sigurnost u prometu

Euro NCAP ažurira protokole; uvedeni novi sigurnosni testovi za 2020. godinu

24.05.2020 u 19:32

Bionic
Reading

Svake dvije godine Europski program za procjenu novih automobila (Euro NCAP) osvježava i pooštrava svoje protokole za testiranje sigurnosti automobila i sudionika u prometu

Euro NCAP je ovaj tjedan objavio kako su uveli nove testove za rješavanje nekih dugogodišnjih potreba za zaštitu putnika, poboljšavanja zaštite nakon sudara i promoviranja najnovije napredne tehnologije pomoći vozaču.

Ključna promjena je primjena nove pokretne barijere, pregrade kod frontalnog sudara vozila koje se kreće, zamijenivši regulatorni test umjerenog pomaka (offseta) deformabilnih barijera, koji Euro NCAP koristi u posljednje 23 godine. Ovaj novi test sudara ne samo da procjenjuje zaštitu putnika u automobilu, već također procjenjuje na koji način prednja konstrukcija automobila doprinosi ozljedama u sudaru. Važne su inovacije Mobilna progresivna deformabilna barijera (Mobile Progressive Deformable Barrier – MPDB) i jedinstvena metoda za ocjenu kompatibilnosti vozila, kao i prvo usvajanje najnaprednije svjetske crash lutke muškarca srednje veličine 'THOR'.

Bočni udari predstavljaju drugu najveću učestalost smrtnih ishoda ili teških ozljeda u prometnim nesrećama. Najnovija ažuriranja za ovo područje sigurnosne procjene uključuju prilagodbu brzine i mase ispitne barijere, povećavajući ozbiljnost ispitivanja. Što je još važnije, Euro NCAP će prvi put procijeniti zaštitu od udara daljnje, vanjske strane (far-side impact), usredotočivši se na zaštitu vozača i potencijalnu interakciju između vozača i suvozača. Najnovijim testom, zaštita koju nude nove protusudarne mjere poput središnjih zračnih jastuka može se adekvatno provjeriti.

Euro NCAP predstavlja nove ažurirane protokole za 2020. godinu Izvor: Promo fotografije / Autor: Euro NCAP

Euro NCAP nastavlja s testiranjem najnovije generacije sustava za zaštitu od sudara i pomoći vozaču. Novi, izazovni testni scenariji dodani su kako bi se ocijenila tehnologija samostalnog kočenja u slučaju nužde (Autonomous Emergency Braking - AEB) za automobile i ranjive sudionike u prometu, uključujući povratne situacije i skretanje na raskrižju. Pored toga, napravljen je prvi korak kako bi se procijenio sustav praćenja stanja vozača (Occupant Status Monitoring - OSM), dizajniran za otkrivanje umora i nepažnje vozača, kao dio sigurnosne pomoći.

Poboljšanje sigurnosti vašeg automobila nije samo povezano s više zračnih jastuka ili boljim sustavima pomoći vozaču. Sigurnost nakon sudara također igra vitalnu ulogu u preživljavanju sudara. U suradnji s CTIF-om, Međunarodnim udruženjem vatrogasno-spasilačkih službi (International Association of Fire & Rescue Services), Euro NCAP je razvio nova pravila ocjenjivanja radi promicanja bolje sigurnosti nakon nesreće. Proizvođači će biti nagrađeni boljim ocjenama ako podaci o spašavanju budu točni i lako dostupni. Euro NCAP također provjerava jednostavnost izvlačenja, električne ručke na vratima, itd. I podržava napredne eCall funkcije.

Te su promjene glavni stupovi novih protokola Euro NCAP-a za 2020. godinu. Utjecaj ovih ažuriranja, kao i nekih manjih promjena, bit će značajan. Stoga potrošači moraju biti oprezni prilikom izravne usporedbe najnovijih rezultata s ocjenama iz prethodnih godina. Ono što ostaje isto je da će samo vozila koja se izvrsno ponašaju u zaštiti od sudara, nesreći nakon sudara i izbjegavanju sudara - i ona na koja kupci automobila trebaju paziti - postići vrhunsku ocjenu od pet zvjezdica.

Pandemija širom svijeta nije bila laka za autoindustriju, pa su i Euro NCAP testiranja privremeno bila zaustavljena posljednjih nekoliko mjeseci. Pratiti ćemo nove rezultate Euro NCAP testiranja nakon ljeta!

  • +4
Euro NCAP predstavlja nove ažurirane protokole za 2020. godinu Izvor: Promo fotografije / Autor: Euro NCAP