TRKAĆI GENI

Cupra ulazi u seriju utrka Extreme E; pomicanje granica mogućeg uz nultu emisiju

22.10.2020 u 11:32

Bionic
Reading

Španjolska marka sportskih automobila produbljuje svoje znanje o električnom motorsportu uz već provedeni razvoj modela e-Racer, a novostečena će znanja primijeniti u području ponude osobnih vozila

Cupra dovodi svoje nasljeđe u području motorsporta u suvremeno doba pridruživanjem seriji utrka Extreme E kao glavni partner tima ABT Sportsline. Ova nekonvencionalna marka usmjerena na budućnost iza sebe ima niz uspjeha na trkaćoj stazi, a sudjelovanje u seriji utrka Extreme E objedinjuje bogato znanje o motorsportu marke Cupra te nov pristup utrkama električnih vozila. Cupra će biti prva automobilska marka koja sudjeluje u seriji utrka Extreme E.

Extreme E, električno natjecanje SUV vozila offroad terenima, po sadašnjem će planu tijekom 2021. godine putovati nekim od najekstremnijih i najizoliranijih područja svijeta. Prva sezona organizirat će se na lokacijama s arktičkim, pustinjskim, prašumskim, ledenjačkim i oceanskim podnebljem, a održavat će se na mjestima koja su narušena ili pogođena klimatskim promjenama.

'Marka Cupra i serija utrka Extreme E imaju jednak stav suočavanja s izazovima s ciljem dokazivanja da se elektrifikacija i sportski duh mogu savršeno nadopunjavati. Ovom vrstom partnerstva promičemo svoj put prema električnoj budućnosti jer ćemo početkom 2021. godine imati 2 plug-in hibridna vozila te svoje prvo potpuno električno vozilo, model Cupra el-Born, koji će biti spreman do druge polovice sljedeće godine', rekao je Wayne Griffiths, predsjednik uprave SEAT-a i generalni direktor marke Cupra.

Činjenica što Cupra sudjeluje u seriji utrka Extreme E nije nikakvo iznenađenje, jer je ta marka oduvijek pomicala granice mogućeg. Na primjer, model Cupra eRacer – prvo potpuno električno trkaće vozilo na svijetu – obuhvaćao je četiri elektromotora s jednim stupnjem prijenosa koji su se mogli pohvaliti zajedničkom snagom od 680 KS (500 kW) te okretnim momentom od 960 Nm uz paket baterija hlađenih tekućinom snage 65 kWh, zahvaljujući čemu je pridonio redefiniranju mogućnosti motorsporta.

Taj je projekt marki pomogao pri razvoju i unaprjeđenju znanja na putu prema elektrifikaciji kako bi ova tehnologija mogla postati još važnijim dijelom njezine ponude osobnih vozila. Ona sada obuhvaća plug-in hibridni model Cupra Leon, za kojim će na početku 2021. godine uslijediti plug-in hibridno vozilo Cupra Formentor, koje će biti dostupno u 2 različite varijante. Njima će se tijekom druge polovice sljedeće godine pridružiti Cupra el-Born. Sva vozila osiguravat će održivu mobilnost uz onu razinu karaktera i dinamičnosti koju automobilski entuzijasti i očekuju.

Jorge Díez, novi direktor odjela za dizajn SEAT-a

Díez je dizajner s bogatim međunarodnim iskustvom koje se proteže kroz gotovo 20 godina, a svoju novu dužnost će početi obnašati od 1. prosinca ove godine. Njegov nadređeni na novoj dužnosti bit će dr. Werner Tietz, izvršni potpredsjednik poduzeća nadležan za područje istraživanja i razvoja.

Jorge Díez tehnički je inženjer u području industrijskog dizajna s diplomom Sveučilišta Cardenal Herrera u Valenciji, magistar je automobilskog dizajna Politehničkog sveučilišta u Valenciji, a također ima diplomu magistra Royal College of Art u Londonu. Novi direktor odjela za dizajn SEAT-a proveo je gotovo cijelu svoju karijeru u području vanjskog dizajna vozila. Díez je sedam godina radio za marku Audi u Ingolstadtu, a 2008. godine pridružio se odjelu za vanjski dizajn marke SEAT. Godine 2010. imenovan je višim dizajnerom marke Volkswagen u Wolfsburgu, a godinu dana kasnije promaknut je na poziciju voditelja odjela za dizajn marke SEAT. Díez se 2014. godine vratio u marku Audi kao direktor centra Audi Konzept  Design u Münchenu te je radio za marke kao što su Audi, Lamborghini i Ducati. Tri godine kasnije promaknut je na poziciju voditelja vanjskog dizajna u centru Studio 4 marke Audi. U srpnju 2019. godine imenovan je potpredsjednikom za područje dizajna društva Mitsubishi Motors Europe, što je dužnost koju je obnašao do pridruživanja SEAT-u.

Jorge Díez obnašao je dužnost potpredsjednika nadležnog za područje dizajna društva Mitsubishi Motors Europe od srpnja 2019. godine. Tijekom prethodne dužnosti direktora odjela za vanjski dizajn marke SEAT bio je zaslužan za neke od legendarnih modela ove marke iz Barcelone kao što su treća generacija modela SEAT Leon, četvrta generacija modela SEAT Ibiza, te SEAT Ateca, prvog SUV vozila u povijesti ovog proizvođača automobila. Tijekom rada za marku Audi stvorio je modele kao što su druga generacija modela Audi TT i prva generacija modela Audi A7.

Extreme E: električna odiseja

Marka Cupra udružit će snage s timom ABT Sportsline kao glavni partner ove trkaće momčadi te će pridonijeti okupljanju skupine inženjera i vozača za ovu električnu odiseju. Serija utrka Extreme E odlikuje se sportskim formatom s jednakom zastupljenošću spolova, u skladu s kojim timovi moraju imati jednog vozača i jednu vozačicu. Vozač će biti Mattias Ekström, e-ambasador marke Cupra te pobjednik utrka Rally Cross i DTM.

'Extreme E predstavlja kombinaciju utrka Raid i Rally Cross, pri čemu trkaća staza vodi kroz uistinu različita podneblja uz bilježenja rezultata pomoću GPS-a', rekao je Ekström. 'No ova serija utrka predstavlja važnu osnovu za razvoj električnih vozila – prikupljanjem podataka u svrhu povratnih informacija za automobile u pogledu softvera i regeneracije.'

Cilj sudjelovanja marke Cupra u seriji utrka Extreme E nije samo želja za dodatnim unaprjeđenjem znanja u području motosporta, već i mogućnost primjene stečenih znanja u okviru ponude osobnih vozila kako bi se vozačima moglo osigurati optimalno iskustvo. Također, ovo natjecanje zabavna je platforma koja će se moći pratiti putem raznih kanala te će time povećati vidljivost marke. Postoje brojni segmenti u koje se mogu prenijeti znanja i vještine, čime će se vozilima budućnosti osigurati golem napredak u područjima koja uključuju upravljivost, iskorištavanje snage, postavke voznog postroja i sustav upravljača.

Prva sezona serije utrka Extreme E po planu će započeti početkom 2021. godine te će imati format od pet razina. Ovo globalno putovanje iskoristit će činjenicu što će se kao zabavni sadržaj prenositi putem raznih kanala te će pridonijeti međunarodnoj promidžbi elektrifikacije, održivosti i ravnopravnosti. Cupra je marka SEAT koncerna koja se temelji na suvremenu dizajnu i sportskim performansama svojih električnih modela. Otkad je osnovana kao nezavisna marka 2018. godine, prodaja je rasla i marka Cupra zaključila je 2019. godinu rastom od 72 posto u usporedbi s prethodnom godinom te s gotovo 25.000 prodanih vozila. Godine 2020. na tržište će se uvesti Cupra Leon i Cupra Formentor, prvi model koji je dizajniran posebno za marku. Marka Cupra širi svoju mrežu trgovaca kako bi do kraja 2020. godine imala gotovo 520 stručnih prodajnih mjesta diljem svijeta.

Povodom svoje druge obljetnice, marka Cupra održala je inauguraciju svojeg novog sjedišta u Martorellu (Barcelona), Cupra Garage, zgrade od 2400 četvornih metara koja se nalazi pokraj korporativnog sjedišta marke SEAT. Marka Cupra također ima radionicu za trkaće automobile, Cupra Racing Factory, u okviru koje je razvijen prvi potpuno električni trkaći automobil, Cupra e-Racer.

Osim što je postala ekskluzivnim automobilskim partnerom i partnerom za mobilnost nogometnog kluba F.C. Barcelona, marka Cupra okupila je elitni tim ambasadora koji, između ostalih, čine njemački vratar Marc ter Stegen ili švedski pilot Mattias Ekström.

CUPRA ulazi u Extreme E
  • CUPRA ulazi u Extreme E
  • CUPRA ulazi u Extreme E
  • CUPRA ulazi u Extreme E
  • CUPRA ulazi u Extreme E
  • CUPRA ulazi u Extreme E
    +3
CUPRA ulazi u Extreme E Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA