USKORO ODLUKA

Volkswagen Grupa odlučuje o ulasku u Formulu 1 od 2026. za Audi i Porsche: Premijerni nastup ili povratak?

13.01.2022 u 16:26

Bionic
Reading

Hoće li obje marke, Audi i Porsche, startati kao 'vlastiti trkaći timovi' ili ne, još je nejasno. Istovremeno Audi pregovara o kupnji McLarena, dok Porsche razgovara o suradnji s Red Bullom po pitanju motora

Fanovi Formule 1 s nestrpljenjem očekuju hoće li Volkswagen Grupa sa svoje dvije marke Audi i Porsche ući u ovaj zahtjevni i skupi projekt od sezone 2026., no čini se da, barem prema pisanju uglednih Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) i Reutersa, odluka neće biti donesena prije kraja veljače ove godine. Naime, nadzorni odbor Volkswagena bi tada trebao odlučivati o ovoj vrućoj temi.

Marka Volkswagen se još krajem 2020. odlučila posve povući iz motorsporta, pa je osoblje Volkswagen Motorsport GmbH-a integrirano u Volkswagen AG. No druge dvije marke iz VW koncerna Audi i Porsche su još itekako angažirane u ovom području tehničko-sportskih aktivnosti. Ne treba niti reći koliko je ulazak u sam vrh motorsporta, a to Formula 1 svakako jest, bitan za njemački koncern u cjelini, ako ništa drugo, zbog marketinških aktivnosti.

Nagađalo se da bi se već ovih tjedana u Wolfsburgu moglo odlučiti o premijernom nastupu Audija, odnosno povrataku Porschea u najcjenjenije svjetsko prvenstvo pod okriljem FIA-e na svijetu. Ipak, nije tajna kako se očekuje da će se Audi i Porsche pridružiti Formuli 1. U sjedištu Audija u Ingolstadtu su novi propisi o motorima za premijernu klasu nedavno eksplicitno pohvaljeni u pismu odgovornima za Formulu 1 i tako još jednom pobudili velika očekivanja.

Vlastite F1 momčadi s nazivom marki ili nešto drugo?

Iako je još uvijek nejasno u kojoj bi mjeri obje marke mogle ući u Formulu 1. Tako FAZ sada izvještava da bi Audi i Porsche mogli startati kao 'vlastiti trkaći timovi'. U isto vrijeme, međutim, list navodi informaciju da Audi pregovara o kupnji McLarena, dok Porsche razgovara o suradnji s Red Bullom.

Ako Audi u konačnici kupi cijelu tvrtku McLaren, uključujući cestovne automobile, naravno bilo bi prirodno preimenovati trkaći tim u Audi - ali još uvijek pod vodstvom šefa McLaren tima Andreasa Seidla i s trkaćim automobilima Formule 1 koje su razvili McLarenovi inženjeri. Pokretan motorom Formule 1 koji su zajednički razvili Audi i Porsche, a koji bi, ovisno o timu, bio Audi i Porscheov motor.

Što se Porschea tiče, stvari su složenije, jer je poznato da ova premium sportska marka već duže vrijeme razgovara s Red Bullom o suradnji. No, nije za očekivati da će ova uspješna momčad sa svjetskim prvakom Maxom Verstappenom za samo četiri godine prodati svoju momčad i potpuno prepustiti teren Porscheu. Čak ni financijski unosna ponuda Porschea ne bi trebala biti presudna za Dietricha Mateschitza, austrijskog milijardera i vlasnika marke energetskih napitaka Red Bull. Pogotovo ako se zna da će Formula 1 u budućnosti biti znatno jeftinija zbog ograničenja troškova i jednostavnijih motora. Tako se očekuje da bi Porsche mogao samo isporučivati F1 momčadi Red Bulla svoje motore.

Nisu svi za ulazak u Formulu 1

Prema pisanju portala Automobilwoche, sada postoji početni otpor planovima koncerna iz redova Volkswagenovih zaposlenika. Takozvana 'Lista 2 (Mi za vas)', koji će se natjecati na predstojećim izborima za radnička vijeća u ožujku protiv aktualne predsjednice radničkog vijeća Daniele Cavallo, u poruci su kritizirali mogući ulazak u Formulu 1.

U pismu koje potpisuju Michael Maginski i Norbert Lem stoji: 'Dok Volkswagen bilježi značajan pad prodaje zbog pandemije i nedostatka čipova, a kolege se masovno šalju na skraćeno radno vrijeme, planiranje uključivanja u Formulu 1 dolazi u neprikladnom trenutku.'