Test udara je pokazao kako nakon jakog udarca koji bi napuknuo ili razbio aluminijsku felgu, uzrokujući eksplozivno ispuhavanje gume, karbonska omogućuje sporo ispuhavanje gume, dopuštajući vozilu da se kontrolirano i sigurno zaustavi
Nakon godina razvoja s jednim od vodećih svjetskih dobavljača kompozita, Bentley najavljuje novi kotač od ugljičnih vlakana razvijen posebno za SUV model Bentayga. Ugljični kotač od 22 cola, izrađen od renomiranih stručnjaka Bucci Composites, bit će najveći kotač od zgljičnih vlakana u proizvodnji u svijetu i nudi široki raspon prednosti, osim početnog poboljšanja neovješene mase po kotaču za 6 kg. Inače, dimenzija gume za Bentaygu na ovakvom kotaču je 285/40ZR22.
Novi karbonski kotač podvrgnut je iznimno strogim standardima TÜV (Technischer Überwachungsverei - Udruga za tehnički pregled) i prvi je karbonski kotač ikada proizveden koji je prošao sva ispitivanja. Novorazvijeni naplatak prošao je najstroža ispitivanja za nemetalne kotače prema novim TÜV standardima, uključujući dvoosno ispitivanje naprezanja, ispitivanje radijalnog i bočnog udara za simulaciju udarnih rupa i tzv. kaldrme, nadtlak u gumama i ispitivanja pretjeranog zakretnog momenta koji prelaze dopuštene granice.
Jedan od najtežih testova zahtjeva TÜV-a - test udara - pokazao je kako je ugljični naplatak iznimno siguran uz prednosti performansi. Nakon jakog udarca koji bi napuknuo ili razbio aluminijski kotač, uzrokujući eksplozivno ispuhavanje gume, naplatak od ugljičnih vlakana omogućuje sporo ispuhavanje gume zahvaljujući inteligentnom sloju vlakana, dopuštajući vozilu da se kontrolirano i sigurno zaustavi.
Naposlijetku, kotač je prošao provjeru na jednoj od najpoznatijih staza u svijetu - Nürburgring Nordschleife.
Tehnološke prednosti kompozitnih kotača
Ugljična vlakna ne samo da značajno smanjuju težinu, već nude i dodatne prednosti povećane čvrstoće i krutosti. To dovodi do niza temeljnih prednosti:
- Povećana sigurnost - kada naplatak dobije veliki udarac, tkanje se razdvaja ostavljajući otvore kako bi se omogućio postupni gubitak zraka umjesto trenutnog ispuhavanja poput aluminijskog naplatka.
- Povećana okretnost upravljanja - ušteda od 6 kg i velika krutost koju pružaju svojstva ugljičnih vlakana znače stabilniju i dosljedniju platformu upravljača. Za usporedbu, kovani aluminijski naplatak može izgubiti do jednog stupnja naginjanja (camber) zbog savijanja kotača, smanjujući prianjanje i agilnost. Naveden je i podatak kako je poboljšana krutost ekvivalentna 1 ° u nagibu po 1G sile.
- Poboljšano i osjetljivije kočenje zahvaljujući smanjenju neovješene mase.
- Smanjeno trošenje guma - budući da krući karbonski naplatak ne trpi istu količinu savijanja, omogućuje veću stabilnost guma i dosljedniju dodirnu površinu zahvaljujući većoj površini potpore guma.
Inovativni proizvodni procesi
Jedna od glavnih inovacija leži u procesu proizvodnje naplataka, koji uključuje primjenu inovativnih koncepata (obuhvaćenih patentima) u kombinaciji s upotrebom visokotlačnog kalupa za prijenos smole (Resin Transfer Moulding - RTM). Materijali i proizvodni parametri pomno su proučeni kako bi se osigurala ponovljivost proizvoda bez utjecaja na njegovu kvalitetu.
Postupak uključuje rezanje tkanine od ugljičnih vlakana u propisane oblike. Segmenti tkanja zatim se slažu, zagrijavaju i uvlače u kalup kako bi se stvorile trodimenzionalne predoblike, koji se skupljaju i slažu u veći kalup prije nego što se cijela ubrizga smola i učvršćivač. Nakon vremena stvrdnjavanja na temperaturi, sastavni dio se uklanja iz kalupa, a završne površine se obrađuju do ispravne završne obrade, prije poliranja.
Novi Mulliner proizvodi za budućnost
Ova suradnja s vodećim svjetskim dobavljačem kompozita naglašava Mullinerov ključni princip u ponudi Bentleyjevih kupaca novim i jedinstvenim značajkama. Novi karbonski kotač od 22 cola savršen je dodatak postojećim Bentleyjevim proizvodima od ugljičnih vlakana, uključujući i vrlo traženu Styling specifikaciju koja Bentaygi dodaje prednji razdjelnik (splitter) od ugljika, produžetke pragova i stražnji difuzor te opcijski furnir od ugljičnih vlakana visokog sjaja u unutrašnjost.
Novi kotač će biti dostupan za naručivanje krajem 2021., a cijena jednog ovakvog naplatka nije poznata.