutralna kao trkaća serija.