DCPCI TEHNOLOGIJA

[FOTO] Mazda najavila novi dizelski motor s ultra niskim emisijama za novi SUV CX-60

06.07.2022 u 12:24

Bionic
Reading

Mazdu CX-60 e-Skyactiv D pokreće potpuno novi 3,3-litreni redni šesterocilindrični dizelski motor, a na izbor se nude dvije opcije: 200 KS i 254 KS - do 550 Nm okretnog momenta, WLTP potrošnja goriva 4,9 l/100 km i emisije CO2 od samo i 127 g/km

Nakon nedavnog predstavljanja potpuno nove Mazde CX-60 PHEV, tvrtka je najavila da će biti dostupan i novi snažni, čisti i učinkoviti e-Skyactiv D motor. To je još jedna demonstracija Mazdinog 'pristupa s više rješenja', u ovom slučaju zadovoljavanja potreba kupaca koji žele učinkovit automobil za vožnju na velikim udaljenostima s mogućnošću vuče velike prikolice.

Mazdina strategija višestrukih rješenja nudi različite proizvode i tehnologije - uključujući puno učinkovitije motore s unutarnjim izgaranjem i širok raspon elektrificiranih pogonskih sklopova, sve s najnižim mogućim emisijama - koji najbolje odgovaraju lokalnom tržištu i zahtjevima društva za održivošću.

Novi 3,3-litreni e-Skyactiv D motor

Sve u svemu, Mazda u sljedeće tri godine predstavlja pet novih elektrificiranih modela izrađenih na platformi s više rješenja. Nakon 2025. tvrtka će predstaviti svoju potpuno novu prilagodljivu arhitekturu Skyactiv EV – jedinstvenu tehnologiju koja će omogućiti Mazdi da učinkovito gradi električne automobile svih veličina koristeći jednu zajedničku platformu.

Potpuno novi dizelski pogonski sklop Mazdin je prvi redni šesterocilindrični dizelski motor, 3,3-litreni e-Skyactiv D. Vrlo inovativna napredna tehnologija izgaranja čini novi e-Skyactiv D jednim od najčišćih dizelskih motora na svijetu, a Mazda je uvjerena da će premašiti sve nadolazeće propise o emisijama kada stupe na snagu.

Razvijen korištenjem koncepta 'prave veličine' (eng. right sizing) koji optimizira obujam radi poboljšanja učinkovitosti i snage, potpuno novi motor obujma 3283 cm³, uzdužno ugrađeni common rail šesterocilindrični motor s izravnim ubrizgavanjem e-Skyactiv D nudit će se s izborom dvije izlazne snage – 200 KS (147 kW) s pogonom na stražnje kotače i 254 KS (187 kW) s Mazdinim i-Activ AWD pogonom na sva četiri kotača.

Uz novi Mazdin 48-voltni M Hybrid Boost sustav, potpuno novi dizelski motor kombinira visoku snagu s izvrsnom ekonomičnošću. Nova, vrlo inovativna, napredna tehnologija izgaranja – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – dodatno poboljšava učinkovitost motora te smanjuje emisiju i potrošnju goriva postižući toplinski učinak od više od 40 posto.

Ove dvije tehnologije značajno doprinose izvanrednom dosegu CX-60, snažnom osjećaju vožnje i niskoj potrošnji goriva i emisijama.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D
  • Mazda CX-60 e-Skyactiv D
  • Mazda CX-60 e-Skyactiv D
  • Mazda CX-60 e-Skyactiv D
  • Mazda CX-60 e-Skyactiv D
  • Mazda CX-60 e-Skyactiv D
    +20
Mazda CX-60 Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Impresivne performanse

Motor e-Skyactiv D s 254 KS (187 kW) pruža impresivne performanse; od 0-100 km/h ubrzava za samo 7,4 s i postiže maksimalnu brzinu od 219 km/h uz WLTP prosječnu potrošnju goriva od samo 5,3 l/100 km i emisiju CO2 od samo 137 g/km, dok varijanta od 200 KS (147 kW) pruža prosječnu WLTP potrošnju goriva od samo 4,9 l/100 km i emisiju CO2 od samo 127 g/km.

Prema Mazdi, redni šesterocilindrični motor proizvodi manje vibracija zbog svoje karakteristične 'savršene uravnoteženosti', za uglađenu i tihu vožnju, dok isporučuje čist, privlačan zvuk motora. Visoki okretni moment motora daje CX-60 visoku sposobnost vuče prikolice od 2500 kg, a kao rezultat njegove jednostavne strukture, težina motora je slična onoj 2,2-litrenog četverocilindričnog dizel motora Mazda Skyactiv D, čime se minimalizira razlika u upravljivosti.

Tri tipa motora za Mazdu CX-60

Redni šesterocilindrični 3,0-litreni e-Skyactiv benzinski motor pridružit će se e-Skyactiv D i e-Skyactiv PHEV kako bi kasnije upotpunio liniju pogonskih jedinica Mazde CX-60, nudeći kupcima širok izbor tehnološki naprednih, visoko učinkovitih motora koji odgovaraju izvanrednoj razini izrade i ugrađene tehnologije koju nudi raspon modela CX-60.

Predstavljanjem modela CX-60, Mazda poduzima još jedan važan korak u smanjenju emisija svoje flote na putu do potpune ugljične neutralnosti 2050. godine.

Godine 2023. tvrtka će predstaviti novi model, Mazdu CX-80, koji je veći od Mazde CX-60 i ima tri reda sjedala. Dostupna na većini europskih tržišta, potpuno nova Mazda CX-60 dizel biti će u prodaji u siječnju 2023.