Prije premijere

Četvrta generacija RS ikone: Ovo je novi Audi RS6 Avant

22.08.2019 u 15:47

Bionic
Reading

Ovaj sportski karavan je jedan od šest novih modela Audi Sporta koji trebaju stići ove godine, uključujući SUV-ove RSQ3 i RSQ8

Audi Sport je i prije autosalona u Frankfurtu otkrio kako će izgledati njihov RS6 Avant četvrte generacije, koji ima blago hibridni twin-turbo V8 motor od 600 KS, i time najavio veliku ekspanziju svojih RS modela. Ovaj sportski karavan je jedan od šest novih modela Audi Sporta koji trebaju stići ove godine, uključujući SUV-ove RSQ3 i RSQ8, koji su nedavno viđeni prilikom testiranja. No, sve započinje najnovijim Audijevim modelom visokih performansi, nastavlajući liniju koja potiče od prvog RS modela, izvedenog iz modela 80 - RS2 Avanta, predstavljenog prije 25 godina.

Voditelj projekta tvrtke Audi Sport Michael Binder rekao je: 'Tijekom naše 25-godišnje RS povijesti, Audi RS 6 Avant je postao jedna od apsolutnih ikona s velikom globalnom bazom štovatelja. Prvi put ćemo model RS 6 Avant nuditi i na tržištu Sjeverne Amerike. Time ulazimo na novo tržište ogromnog potencijala i očekujemo generirati dodatni rast.'

Ovaj RS model ima nedvosmisleno različiti dizajn u usporedbi s osnovnim modelom A6 Avant. Uz izuzetak prednjih vrata, krova i poklopca prtljažnika, svi su drugi dijelovi karoserije specifični za ovaj RS model. Karoserija, koja je sa svake strane proširena oko 40 milimetara sa širokim izvučenim lukovima kotača, ističe sportsku notu i prepoznatljivi karakter ovog Avant modela visokih performansi.

Obnovljeni prednji kraj uključuje novi poklopac motora, zajedno s istaknutim središnjim dijelom, RS6 Avant koristi i prednja svjetla modela A7. Sjajna crna prednja rešetka dizajnirana je samo za RS, a otvori za zrak ugrađeni u prednji branik oblikovani su prema onima na superautomobilu R8. Po prvi put, Audi logotip dostupan je u crnoj boji kao dio crnih i karbonskih styling paketa.

Bočnom stranom dominira karakteristična Avant silueta – produženi prednji kraj, ravna linija krova i tanki D nosači, koji se oslanjaju na quattro bokove. RS specifični pragovi s umetcima na bokovima vizualnu ističu potisak prema naprijed. Dinamični stražnji kraj sastoji se od krovnog rubnog spojlera i RS specifičnog branika sa stražnjim difuzorom i dizajnerskim elementima u crnoj boji visokog sjaja.

Pionirski dizajn unutrašnjosti orijentirane na vozača, s umetcima u boji aluminija i antracita, ističe sportski karakter novog modela RS6 Avant. S vodoravnim rasporedom i podijeljenom trodimenzionalnom strukturom prednja ploča se čini lagana i uglađena. Na Audijevom virtualnom kokpitu, specijalni RS prikazi pružaju informacije o tlaku u gumama, momentu, snazi, temperaturi motornog ulja, tlaku prednabijanja, vremenima krugova, ubrzanju i G silama. Opcijski head-up zaslon također prikazuje nekoliko RS specifičnih grafičkih prikaza.

Potpuno perforirani sportski kožom presvučeni upravljač, s ravnim donjim dijelom, s novim većim aluminijskim RS ručicama za izmjenu stupnjeva prijenosa, uključuje višenamjenske tipke koje vozaču također omogućuju direktni odabir novih Audi drive select režima RS1 i RS2. RS i RS6 logotipi ukrašavaju unutrašnjost na upravljaču, sjedalima i osvjetljenim pragovima prednjih vrata.

Sportska sjedala u crnoj Perlnappa koži/Alcantari dolaze s RS utisnutim logotipom i romb uzorkom. Kao opcija, RS sportska sjedala su dostupna u perforiranoj Valcona koži sa saćastim uzorkom i RS amblemom. Ova perforacija također po prvi put omogućuje funkciju prozračivanja sjedala. Dva RS dizajnerska paketa, crveni i sivi, u unutrašnjost unose boje i dodatnu sportsku notu – s ovom opcijom, obrub upravljača, obrub ručice mjenjača i oslonca za koljena izvedeni su od Alcantare s kontrastnim šavovima. Paket zaokružuju sigurnosni pojasevi s rubovima u boji i RS podne prostirke.

Novi RS6 Avant je prostraniji nego prije. Prtljažnik ima kapacitet između 565 i 1680 litara, a širina utovara između lukova kotača sada je 1,05 metara, što je za 14 milimetara više u odnosu na prethodni model. Djeljiv naslon stražnje klupe u omjeru 40:20:40, može se praktično preklopiti – rezultat toga je da je dužina prtljažnog prostora narasla na 1,99 metara.

Novi RS6 Avant dolazi s bogatom opremom što se tiče udobnosti, povezivosti i sustava pomoći u vožnji. Dostupno je preko 30 sustava pomoći – uključujući adaptivni tempomat, pomoć na križanjima, upozorenje na izlazak iz vozne trake, upozorenje u zavoju i 360-stupanjske pakirne kamere s 3D prikazom.

Ponuda boja za novi Audi RS 6 Avant uključuje trinaest boja, uključujući dvije RS specifične boje Nardo sivu i Sebring crnu, s kristalnim efektom, zajedno s ponudom pet mat boja.

Benzinski motor 4.0 TFSI u novom Audiju RS6 Avant razvija snagu od 600 KS (441 kW) i najveći okretni moment od 800 Nm, između 2050 i 4500 okr/min. Za samo 3,6 sekundi ovaj karavan visokih performansi ubrzava od nula do 100 km/h. Za samo 12 sekundi, RS6 Avant doseže 200 km/h. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Uz opcijski dinamični paket, ovaj RS karavan doseže 280 km/h ili čak 305 km/h s dinamičnim paketom plus.

Zahvaljujući 48-voltnom glavnom električnom sustavu, ovaj twin-turbo V8 kombinira maksimalne performanse s visokom učinkovitosti. U srcu blagog hibridnog ili mild hybrid sustava (MHEV) nalazi se remenom pokretani alternator-starter. Tijekom laganijeg usporavanja moguće je u odvojenu litij-ionsku bateriju pohraniti električnu energiju snagom do 12 kW. Makne li vozač nogu s papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h, pogonski sustav odabire jednu od dvije opcije. Ovisno o situaciji u vožnji i postavkama Audi drive select sustava, novi RS6 Avant obnavlja energiju ili krstari do 40 sekundi s isključenim motorom. Pritiskom na papučicu gasa remenski alternator-starter ponovo pokreće motor. MHEV tehnologija omogućuje rad start/stop sustava pri brzinama ispod 22 km/h. U svakodnevnoj je vožnji na ovaj način moguća ušteda do 0,8 litara goriva na 100 kilometara.

Audi RS6 Avant
  • Audi RS6 Avant
  • Audi RS6 Avant
  • Audi RS6 Avant
  • Audi RS6 Avant
  • Audi RS6 Avant
    +10
Audi RS6 Avant Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Tu je i sustav uključivanja cilindara prema potrebi (cylinder on demand ili COD) kao još jedna komponenta za povećanje učinkovitosti. Pri niskim do srednjim opterećenjima i brzinama, sustav u višim stupnjevima prijenosa deaktivira cilindre 2, 3, 5 i 8, isključivanjem ubrizgavanja i paljenja te zatvaranjem usisnih i ispušnih ventila. Jačim pritiskom na papučicu gasa oni se trenutno ponovo aktiviraju.

Unatoč svojoj učinkovitosti, 4.0 TFSI motor emitira sportski, voluminozni V8 zvuk. Vozač može utjecati na zvuk motora preko Audi drive select sustava. Opcijski RS sportski ispušni sustav s crnim završetcima ispušnih cijevi osigurava maksimalno sportsko zvučno iskustvo. U prilagodljivim RS1 i RS2 režimima rada, vozači sami odabiru hoće li zvuk biti sportski ili uravnotežen.

Standardni osmerostupanjski tiptronic mjenjač s optimiziranim vremenima prebacivanja i novom Launch Control funkcijom, snagu 4.0 TFSI motora prenosi na quattro stalni pogon na sve kotače. Pogonske sile se raspodjeljuju na prednju i stražnju osovinu u odnosu 40:60 preko potpuno mehaničkog središnjeg diferencijala. Do 70 posto momenta može se prebaciti na prednje kotače te do 85 posto momenta na stražnje kotače.

U novom modelu RS6 Avant, prednja i stražnja osovina koriste izvedbu s pet spona kako bi odvojeno mogle upravljati s induciranim uzdužnim i poprečnim silama. Poveznice i podokviri su uglavnom napravljeni od aluminija. Širina prednjeg traga kotača je 1668 mm, a stražnjih 1651 mm.

Standardni RS prilagodljivi zračni ovjes s kontroliranom tvrdoćom, specifično je namješten za model RS i zahvaljujući novom modulu zračnih opruga s 50 posto višim hodom, prvi put u kombinaciji s dinamičnim paketom plus, omogućuje brzinu do 305 km/h. Sustav se može namjestiti u nekoliko režima rada i uključuje automatsku kontrolu visine. Karoserija novog RS 6 Avanta je 20 milimetara niža nego kod Audija A6 Avant sa standardnim ovjesom; pri brzinama od 120 km/h i višima spušta se za dodatnih 10 milimetara. Režim podizanja pri niskim brzinama po potrebi podiže vozilo za 20 milimetara. Kao alternativa, dostupan je RS sportski ovjes plus s dinamičnom kontrolom vožnje (DRC).

Novi RS 6 Avant standardno dolazi sa sportskim progresivnim upravljanjem i direktnim prijenosnim odnosom. Sustav razvija značajno više povratne sile s većim kutom upravljanja za precizne povratne informacije sa ceste. Opcijski, uz dinamični paket i dinamični paket plus, novi RS 6 Avant dolazi s dinamičnim upravljanjem svih kotača. To skraćuje krug okretanja za jedan metar, što model RS 6 Avant čini agilnijim u gradskom prometu i oštrim zavojima. Vozač može mijenjati karakter svog RS 6 Avanta koristeći Audi drive select sustav upravljanja. Dostupna su šest profila: comfort, auto, dynamic, efficiency, i individualno podesivi RS specifični RS1 i RS2 režimi, koji se mogu direktno aktivirati uporabom RS MODE tipki na upravljaču.

Novi RS6 Avant se standardno oprema s 21-colnim naplatcima od lijevanog aluminija s 10 krakova u dizajnu zvijezde, koji su obučeni u gume dimenzija 275/35 R 21. Kao opcija su dostupni RS specifični kotači od 22 inča s 5 V krakova s gumama dimenzija 285/30 R 22. Čeljusti RS čeličnog sustava kočnica s ventiliranim i perforiranim diskovima (420 mm promjer prednjih, 370 mm stražnjih) standardno su obojane crno i opcijski su dostupne u crvenoj boji. Uz opcijske RS keramičke kočnice, čeljusti dolaze u sivoj, crvenoj ili plavoj boji. Njihovi diskovi imaju promjer od 440 mm (prednji) i 370 mm (stražnji).

Novi Audi RS6 Avant krenuti će u prodaju u europskim državama do kraja 2019.