Peugeot je ove godine u Parizu izložio i dvije svjetske premijere: Peugeot 408 i poboljšani model Peugeot e-208. Ljubitelji električnih vozila visokih performansi su isto tako mogli vidjeti i hibridni Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar, kao i plug-in hibrid 508 PSE koji je razvio isti tim dizajnera i inženjera
Nakon skoro mjesec dana konačno su se slegnuli dojmovi s nedavno održanog Pariškog salona automobila (Mondial de l'Auto). Iako je za mnoge profesionalce i obične zaljubljenike ovogodišnje izdanje bilo osiromašeno izostankom mnogih velikih igrača autoindustrije, oni koji su imali hrabrosti doći i izložiti svoje novitete će izvući i najveću korist.
Prije svega to mislimo na europske marke iz sastava Stellantis grupe (Peugeot, DS Automobiles i Jeep), veliku korist će izvući i Renault grupa, sa svojim markama Renault, Dacia i Alpine. Naravno, ovu priliku su iskoristili i mnogobrojne kineske marke, pretežno potpuno električnih modela automobila, no to je već neka potpuno druga priča.
O brendu DS Automobiles smo pisali u zasebnom članku, u kojem smo razgovarali i s Jean-Eric Vergneom dvostrukim prvakom Formule E i bivšim vozačem Formule 1. No tema ovoga članka je nastup marke Peugeot, kao i razgovor s Emmanuelom Lafauriem direktorom projekta modela 408.
Da podsjetimo, Peugeot je ove godine na salonu izložio i dvije svjetske premijere: Peugeot 408 i novi Peugeot e-208. Ljubitelji električnih vozila visokih performansi su isto tako mogli vidjeti i hibridni Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar, koji na Pariškom salonu ima svoju premijeru, a tu je bio i model 508 PSE s 360 KS hibridne snage koji je razvio isti tim dizajnera i inženjera.
U posebnom izložbenom prostoru u dvorani 3 posjetitelji su se mogli upoznati i s tehnologijom vodikovih gorivnih ćelija: naime, ondje je bio izložen Peugeot E-Expert Hydrogen, koji je bio dostupan i za testne vožnje za zaintereirane posjetitelje.
Na ovogodišnjem događaju marka s grbom lava još će jednom pokazala svoju inventivnost i sposobnost da brzo elektrificira svoju široku paletu rješenja mobilnosti. Velika zvijezda bio je inovativni Peugeot 408, predstavljen uz pomoć spektakularne instalacije u obliku velike prozirne sfere.
Peugeot 408 – neočekivani model
Ovaj je novi model potpuno je neočekivan jer je drugačiji. Prvi je takve vrste, kako u povijesti same marke, tako i na tržištu automobila u cjelini. S novim 408, Peugeot demonstrira kreativnost svojih timova nudeći novu siluetu fastback na vrhu C segmenta. Ovaj novi Peugeot nudi 'mačji stav' i jedinstvenu privlačnost, inženjersku izvrsnost usmjerenu na učinkovitost i inteligentnu elektrifikaciju, kao i emocije koje pružaju vrhunske tehnologije posvećene užitku u vožnji i instinktivnoj upotrebi.
Novi Peugeot 408 na tržište stiže na samom početku 2023. Ovaj automobil s globalnom ambicijom, najprije će se proizvoditi u Mulhouseu u Francuskoj za europsko tržište, a potom, ubrzo nakon toga, u tvornici Chengdu u Kini za lokalno tržište, ali pod nazivom 408X.
'U Peugeotu vjerujemo da je život bolji uz privlačnost. Svojim jedinstvenim izgledom, inovativnom siluetom fastback i neobuzdanom elegancijom, novi 408 savršen je izraz filozofije i inventivnosti marke Peugeot,' kaže Linda Jackson, izvršna direktorica marke Peugeot . 'Neočekivano iz svakog kuta, novi Peugeot 408 dizajniran je za ljubitelje automobila i života, koji se žele osloboditi tradicionalnog i traže odgovorno zadovoljstvo. Utjelovljuje Peugeotove zahtjevne tehnološke standarde - kontroliranu učinkovitost i digitalnu tehnologiju na vrlo visokoj razini iskustvo – kao i intenzivne emocije instinktivnog užitka u vožnji'.
Emmanuel Lafaurie, direktor projekta Peugeot 408
Gospodine Lafaurie, kada je započeo ovaj projekt i nije li model Peugeot već imao oznaku 408 na nekom svom modelu?
EL: Projekt 408 smo započeli 2018. godine, i da u pravu ste, imali smo model Peugeot 408 u Kini, za njihovo tržište. No dok je taj kineski model iz 2010. zapravo produžena izvedba modela 308, novi je 408 fastback na vrhu C segmenta.
Što nam možete reći o njegovom obliku i koja je ciljana skupina kupaca novog 408? Vidimo da ima jako puno mjesta straga u drugom redu, zapravo vrlo iznenađujuće puno.
EL: S novim 408 Peugeot inaugurira ni više ni manje nego svoj vlastiti segment, onaj uzdignute fastback limuzine. Ovo nije obični SUV Coupé, već njime otvaramo posve novi segment, onaj statutarne, prostrane i dinamične siluete, ukratko neviđen spoj SUV-a i limuzine. Novi 408 ima dinamičnu brzu limuzinu s povišenom karoserijom i velikim kotačima te mačkastim stavom tipičnim za modele marke. Dizajniran je kako bi ponudio odgovoran užitak u vožnji, a podvrgnut je iznimno temeljitom aerodinamičkom radu kako bi se optimizirao prodor zraka iz svih kutova. Ciljana skupina je raznovrsna i svakako su nam cilj i mlade obitelji, ali i svi oni koji žele imati automobil neobičnih linija i uživati u vožnji.
Koji vam je bio primarni cilj u Peugeotu s ovim novim modelom i kako zapravo teče tijek dolaska novog modela na cestu u završnoj fazi?
EL: Naš cilj je izvrsnost. Ne radimo samo na testiranju temeljne tehničke kvalitete novog 408, već i na njegovoj izvedbi za kupce, tj. svakoj situaciji s kojom se njegovi korisnici mogu susresti. Za svaki test preuveličavamo ograničenja, na cesti, kao i u laboratorijima i na ispitnim stolovima. Izuzetno smo zahtjevni prema sebi kako bismo postigli izvrsnost kojoj težimo. Pravo je zadovoljstvo marljivo raditi na ovom projektu jer smo svi u timu zaljubljeni u novi 408.
Kako se zapravo postiže izvrsnost nekog modela, dojma smo i da ste s 408 prešli na višu, premium razinu?
EL: Da bi se postigla izvrsnost, kako u pogledu performansi tako i u kvaliteti, razvoj novog vozila zahtijeva da se na njemu provede cijeli niz testova i ispitivanja. Prije svega, različite simulacije provode se uz pomoć visokosofisticiranih računalnih programa koji omogućuju ubrzanje razvoja uz maksimalno korištenje resursa. Zatim, prije nešto više od godinu dana, pokrenut je Internal Validation Plan (IVP), koji uključuje niz testova na svakom pojedinom dijelu i modulu automobila.
Za kraj, vidimo da ima i mnogo dijelova koji se koriste iz Peugeota, ali i Stellantis grupe. Kao na primjer, kolo volana iz Peugeota, a sklopka automatskog mjenjača je poznata i iz nekih drugih modela grupe. Koliko je zapravo zajedničkih dijelova u odnosu na neke druge Peugeot modele? I jeste li već razmišljali o drugoj generaciji modela 408?
EL: Da, ima nešto zajedničkih dijelova iz naših modela, ali i iz Stellantis grupe. Ne bih sad o postotku zajedničkih dijelova, ali u novom 408 sve ima svoju funkciju i u funkcionalnom, kao i u dizajnerskom smislu. Uostalom novi Peugeot 408 je krasan automobil, koji nema nekog prethodnika. Nismo otišli toliko daleko da bi razmišljali o idućoj generaciji, prije svega želimo vidjeti kako će kupci prihvatiti ovaj novi oblik i model, a onda ćemo razmišljati što dalje.
Vanjski izgled
Peugeot 408 ističe se prije svega svojom dinamičnom siluetom fastbacka i nepogrešivim stilom, ali i mjerom u kojoj razbija kalup. Njegov 'mačji stav' tipičan je za modele marke. Njegove su linije oštre, maska je iste boje kao i karoserija kako bi se savršeno uklopila s prednjim dijelom, a ponosno se može pohvaliti novim Peugeotovim amblemom s glavom lava. Obrnuti izrez na stražnjem braniku je neočekivan, a daje profilu snažan izgled.
Sprijeda svjetlosni potpis u obliku očnjaka savršeno integrira 408 u obitelj Peugeot, kao i LED svjetla s tri pandže straga. Novi 408 čvrsto stoji na kotačima promjera 720 mm, a kultni naplatci od 20 cola imaju radikalno drugačiji geometrijski dizajn. Inače, na izbor su sljedeće dimenzije kotača i guma (215/65R17, 205/55R19, 245/40 R20).
S duljinom od 4687 mm, na temelju dugog međuosovinskog razmaka od 2787 mm, širine 1848 mm (2062 mm s otvorenim retrovizorima), novi 408 ima izuzetno prostran drugi red, sa 188 mm prostora za noge. Visina od podloge je 188 mm za benzinsku varijantu i 189 za PHEV varijantu. Prtljažnik je također izdašne veličine, s volumenom od 536 litara (471 l za PHEV verzije), koji se može povećati na 1611 l litara (1545 l za PHEV verzije) kada se preklope stražnja sjedala. Novi 408 visok je 1,48 m vitke i uglađene siluete, što poboljšava aerodinamičku učinkovitost.
Unutrašnjost
I za svog vozača i za svoje putnike, novi 408 nudi najnoviju generaciju Peugeot i-Cockpit®, odmah prepoznatljivog po kompaktnom upravljaču posvećenom užitku u vožnji i kontroliranoj agilnosti. U kokpitu, naglasak je na kvaliteti i povezivanju, s najnovijim tehnologijama kako bi iskustvo vožnje i putovanja učinili intuitivnijim i korisnijim.
Sustavi pomoći vozaču
Pokretani sa 6 kamera i 9 radara, sustavi pomoći vozaču, prema proizvođaču, pružaju bezbrižnost i sigurnost. Oni uključuju: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go, Night Vision, koji upozorava na životinje, pješake ili bicikliste ispred sebe prije nego što se pojave u dugim svjetlima, Praćenje mrtvog kuta velikog dometa (75 metara), Rear Traffic Alert, koji upozorava na potencijalnu opasnost pri vožnji unatrag.
Pogonski sklopovi
Asortiman motora koji pokreće Peugeot 408 uključuje dvije plug-in hibridne inačice HYBRID 180 e-EAT8 i HYBRID 225 e-EAT8 sa 180 i 225 KS i ukupnog okretnog momenta sustava od 360 Nm, te benzinsku verziju Puretech 130 S&S EAT8 snage 130 KS. Sva tri su uparena s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8, a pogon je na prednja dva kotača. Potpuno električna verzija uslijedit će nešto kasnije.
Učinkovitost je bila ključna briga za dizajnere Peugeota 408, budući da kombinacija napora u pogledu aerodinamike, smanjenja težine (sa 1396 kg) i motora s niskim emisijama znači da se vozilo sada može pohvaliti izuzetno niskom prosječnom potrošnjom energije, kako za plug-in hibride tako i za benzinsku verziju.