24 sata: toliko je Daciji trebalo da izvede industrijski tour-de-force. Istovremeno je promijenio sve svoje modele, u svoje tri tvornice u Pitestiju, Tangeru i Casablanci, na svoj novi identitet marke. To je 3100 vozila dnevno!
Proizvodnja vozila uključuje sveobuhvatan i složen proizvodni proces, ali Dacia je unatoč tome uspjela prebaciti svoju cjelokupnu ponudu na svoj novi identitet marke u isto vrijeme. I to je postigla u rekordnom roku, u isto vrijeme, i to u tri različite tvornice: Pitesti u Rumunjskoj te Casablanca i Tangier u Maroku.
Tako je brend radikalno promijenio svoj imidž i prešao na novi identitet koji izražava svoje obveze za budućnost i vrijednosti koje ih temelje. Ova nova strategija identiteta marke je Dacijin prvi korak u Renaulutionu. Uhvatio se u koštac s nekoliko značajnih izazova, od logistike dijelova do obuke zaposlenika i mreže zastupstava.
Da bismo razumjeli kako su vozila koja su sišla s proizvodnih traka u ponedjeljak ujutro imala novi amblem Dacia Link na rešetki – na primjer – iako su ona koja su se pojavila samo 24 sata ranije još uvijek bila 'stare verzije', pogledajmo iza kulisa kako su Dacijine tvornice nemoguće učinile mogućim.
'Vjerujemo da je ovo prvi put da je jedna automobilska tvrtka obnovila svoj cijeli asortiman, u tri tvornice, u isto vrijeme. To pokazuje koliko je Dacia stvarno fleksibilna i agilna.'rekao je Christophe Dridi, potpredsjednik za industriju, Dacia.
Poglavlje 1: Industrijski izazov
U ove tri Dacijine tvornice u Pitestiju, Tangeru i Casablanci jedno vozilo siđe s proizvodnih traka svakih 50 sekundi. Sve u svemu, 3100 vozila dnevno moralo je nositi novu marku. Toliko je vozila morao zamijeniti počevši od 9 ujutro u ponedjeljak, 24. listopada 2022., kada su automobili stigli na liniju i kada su novi dijelovi bili tu da se na njih ugrade.
Promjena vizualnog identiteta cijelog asortimana, u jednom danu, bila je nužan uvjet za uspjeh projekta. Nove komponente su unaprijed registrirane u IT sustavima, koji su svi prebačeni u ponedjeljak ujutro kako bi se uklonio rizik od grešaka i osigurao uspješan prijelaz bez kompromisa u kvaliteti. Logistička područja također su prilagođena za smještaj novih dijelova i izbjegavanje miješanja sa starim referencama.
Dacia Extreme razina opreme
Dacia, marka sinonim za boravak na otvorenom, predstavila je niz ažuriranja svoje ponude uključujući novu razinu opreme Extreme, ekskluzivni ELECTRIC 65 motor za proljeće i inovativni Sleep Pack.
Strateški plan Renaulution koji je u siječnju 2021. predstavio Luca de Meo, izvršni direktor Grupe Renault, postavio je jasan putokaz za Daciju: proširiti svoj teritorij kapitalizirajući posljednjih 15 godina uspjeha marke, njezine ponovno potvrđene vrijednosti i odlučno moderan osjećaj za poželjnost.
Protekle dvije godine Dacia precizno provodi strategiju Renaulution. Prvo, uvođenjem Bigster Concepta kao jasnog signala da marka kroči u C-segment. Potom, 2022. godine, reafirmacijom svog modernog i jedinstvenog pozicioniranja brenda otkrivanjem novog vizualnog identiteta, nakon čega slijedi uvođenje jasnih vrijednosti vodilja. Ove tri vrijednosti – 'esencijalno i cool', 'robusno i outdoor' i 'eko-pametno: pristupačno i ekološko' – postavljaju jasan smjer za Daciju dok kreće u svoje novo poglavlje.
Poglavlje 2: logistički izazov
Prelazak na novi identitet marke također je uključivao značajan logistički izazov: mijenjanje svih modela – Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Spring i Jogger – u tri tvornice, u isto vrijeme, u vrlo tijesnom rasporedu razvoja i proizvodnje. Tim za logistiku morao je obraditi 190 novih proizvoda od 57 različitih dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje. I to tijekom nestašice rezervnih dijelova i sirovina, što znači da je tim morao preuzeti dodatni izazov nadoknađivanja kašnjenja i osiguravanja da svi dijelovi zadovoljavaju dogovorene standarde.
'Izveli smo to sa stilom jer su organizacija, predanost i predanost naših timova bili uzorni. Sva predprodukcijska vozila isporučena su na vrijeme i proizvodnja je započela prema planu. Svaki put kad uočimo novo vozilo na cesti, ponosni smo što smo igrali ulogu u uspjehu lansiranja i zadovoljstvu naših kupaca', rekla je Ileana-Florentina Botea, voditeljica logističkih projekata.
Poglavlje 3: izazov obuke
Još jedan razlog zašto je ova radikalna promjena uspjela bio je izvanredan timski rad 20.000 ljudi u tri tvornice Dacije. Ove predane žene i muškarci u dodiru s radnjom doskočili su svim izazovima, krećući se brzo prateći potpuni razvoj i postupak industrijske proizvodnje.
Operatori su obučavani dok je značajan proizvodni plan bio u tijeku. Tako su od prvog dana uspjeli održati proizvodnju besprijekorno uz ispunjavanje beskompromisnih standarda kvalitete.
'Pripremali smo ovu promjenu godinu dana: predvidjeli smo sva pitanja povezana s opskrbnim lancima, obukom i kvalitetom. Zahvaljujući koordinaciji svih odjela uspjeli smo postupno uvesti novi identitet robne marke u ponedjeljak ujutro bez značajnih utjecaja na proizvodnju. To je izvanredno!', rekao je Stefan Stanca, voditelj inženjerskog projekta.
Poglavlje 4: izazov prodaje i marketinga
Prodajni i marketinški izazov bio je povezan s očekivanjima kupaca, jer su morali početi primati narudžbe prije nego što novi identitet marke stigne u proizvodne pogone.
Ovaj industrijski pothvat i novi identitet marke nose poruke Dacije i čine je još privlačnijom nego prije. Ovo je novi početak za brend koji cijelo vrijeme iznova ispisuje pravila.
'Svi smo jedva čekali početak proizvodnje vozila s ovim novim i vrlo uspješnim identitetom koji nikoga nije ostavio ravnodušnim. Uspjeli smo uskladiti tri tvornice za početak na vrijeme. To je izvor ponosa za sve zaposlenike!', rekao je Mohammed Dahou-Fraj, voditelj Odjela za projekte Maroko.