I DALJE BOLJE NEGO 2018.

Detaljna analiza domaćeg tržišta automobila: Prema prodajnim rezultatima Hrvatima i dalje ide dobro!

07.09.2019 u 08:14

Bionic
Reading

U kolovozu 2019. je u Hrvatskoj novoregistrirano 3417 novih osobnih automobila, a model s najviše novih registracija u kolovozu više nije Škoda Octavia, već VW Golf s 270 komada

Nakon što smo jučer dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec kolovoz, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtci po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je kolovoz, poslije nešto boljeg srpnja ove godine, donio bolje rezultate i u odnosu na prošlogodišnji kolovoz.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu kolovozu 3417 novih osobnih automobila, što je 217 komada više ako gledamo samo kolovoz 2018. U Hrvatskoj je u prvih osam mjeseci registrirano 47.785 novih osobnih vozila, ali sada za razliku od prvih osam mjeseci prošle godine ove godine ukupno sas kolovozom to je 618 registracija više, kada je zabilježeno 47.167 registracija novih osobnih vozila. Nakon što smo u svibnju bili jako zadovoljni s rezultatima došao je nešto lošiji lipanj, srpanj nam je povratio optimizam u stabilan rast hrvatskog tržišta novih automobila, a kolovoz još i više. Iako svi znamo da kolovoz i nije neki mjesec što se tiče prodaje novih automobila na nekom visokom nivou, zbog godišnjih odmora i povećanih izdataka za iste. Iako je u odnosu na prethodni mjesec srpanj, u kolovozu brojka novih registracija bila za čak 2795 komada niža. Ponovno smo optimistični da bi s ovim brojkama do kraja ove kalendarske 2019. mogli postići i ukupno bolje rezultate nego cijele prošle godine.

Volkswagen, Opel i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih osam mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu, koji s 6121 automobila drži 12,81 posto tržišta (to je ipak manje za čak 952 vozila u odnosu na prvih osam mjeseci prošle godine i 15,00 posto tržišta). I ta marka se jedina može pohvaliti da je u prvih sedam mjeseci 2019. prodala više od 6000 komada automobila. Na drugom je mjestu je i dalje Opel s 4647 vozila ili 9,72 posto tržišta (no oni su prošle godine bili lošiji s 4512 vozilom i 9,57 posto tržišta). Na treće mjesto je kao i u srpnju ponovno Renault s 4578 vozila ili 9,58 posto tržišta (prošle godine 4655 vozila i 9,87 posto tržišta). Škoda je i dalje na četvrtom mjestu, koja s 4431 vozila drži 9,27 posto tržišta, a Dacia ponovno na petom mjestu s 2966 vozila ili 6,21 posto tržišta.

Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka,...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza,reeksport u treće zemlje, ili kad je riječ o osobnoj kupnji građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najava dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osvještenosti pojedinca, poticajima države, ...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima, ili slično.

Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu, a Renault Clio i VW Golf na drugom i trećem mjestu najprodavanijih modela

Prema podacima o registracijama novih automobila u osam mjeseci Škoda Octavia s 2560 komada je najprodavaniji model u Hrvatskoj, a na drugom mjestu je Renault Clio s 1978 komada, na trećem mjestu je Volkswagen Golf (prodanih 1669 komada u prvih osam mjeseci), dok je Suzuki Vitara izbila na četvrto mjesto sa 1380 komada. Peto mjesto sada drži Dacia Duster sa 1330 komada, samo 24 komada više od šestoplasirane Opel Corse sa 1306 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da se i u kolovozu Škoda Octavia pokazala ponovno kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca.

Prema modelima pojedinih marki u prvih 20 najprodavanijih modela u prvih osam mjeseci 2019. iz segmenta SUV-a ili crossovera više nego prošlog mjeseca, njih je za jedan više, odnosno 9 modela. To znači da je udio 'terenaca' (8935 komada), u 24.322 automobila prvih 20 najprodavanijih modela, sada više, i to 36,8 posto, što je i dalje nešto više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 47.785 prodanih automobila u prvih osam mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih 'terenaca' samo prvih 20 modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima viša od ostatka europskog tržišta.

Ako opet uzmemo samo mjesec kolovoz 2019. tu pojedinačno najprodavaniji model više nije Škoda Octavia (s 260 komada), već je to sada je Volkswagen Golf s 270 komada, na trećem je Suzuki Vitara sa 113 komada. No, u prvih 20 najprodavanijih modela u kolovozu su na listi neki modeli kojih u ukupnom rezultatu nema među 20, poput: VW Passata, VW T-Crossa, Fiat Pande, Renault Meganea, Renault Twinga i Seat Ibize. S druge strane, s liste najprodavanijih modela u prvih osam mjeseci na listi 20 najprodavanijih u kolovozu nema Opel Corse, Opel Astre, Citroëna C3, Fiata 500, Opela Crossland X i Peugeota 208.

Prodaja marki prema tipu goriva za prvih osam mjeseci

Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih osam mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih osam mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 29.206 komada ili 61,1 posto, što je neznatno više nego u posljednjih sedam mjeseci kada je udio bi 61,0 posto. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu s 16.868 komada ili 35,3 posto udjela i tu se vidi trend daljnjeg pada u donosu na 35,5 posto za prvih sedam mjeseci ove godine.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 1133 komada ili 2,4 posto (i u prvih 7 mjeseci je njihov udio bio 2,4 posto), slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP) s 461 komad ili 1,0 posto, što je identično u odnosu na prvih sedam mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s bezinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, već smo i ranije rekli, jedan značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a, u ovoj analizi je riječ prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici. Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 0,2 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. Ipak, u odnosu na prvih sedam mjeseci pad nije nastavljen.

Marka Tesla koja proizvodi isključivo električne automobile u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih sedam mjeseci ima sada 13 novoregistrirana automobila, što znači da je u mjesecu kolovozu novoregistriran samo jedan novi automobil. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih osam mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 117 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila kod nas više nije Nissan s 23 prodanih modela, već ga je s prvog mjesta skinuo Hyundai sa 34, Smart je i dalje na trećem mjestu sa 17, a četvrto mjesto sada drži gore spomenuta Tesla s 13 komada. Kod automobila na UNP je najprodavanija marka s 427 komada Dacia i još samo Opel s 32 komada te Fiat i Suzuki s po 1 komadom, a kod hibridnih s 938 automobila je i dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota, zahvaljujući cijeloj paleti hibridnih modela. U to spadaju modeli : Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Sedan i Touring Sports), Camry Hybrid, C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid te Prius Hybrid, Prius + Hybrid i Prius Plug-In Hybrid.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 17.426 komada ili 36,47 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih osam mjeseci 2019. Na drugom mjestu je i dalje Požeško-slavonska županija sa 3791 registracijom novih automobila ili 7,93 posto. Istarska županija s 3684 ili 7,71 posto je i dalje na trećem mjestu. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 172 komada ili 0,36 posto od ukupne brojke od 47.785 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do kraja kolovoza 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, oni su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se i sada na 6. mjestu s 3155 registriranih novih automobila ili 6,52 posto (proteklih sedam mjeseci 6,91 posto).