SVJETSKA PREMIJERA

Dacia pokazala Bigster: Potpuno nov i pristupačan C-SUV s novim elektrificiranim motorima

11.10.2024 u 09:04

Bionic
Reading

Ovaj SUV dolazi s četiri pogonska sklopa, od čega su tri potpuno nova: Hybrid 155, TCe 140, ECO-G 140 i TCe 130. Posljednji motor dolazi samo u verziji s pogonom na četiri kotača, a poznat je iz Dustera 4x4

Kao što je najavljeno u strateškom planu Renaulution u siječnju 2021., Dacia je krenula u osvajanje C-segmenta. Već vodeća europska marka B-segmenta, ulazi u segment C-SUV s Bigsterom, potpuno novim vozilom koje ilustrira Dacijine vrijednosti – osnovno, ali cool, ekološki pametno, robusno i outdoor.

Konceptni model Bigster prvi put smo uživo vidjeli još prije dvije godine na Danima marke Dacia u Parizu i bili smo ugodno iznenađeni tada još prilično avangardnim linijama SUV-a iz C-segmenta. Iako samo koncept, Bigster je preslikao mnogo toga, pa čak i više, u danas proizvodno vozilo, a Dacija ga je svijetu prikazala u svom njegovom sjaju na svjetskoj premijeri ovih dana.

Bigster je prilagođen specifičnim zahtjevima tržišta koje stalno raste. Spiralni troškovi su problem za mnoge kupce C-SUV segmenta koji žele kupiti novi automobil bez kompromisa u udobnosti, performansama i prostoru.

'Od Renaulutiona 2021. potpuno smo obnovili marku novim identitetom: nove boje, novi logo, novi teritorij, novi izložbeni prostori. Ostajući vjerni sebi, učinili smo Daciju poželjnijom i željnijom nego ikad te još uvijek najboljom vrijednošću za novac. S Bigsterom, Dacia više nego ikad ispunjava očekivanja kupaca C-segmenta', rekao je Denis Le Vot, izvršni direktor Dacije.

Dacia ulazi u C-SUV segment s pomno planiranom proizvodnom strategijom, a Bigster će slijediti još dva vozila.

Vanjski dizajn

U siječnju 2021. koncept Bigster – amblematski automobil Renaulutiona – ilustrirao je Dacijinu ambiciju da dosegne veće visine, točnije C-SUV segment. Bio je obećanje koje je stvorilo velika očekivanja.

'Potpuno novim Bigsterom ostali smo vjerni namjerama izraženim u konceptu Bigster. On je ultimativni izraz Dacijinih vrijednosti i sada je vodeće vozilo marke', rekao je David Durand, potpredsjednik dizajna Dacije.

Vrijednosti kompanije blisko su usklađene sa zahtjevima C-SUV segmenta. Dizajn Bigstera prikazuje njegov robusni stil i sposobnost da podrži kupce u njihovim radnim, slobodnim i obiteljskim aktivnostima. Velikodušne dimenzije naglašene su napetim geometrijskim oblicima i volumenima čije jednostavne linije idu ravno do bitnih stvari. Naglašeni veliki blatobrani iznad kotača te položaj prednjih i stražnjih svjetala na krajnjim rubovima vozila pojačavaju njegov asertivan stav na cesti.

Snažna prisutnost potpuno novog Bigstera i percepcija robusnog stila naglašene su kompaktnim okomitim prednjim krajem, tipičnim za SUV-ove. Prednji dio također je vjeran Dacijinom dizajnu sa širokom i sjajnom crnom maskom hladnjaka te novim, već dobro prihvaćenim amblemom 'DC' marke Dacia u sredini. Isklesani vodoravni poklopac motora dizajniran je kako bi vozaču omogućio jasan pogled na cestu.

Svjetla Bigstera su u već prepoznatljivom obliku slova 'Y' sprijeda, a LED svjetla su straga.

Stil Bigstera ide ravno do bitnih stvari, ne zaboravljajući cool dodir, također dio vrijednosti marke i očekivanja kupaca C-SUV-a.

Ali Dacia na svoj način igra - hladnokrvno. Značajke grafičkog dizajna dodaju dašak ležerne elegancije na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. I umjesto da slijede trend sjajne crne, dizajneri su se odlučili za mješavinu sjajne i mat crne, stvarajući robusniji i otporniji završni sloj.

Dacia Bigster Journey Hybrid 155 (indigo plava) Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Novi Bigster je robustan, hladan i ekološki pametan. Prednje i stražnje zaštitne ploče obojene su 'u masi', što ih čini izdržljivijima i otpornijima. Zaštita se proteže cijelom karoserijom – na bokovima, lukovima kotača i donjem dijelu odbojnika – a izrađena je od plastičnog materijala Starkle®. Dacia koristi ovaj materijal za održiviji pristup. Razvili su ga inženjeri marke i uključuje reciklirane materijale te se Starkle® upotrebljava u neobrađenom, neobojenom obliku.

Starkle® - ekološki prihvatljiva, robusna, elegantna i reciklirana plastična masa Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Novi Bigster izgrađen je na CMF-B-u, platformi koja je u središtu Dacijine industrijske strategije, s fleksibilnošću za pružanje posebno velikodušnog unutarnjeg prostora. Značajke vozila dizajnirane su kako bi zadovoljile zahtjeve kupaca u C-SUV segmentu u pogledu: akustike (akustično vjetrobransko staklo, deblje staklo, akustika motora), završne obrade (novi tepih, LED osjetljiv na dodir) i udobnosti sjedenja (podešavanje lumbalnog dijela suvozača, straga naslon sjedala itd.), uz dvozonski klima-uređaj sprijeda s ventilacijskim otvorima straga.

Bigster je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, zadovoljavajući temeljne zahtjeve kupaca na tom tržištu. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4,57 m, širina 1,81 m bez retrovizora, visina 1,71 m, visina od podloge 22 cm.

Vrlo Dacia, a time i vrlo funkcionalan, Bigster se prilagođava ukusu i navikama kupaca segmenta C-SUV. Isporučuje se sa 17- ili 18-colnim (gume dimenzija 215/R18) aluminijskim kotačima kao standardnom opremom te s 19-colnim kotačima (gume dimenzija 205/55R19) grafičkog dizajna, a dostupnim kao opcija uz vrhunsku opremu Journey.

Na višim razinama opreme kupci se mogu odlučiti za crni krov s dvobojnom završnom obradom koja prikazuje dizajnerske linije vozila – što je prvi put za Daciju.

Dostupna je i nova boja karoserije, indigo plava. Ekskluzivno za Bigster, ova metalik nijansa dodaje dašak elegancije, a istovremeno ostaje jednostavna.

Durand ističe: 'Što se tiče dizajna interijera, htjeli smo istaknuti jednu od glavnih prednosti potpuno novog Bigstera: njegov izniman unutarnji prostor. Odlučili smo se za jednostavnost s geometrijskim linijama koje podsjećaju na one izvana, istovremeno pružajući kvalitetu koju očekuju kupci u segmentu C-SUV.'

Unutrašnjost

Unutar Bigstera dizajneri su se usredotočili na bitne stvari: prostor, ergonomiju i udobnost. Visoko postavljena okomita armaturna ploča povećava prostor dostupan putnicima sprijeda.

Zbog jednostavnosti i učinkovitosti informacije o vožnji grupirane su na digitalnoj ploči s instrumentima od 7" ili 10" (ovisno o izvedbi), a informacije povezane s multimedijskim sustavom prikazuju se na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir od 10,1" (standardno na svim modelima). Elegantna zelena linija proteže se između dva zaslona, ​​vizualno ih integrirajući s nadzornom pločom.

Ovisno o razini opreme, Bigster se isporučuje s tri vrste središnje konzole sprijeda: niska, srednja ili – prvi put na Daciji – visoka konzola s naslonom za ruke (s hladnjakom), indukcijskim punjačem i velikim pretincem.

Poseban naglasak stavljen je na presvlake za sjedenje. Ovisno o razini opreme, fokus je na jednostavnosti i privlačnosti (Bigster Essential i Expression), izdržljivosti i jednostavnom čišćenju (Extreme) ili poboljšanoj udobnosti (Journey).

I na kraju, Dacijin potpis Y naglašava vezu između dizajna interijera i eksterijera na Bigsteru – unutar kabine na otvorima za zrak (u brončano-smeđoj boji Copper Brown za razinu opreme Extreme) i na ručkama vrata.

Bigster udobno prima pet osoba s prtljagom. Prostor za glavu je najbolji u klasi i sprijeda i straga za posebno vidljiv osjećaj prostora. Putnici straga dobivaju najviše prostora za noge u klasi - za iznimnu udobnost na dugim putovanjima.

Bigster je također najbolji u klasi po kapacitetu prtljažnika, s do 667 litara VDA ispod police za prtljagu, što je bitna kvaliteta za obiteljska putovanja. Konkretno, duljina i visina prtljažnog prostora postavljaju nove standarde na tržištu C-SUV vozila.

Optimiziran za modularnu funkcionalnu uporabu

Bigster se isporučuje s nizom praktičnih značajki i detalja, omogućujući kupcima da maksimalno iskoriste izniman unutarnji prostor. Stražnja klupa u omjeru 40/20/40 omogućuje nošenje glomaznih predmeta bez ugrožavanja udobnosti putnika. Kada straga sjede samo dva putnika, udobnost se može povećati preklapanjem središnjeg dijela naslona, ​​a on zatim formira naslon za ruke s dva držača za čaše i držačem za telefon. S preklopljenim naslonima, Bigster nudi ravnu podnicu prtljažnika s izuzetnom maksimalnom duljinom tereta od 2,7 metara.

Funkcija Easy Fold olakšava preklapanje stražnjih naslona iz prtljažnika pomoću dvije poluge smještene lijevo i desno od prtljažnog prostora.

Robusna gumena prostirka za prtljažnik, koja se lako čisti, pruža idealnu zaštitu za pod prtljažnog prostora. Kada se ne koristi, prostirka se može lako smotati za pohranu. Standardno dolazi sa završnom obradom Extreme i dostupna je kao dodatna oprema za sve modele Bigstera.

Dacia Bigster - modularnost Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Bigster također dobiva YouClip, inovativan Dacijin sustav za pričvršćivanje širokog spektra dodataka na ključnim točkama u putničkom prostoru na praktičan i robustan način.

Bigster se standardno isporučuje s pet YouClip točaka: na kontrolnoj ploči, sa strane suvozačeve konzole, na stražnjoj strani središnje konzole, u prtljažniku i na unutarnjoj strani vrata prtljažnika. Kupci mogu dodati još dvije točke pomoću dodatne potpore za naslon za glavu.

YouClip sidrišne točke mogu se koristiti za držač tableta, torbicu za pohranu, držač za telefon s ili bez indukcijskog punjača, vješalicu za kapute ili genijalni uređaj '3 u 1', koji kombinira držač za čaše, kuku za torbu i prijenosnu svjetiljku. Ovaj sustav standardan je za Bigster Extreme. Svi dodaci kompatibilni s YouClipom dostupni su u Dacijinoj mreži.

Dacia Bigster - svjetska premijera
  • Dacia Bigster - svjetska premijera
  • Dacia Bigster - svjetska premijera
  • Dacia Bigster - svjetska premijera
  • Dacia Bigster - svjetska premijera
  • Dacia Bigster - svjetska premijera
    +139
Dacia Bigster - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Clement Choulot

Novi elektrificirani pogonski sklopovi

Bigster dolazi s četiri pogonska sklopa, od čega su tri potpuno nova: Hybrid 155, TCe 140, ECO-G 140 i TCe 130 (za 4x4 verziju). Ovaj zadnji motor dolazi samo u verziji s pogonom na četiri kotača, a poznat je iz Dustera s integralnim pogonom koji smo nedavno vozili na testu.

Dacia Bigster Journey Hybrid 155 (indigo plava) Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Hybrid 155

Bigster je prvi model Grupe Renault koji je dobio potpuno novi pogonski sklop Hybrid 155, a kombinira 4-cilindrični benzinski motor od 107 KS, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh (230V) i automatski električni mjenjač.

Ima četiri stupnja prijenosa za ICE motor i dva druga za elektromotore. Ova kombinirana tehnologija omogućena je odsutnošću kvačila. Pogonski sklop Hybrid 155 upotpunjuje ponudu Hybrid 140, dostupnu na potpuno novom Dusteru i Joggeru.

Omogućuje više snage (do 15 KS), veći okretni moment (do 20 Nm do 170 Nm samo za motor s unutarnjim izgaranjem) i povećan kapacitet vuče (od 250 kg do oko tone). Učinkovitost je također poboljšana 6-postotnim smanjenjem potrošnje goriva i emisija, prvenstveno zahvaljujući optimiziranom upravljanju brzinom motora. Kombinirajući regenerativno kočenje s visokim kapacitetom povrata energije baterije i učinkovitošću automatskog mjenjača, Bigster može ostati u potpuno električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradu. Nadalje, automobil se uvijek pokreće u potpuno električnom načinu rada.

TCe 140

Dostupan prvi put u ponudi Dacije na ovoj razini snage, pogonski sklop TCe 140 temelji se na pogonu TCe 130, dostupnom na potpuno novom Dusteru. Ova prva razina elektrifikacije kombinira novu generaciju 1,2-litrenog 3-cilindričnog turbobenzinskog motora temeljenog na Millerovom ciklusu (optimizirana učinkovitost i smanjeni gubici pumpanja) s blagim hibridnim sustavom od 48 V i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Hibridni sustav podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, optimizirajući užitak u vožnji i smanjujući prosječnu potrošnju goriva (5,6 l/100 km) i emisiju CO2 (129 g/km) za oko 10 posto u usporedbi s ICE ekvivalentne snage. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je vozaču potpuno transparentan.

ECO-G 140

Dacia je neprikosnoveni lider u dvogorivnom motoru (UNP ili LPG) u Europi i jedini proizvođač koji nudi opciju pogona benzin/LPG na svim svojim modelima s unutarnjim izgaranjem pod oznakom ECO-G. Za potpuno novi Bigster nudi pogonski sklop koji kombinira dvogorivo s blagim hibridnim sustavom od 48 V, a on podržava 1,2-litreni 3-cilindrični motor s turbopunjačem, bilo da radi na benzin ili LPG, tijekom faza pokretanja i ubrzanja, za poboljšan užitak u vožnji i učinkovitost. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je vozaču potpuno transparentan.

Radeći na ukapljeni naftni plin, novi Bigster ECO-G 140 u prosjeku emitira 10 posto manje CO2 od ekvivalentnog nehibridnog benzinskog motora. S dva spremnika koji sadrže ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara UNP-a) ima domet do 1450 kilometara. Instaliran ispod poda prtljažnika, UNP spremnik ne utječe na prtljažni prostor. Prekidač na kontrolnoj ploči omogućuje brz i neprimjetan prijelaz s jedne vrste goriva na drugu.

TCe 130 4x4

Potpuno novi Bigster napravljen je da krene izvan utabanih staza svojim sustavom pogona na sve kotače spojenim sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i blagim hibridnim sustavom od 48 V za maksimalnu učinkovitost. Ovaj hibridni sustav podržava 1,2-litreni 3-cilindrični motor s turbopunjačem tijekom pokretanja i ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO2 dok pruža povećan užitak u vožnji. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je vozaču potpuno transparentan.

Učinkovit 4x4 pogon

Bigster TCe 130 4x4 ima 4x4 prijenos Terrain Control s pet načina vožnje:

  • AUTO: mjenjač automatski raspodjeljuje moment između prednje i stražnje osovine, ovisno o prianjanju i brzini
  • SNIJEG: optimizira prianjanje na skliskim cestama s posebnim postavkama za ESC i funkcije kontrole proklizavanja
  • BLATO/PIJESAK: za vožnju po labavim površinama kao što su blatne ili pješčane staze
  • OFF-ROAD: pruža najbolju off-road sposobnost na teškom terenu i stazama, automatski i učinkovito raspoređuje okretni moment između prednjih i stražnjih kotača, ovisno o prianjanju i brzini
  • ECO: optimizira potrošnju goriva podešavanjem klima-uređaja i performansi vozila. Fino podešava raspodjelu okretnog momenta motora između prednje i stražnje osovine kako bi se ograničila potrošnja goriva dok se prilagođava uvjetima prianjanja.

Sustav kontrole nizbrdice standardan je za Bigster Extreme

Uz mnogobrojne napredne sustave sigurnosti (ADAS), novi Bigster ima sustav kontrole brzine na nizbrdici.

Ovaj sustav je posebno koristan za vožnju izvan ceste ili na strmim padinama pri malim brzinama. Kontinuirano prilagođava kočnice za kontrolirano spuštanje pri odgovarajućoj brzini (ovisno o unosu vozača) između 0 i 30 km/h. Sustav radi u svim stupnjevima prijenosa, uključujući vožnju unazad. Vozač se više ne mora brinuti o papučicama gasa i kočnici, samo o upravljaču.

Novi Bigster dolazi s četiri razine opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Zasad još nije objavljeno koja će biti njegova cijena, niti točan datum izlaska na tržište.