ULAZAK MEĐU ELITU

[FOTO/VIDEO] Audi ulazi u Formulu 1 od 2026., a do kraja godine će se znati i s kojom momčadi

26.08.2022 u 10:28

Bionic
Reading

Nova tehnička pravila, koja će se primjenjivati od 2026., usredotočena su na veću elektrifikaciju i napredno održivo gorivo, a to je upravo ono što je Audiju i bio cilj

Audi je upravo objavio kako ulazi u vrhunsku klasu motorsporta. Od 2026. premium marka će se natjecati u Svjetskom prvenstvu FIA Formule 1 s posebno razvijenom pogonskom jedinicom. Projekt će se nalaziti u pogonu Audi Sporta u Neuburgu u blizini Ingolstadta. Ovo je prvi put u više od desetljeća da će pogonski sklop Formule 1 biti izgrađen u Njemačkoj.

Audi je najavio svoj ulazak na tiskovnoj konferenciji za Veliku nagradu Belgije Formule 1 u Spa-Francorchampsu, koja će se održati ovoga vikenda. Na događaju su Markus Duesmann, predsjednik Upravnog odbora AUDI AG, i Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora za tehnički razvoj, odgovarali na pitanja u društvu predsjednika i izvršnog direktora Formule 1 Stefana Domenicalija i Mohammeda ben Sulayema, predsjednika Međunarodne automobilističke federacije (FIA).

'Motorsport je sastavni dio Audijeve DNK', kaže Markus Duesmann. 'Formula 1 je i globalna pozornica za naš brend i vrlo izazovan razvojni laboratorij. Kombinacija visokih performansi i konkurencije uvijek je pokretač inovacija i prijenosa tehnologije u našoj industriji. S novim pravilima, sada je pravo vrijeme da se uključimo. Uostalom, i Formula 1 i Audi teže jasnim ciljevima održivosti.'

Audi ulazi u Formulu 1 od 2026. Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Ključ za uključivanje je da je najpopularnija trkaća serija na svijetu jasan plan da postanemo održiviji i isplativiji. Nova tehnička pravila, koja će se primjenjivati ​​od 2026., usredotočena su na veću elektrifikaciju i napredno održivo gorivo. Uz postojeće ograničenje troškova za timove, 2023. godine uvest će se ograničenje troškova za proizvođače pogonskih jedinica. Osim toga, Formula 1 postavila si je ambiciozan cilj da do 2030. postane ugljično neutralna trkaća serija.

Aktivno oblikovanje transformacije Formule 1

Oliver Hoffmann, član Odbora za tehnički razvoj, kaže: 'S obzirom na velike tehnološke skokove koje serija čini prema održivosti 2026., možemo govoriti o novoj Formuli 1. Formula 1 se transformira, a Audi želi aktivno podržite ovo putovanje. Bliska veza između našeg projekta Formule 1 i odjela za tehnički razvoj AUDI AG omogućit će sinergije.'

O velikim promjenama u Formuli 1 smo pisali neki dan, nakon što su najavljene velike tehničke promjene što se tiče F1 pogonskih jedinica.

Od 2026., izlaz električne energije za pogonske jedinice, koje se sastoje od elektromotora, baterije, upravljačke elektronike i motora s unutarnjim izgaranjem, naglo će se povećati u usporedbi s današnjim pogonskim sustavima Formule 1. Električni motor će tada biti gotovo jednako snažan kao motor s unutarnjim izgaranjem, koji ima izlaznu snagu od oko 400 kW (544 KS). Visoko učinkoviti 1,6-litreni turbo motori rade na naprednom održivom gorivu – što je također preduvjet za Audijev ulazak u seriju.

  • +26
Audi ulazi u Formulu 1 od 2026. Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Velika popularnost na ključnim tržištima i kod mladih ciljnih skupina

Globalno priznata, vrlo emotivna i tehnološki napredna - tako je Formula 1 ispunila točne Audijeve zahtjeve. Serija održava utrke na svim relevantnim tržištima marke. Kao spektakularna platforma za najzahtjevnije elektrificirane trkaće automobile na svijetu, od posebnog je interesa proizvođačima automobila. Audi preuzima izazov dokazivanja svog "Vorsprung durch Technik" u ovom konkurentskom okruženju.

Veliki interes za Formulu 1 je globalan, a trkaća serija jedan je od sportskih događaja s najvećim dosegom u svijetu. U 2021. više od 1,5 milijardi TV gledatelja pratilo je utrke. Formula 1 popularna je na ključnim tržištima poput Kine i SAD-a, a taj trend nastavlja rasti – čak i među mladim ciljnim skupinama. Na društvenim mrežama, Formula 1 sada bilježi najveće stope rasta Gradište u Neuburgu za razvoj pogonske jedinice.

Pogonska jedinica će se proizvoditi u Audi Sportovom najsuvremenijem Competence Centre Motorsport u Neuburgu an der Donau, nedaleko od sjedišta tvrtke AUDI AG u Ingolstadtu. 'Za razvoj i proizvodnju pogonskog sklopa Formule 1, gradit ćemo na dragocjenom stručnom znanju naših zaposlenika u motorsportu, nastaviti ulagati u naš centar za moto sport, a također ćemo zapošljavati visoko specijalizirane stručnjake', kaže direktor Audi Sporta Julius Seebach, koji organizirao ulazak u Formulu 1 kao dio Audijevog prestrojavanja motorsporta.

U Neuburgu već postoje ispitne klupe za testiranje F1 motora, kao i za testiranje elektromotora i baterija. U tijeku su dodatne potrebne kadrovske, građevinske i tehničke infrastrukturne pripreme, a sve što je bitno treba biti postavljeno do kraja godine. Nedavno je osnovana posebna tvrtka za projekt pogonske jedinice kao podružnica u potpunom vlasništvu Audi Sporta. Adam Baker će preuzeti upravljanje tvrtkom, a time i projektom Formule 1 kao CEO. Školovani inženjer bio je na raznim višim položajima za proizvođače i timove u motosportu. Prije nego što se pridružio Audiju 2021., tri je godine radio za FIA-u.

Audijev ulazak u Formulu 1 označava završetak restrukturiranja motorsporta, ali i završetak formativnog razdoblja u Audi Sport GmbH. Generalni direktor Julius Seebach pridružit će se AUDI AG 1. rujna 2022. i preuzet će novo strateško poslovno područje u tehničkom razvoju, podliježući izravno Izvršnom odboru, dok će ga Rolf Michl naslijediti.

Audi će do kraja ove godine objaviti odluku s kojim timom će nastupiti 2026. godine.