Strateški plan predviđa da će do 2022. godine više od polovine Fordovih vozila u Europi biti elektrificirani automobili: blagi hibridi, puni hibridi, plug-in hibridi i potpuno električni
Ford je najavio mnoge od svojih modela za Europu u 2020. još na prošlom autosalonu IAA u Frankfurtu u jesen 2019. I već je tada bilo vidljivo da se na ovoj izložbi pojavio s najjačom elektrificiranom gamom modela ikada, predstavivši tri nova plug-in modela (Kuga PHEV, Explorer PHEV i Tourneo Custom Plug-in Hybrid), kao i nove konvencionalne hibride (Puma EcoBoost Hybrid i Mondeo Hybrid).
Već tada su izjavili da su posvećeni elektrificiranoj budućnosti za svoje kupce, a strateški plan europske podružnice Forda predviđa da će do 2022. godine više od polovine Fordovih vozila u Europi biti elektrificirani automobili: blagi hibridi, puni hibridi, plug-in hibridi i potpuno električni. Svaki će novi putnički model automobila dobiti barem osnovnu mogućnost elektrificiranja. Time bi se došlo na prijelomnu točku, u kojoj bi udjel u prodaji elektrificiranih modela prema klasičnim modelima s unutrašnjim izgaranjem trebao prevagnuti na stranu onih sa 'zero emission' ili vrlo malom emisijom CO2. Do tog trenutka, tvrtka očekuje da će prodati milijun elektrificiranih putničkih vozila.
Stuart Rowley, predsjednik Ford Europa, rekao je: 'Kako elektrifikacija brzo postaje mainstream, znatno povećavamo broj elektrificiranih modela i opcija pogonskih sklopova koje naši kupci mogu izabrati prema njihovim potrebama. Omogućujući lakši i jednostavniji prelazak u elektrificirano vozilo, očekujemo da će većina naših putničkih vozila biti elektrificirana do kraja 2022.'
Joerg Beyer, izvršni direktor inženjeringa Ford Europa, rekao je: 'Ne postoji rješenje 'one-size-fits-all' ( u prijevodu: jedna veličina odgovara svima) kada je u pitanju elektrifikacija - okolnosti i potrebe svakog kupca su različite. Naša strategija je upariti ispravnu elektrificiranu opciju pogonskog sklopa za pravo vozilo, pomažući našim kupcima olakšano i ugodno elektrificirano iskustvo.'
No vratimo se onome što nas očekuje od Forda već 2020. godine. Kad je riječ o putničkim automobilima sljedeće godine nam dolaze ovi modeli:
- Ford Puma će biti dostupna u prvom kvartalu 2020. godine u verzijama s benzinskim motorima 1.0 od 125 KS i Mild-HEV benzinskim motorima od 125 do 155 KS.
- Ford Kuga će biti dostupna u drugom kvartalu 2020. godine u verzijama s dizel motorima 1.5 TDCI od 120 KS i 190 KS, Mild-HEV dizel motorom 2.0 snage 150 KS, Plug-in Hybrid 2.5 motorom sbnage 225 KS te benzinskim 1.5 EcoBoost motorom od 150 KS.
- Ford Focus ST je sportska verzija Ford Focusa snage 280 KS, s 420 Nm okretnog momenta dostupna je već za naručivanje.
- Ford Explorer Plug-In Hybrid 3.0 Ecoboost snage 450 KS biti će moguće naručiti tijekom 2020. godine.
- Ford Mustang Mach-E potpuno električno SUV vozilo koncipirano je na temelju legendarnog Ford Mustanga, o čemu smo pisali u nekoliko navrata, s rasponom dometa do 550 km (ovisno o snazi baterije) te okretnim momentom od 415 Nm do 565 Nm (ovisno o snazi baterije). Što se tiče ovog noviteta još uvijek nismo sigurni kada bi ga naše tržište moglo očekivati, iako će se to najvjerojatnije dogoditi u prvom kvartalu 2021. godine.
Što se tiče segmenta lakih gospodarskih vozila (LCV) u 2020. (i 2021. godini ) možemo na hrvatskom tržištu očekivati sljedeće modele:
- Ford Ranger pickup, a radi se o osvježenim modelima/motori/mjenjači, pa tako ovaj pickup stiže s novim motorima i automatskim 10-brzinskim mjenjačem u siječnju, a model Raptor u ožujku 2020.
Ford Custom dolazi s novim motorima i tehnologijama:
- Tourneo mHEV (mild-HEV/2.0TDCi 130/185 KS) u 3. kvartalu 2020.
- Tourneo/Transit pHEV (plug- in Hybrid/1.0 Ecoboost) u četvrtom kvartalu 2020.
Ford Transit dolazi s novim motorima i tehnologijama
- novi motor s 185 KS dolazi u drugom kvartalu 2020.
- mild-HEV/2.0TDCi 130/185 KS dolazi 2021.
Ford Connect - Kombi N1 s dugim međuosovinskim razmakom (LWB) dolazi s automatskim 8-brzinskim mjenjačem u drugom kvartalu 2020.
Dok će svi Activity modeli Ford@work biti dostupni od siječnja 2020.
Prema svemu sudeći, čeka nas prilično aktivna godina Forda na hrvatskom tržištu iduće kalendarske godine, koja samo što nije započela.