Predsjedničke blindirane limuzine imaju višestruki značaj. Osim što štite najviše rangirane putnike od eventualnih pokušaja atentata, njihova pojava suptilna je demonstracija moći, a ako je automobil pritom domaće proizvodnje - i nacionalnog naboja
Zato se američki predsjednici voze u blindiranim Cadillacima, njemački kancelari i predsjednici najčešće odabiru Mercedes ili Audi, Emmanuel Macron koristi DS7, a čak i predsjednik najmnogoljudnije zemlje svijeta, Xi Jinping, za službene dužnosti koristi najskuplji kineski automobil Hongqi L5.
Ni novoizabrani predsjednik Rusije nije mogao ostati imun na ovakav trend, te je za svoju inauguraciju dao izraditi ogromnu limuzinu kodnog imena Kortezh, odnosno u slobodnom prijevodu - pratnja ili povorka.
O automobilu kojeg navodno pogoni turbopunjeni V12 s 850 KS malo je toga poznato. Navodno je motor razvio Porsche, a devetero stupanjski automatik je ruske proizvodnje, no konkretnijih tehničkih detalja zasad nema.
Sudeći prema profilu vrata i stakala može se zaključiti da Kortezh zadovoljava najviše sigurnosne standarde poput najboljih komercijalnih limuzina renomiranih proizvođača. Certifikat VR10, primjerice, deklarira vozilo otpornim na sve vrste ručnog oružja i čelikom ojačanog streljiva, kao i eksplozije ručnih granata.
Projekt Kortezh razvili su Ruski centar za istraživanje NAMI i automobilska holding kompanija Sollers. Riječ je o prvom predsjedničkom vozilu ruske proizvodnje još od 1985, i Gorbachevove Zil-41052.
U razvoj Kortezha uloženo je 197 milijuna američkih dolara. Rusi planiraju proizvesti četiri verzije vozila na istoj arhitekturi uključujući standardni sedan, crossover i monovolumen. 250 do 300 automobila bit će proizvedeno godišnje već od 2019.
Luksuzni automobili neće biti namijenjeni samo državnim dužnosnicima, već i Rusima dubljeg džepa koji će si ih moći priuštiti, budući da je očekivana cijena od 95.000 dolara na više.