Fiat Panda i Fiat 500 su broj 1 i 2 među najprodavanijim modelima u Europi u segmentu malenih automobila u 2019. godini, a sada s blago-hibridnom tehnologijom mogli bi tako i nastaviti
Fiat započinje proces elektrifikacije svojih automobila s blagim hibridnim verzijama svojih malenih gradskih automobila, modela 500 i Panda. Blagi hibridni pogonski sklop će smanjiti emisiju CO2 u prosjeku za 20 posto u oba automobila u usporedbi s benzinskim 1,2-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 KS, rekao je Fiat. Što se tiče verzije Panda Cross smanjenje emisije CO2 ide i do 30 posto.
Novorazvijeni blagi hibridni sustav vraća energiju tijekom kočenja i usporavanja te ga koristi za ponovno pokretanje motora u načinu zaustavljanja i pokretanja i za pomoć motora tijekom ubrzanja. Sustav ima 12-voltni starter/generator pokretan remenom (Belt-integrated Starter Generator ili BSG) s FireFly 1,0-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom snage 70 KS (51 kW), a energija se pohranjuje u litij-ionskoj bateriji. Montira se izravno na motor, a njime se upravlja remenom koji također pokreće pomoćne sustave.
Ova tehnologija omogućava da se motor s unutarnjim izgaranjem isključi čak i pri brzinama ispod 30 km/h jednostavnim prebacivanjem u neutralni položaj (armaturna ploča koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu zahtijeva od vozača kada da to učini). U načinu 'krstarenja', litij-ionska baterija osigurava snagu, osiguravajući da vozač ima potpunu kontrolu nad vozilom.
Također osigurava vrlo visok standard udobnosti u vožnji zahvaljujući svom BSG sustavu, koji omogućava tiho ponovno pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem bez vibracija u načinu Stop & Start. Kupci također imaju koristi od svih prednosti hibrida (automobil, primjerice, zadovoljava Euro 6D Final) koji, ovisno o lokalnim propisima, uključuje slobodu pristupa i kretanja u gradskim središtima, jeftinije parkiranje u gradskim središtima i porezne olakšice.
Fiat 500 blagi hibrid ima emisiju CO2 od 88 grama po km pomoću korelirane formule koja rezultate WLTP testa pretvara u njihov ekvivalent NEDC, rekao je Fiat. Nehibridna inačica 500 s 1,2-litrenim benzinskim motorom ima emisiju CO2 od 113 g / km do 116 g / km. Emisija CO2 Pande Hybrid je 89 g/km do 90 g/km, ovisno o verziji. Panda sa 1,2-litrenim motorom ima emisiju CO2 između 111 g/km i 131 g/km.
Fiat 500 Hybrid 'Launch Edition' stiže u distribuciju u Europu sljedeći mjesec, a slijedi model Panda Hybrid u ožujku.
Inače, Fiat Panda i Fiat 500 su broj 1 i 2 među najprodavanijim modelima u Europi u segmentu malenih automobila. Europska prodaja Pande povećala se za 9,1 posto na 169.918 u prvih 11 mjeseci 2019. godine, prema istraživačima tržišta JATO Dynamics. Prodaja 500 pala je za 8,6 posto, na 164.648 u istom razdoblju.
I u Hrvatskoj se ova dva modela dobro drže, a u prosincu 2019. model s najviše novih registracija bio Fiat 500 s 304 komada, a na drugom mjestu je bio Fiat Panda sa 178 komada. Ukupno je kod nas prodano prošle godine 1461 primjerak Fiata 500, čime ovaj model drži 8. mjesto u 2019. godini.
Ova dva modela automobila činila su 57 posto Fiat registracija u Europi i 39 posto ukupne prodaje Fiat Chrysler grupe u Europi. Pokretanje blago-hibridne verzije prvi je korak FCA prema elektrifikaciji svojih modela u Europi.
Očekuje se da će druga generacija automobila 500e s potpuno električnim pogonom biti predstavljena na salonu u Ženevi u ožujku, a serijska proizvodnja započinje kasnije ove godine. Prva generacija prodavana je samo u SAD-u.
Automobil malog segmenta Lancia Ypsilon također će dobiti isti pogonski hibridni pogon kao modeli 500 i Panda. Plug-in hibridne verzije Jeep Renegade, Compass i Wrangler biti će u prodaji 2020. godine.
Fiat Chrysler Automobiles kasni s elektrifikacijom i suočava se s velikim izazovom 2020. godine, ali i ostali se proizvođači automobila teško nose s prosječnim ciljevima emisije flote od 95 g/km Europske unije za 2020-21. Ne uspiju li, proizvođačima automobila prijete novčane kazne.
Očekuje se da će pojedinačni cilj FCA biti malo ispod brojke od 95 g/km, na temelju prosječne mase njegove flote. Prosječna emisija CO2 njegova europskog raspona bila je 119,1 g/km u 2017. godini, pokazuju posljednji dostupni službeni podaci EU-a.
Izvršni direktor FCA Mike Manley rekao je prošlog kolovoza da proizvođač automobila neće morati plaćati novčane kazne za 2019. i 2020. godinu, zahvaljujući regulatornom udruživanju s Teslom, koja proizvodi isključivo električne automobile.