NA STRUJU

[FOTO] Opel Vivaro-e: Dostava bez štetnih emisija s dometom do 230 ili 330 kilometara

29.04.2020 u 12:41

Bionic
Reading

Novi električni Vivaro-e u tri različite dužine i brojnim karoserijskim izvedbama omogućava dostavu 'vrata do vrata' bez štetnih emisija, i to ne samo u slučaju krajnjih nekoliko kilometara, već i na duže relacije

Opel je predstavio Vivaro-e početkom studenog 2019., i to je prvo gospodarsko vozilo s potpuno električnim pogonom ovog njemačkog proizvođača. Nakon modela Ampera-e i Corsa-e, Vivaro-e je treće Opelovo vozilo u kojem oznaka '-e' predstavlja izvedbu s potpuno električnim pogonom.

Inače, treća generacija modela Opel Vivaro, oznake C, koja je u proizvodnju ušla početkom 2019. nije nastala u dotadašnjoj suradnji s Renault-Nissanom, već je umjesto toga novi Vivaro poput modela Peugeot Expert, Citroën Jumpy i Toyote Proace, zasnovan na EMP2 platformi PSA Grupe, kojoj Opel pripada od 2017. Vivaro C je čisto gospodarsko vozilo, kao nasljednik modela Vivaro Life i Tour nudi se na istoj osnovi kao i Zafira Life, koja također zamjenjuje Zafiru C.

Vivaro-e na tržište dolazi baš u trenutku kada dostava bez štetnih emisija postaje obavezna u brojnim regijama. Dostupan u tri različite dužine i brojnim karoserijskim izvedbama, novi baterijsko električni Vivaro-e, prema Opelu, omogućava 'profesionalcima da osjete korist beskompromisne vrata do vrata dostave s nula štetnih emisija i to ne samo u slučaju krajnjih nekoliko kilometara, već i na duže relacije'. Novi Opel Vivaro-e je potpuno funkcionalni LCV (lako gospodarsko vozilo) za kompanije s najvišim standardima koji zahtijevaju da se korištena vozila neprimjetno integriraju u njihove radne procese. Knjiga narudžbi bit će otvorena ovog ljeta, s prvim isporučenim vozilima tijekom ove godine. Vivaro-e proizvodi se u istoj tvornici i na istoj proizvodnoj traci kao i varijante pokretane dizel motorima.

Michael Lohscheller, izvšni direktor Opela je rekao: 'Kao prvo potpuno električno vozilo koje dolazi na tržište u D segment kombi vozila srednje veličine, uz mogući doseg do 330 km po WLTP ciklusu mjerenja, novi Opel Vivaro-e postavlja nove standard po pitanju jednostavnosti korištenja, pouzdanosti i profesionalnosti.'

Vivaro-e je svestran i fleksibilan kao i svaki drugi Vivaro, štoviše nosivost mu je usporediva onoj sličnih LCV-a pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem. Nosivost od 1275 kg Vivara-e usporediva je onoj klasičnog Vivara Cargo S pokretanim 2.0 dizel motorom (maksimalna nosivost 1405 kg). Ovaj e-kombi jedino je električno gospodarsko vozilo koje se naknadno može opremiti i kukom za vuču prikolica do maksimalno 1000 kg.

Vivaro-e dolazi u dvije veličine paketa litij-ionskih baterija, ovisno o potrebama korisnika: onaj od 75 kWh omogućuje doseg do 330 km, dok oni s manje intenzivnim dnevnim potrebama korištenja na raspolaganju imaju paket baterija od 50 kWh i dosegom od 230 km, po WLTP testnom ciklusu. Baterije se sastoje od 18 odnosno 27 modula, a kako je od samog početka planirana BEV (battery electric vehicle – baterijsko električno vozilo) verzija, baterije su smještene ispod tovarnog prostora tako da nimalo ne utječu na praktičnost korištenja.

Sofisticirani sustav regenerativnog kočenja, koji sakuplja energiju prilikom vožnje kada bi se koristilo kočenje motorom, ili klasičnog kočenja, dodatno povećava ukupnu efikasnost.

Sa 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnog momenta električnog pogona, Vivaro-e prema Opelu nudi više performanse od većine gospodarskih električnih vozila. Elektronički ograničena maksimalna vrzina od 130 km/h omogućava vožnju autocestom, a istovremeno štiti doseg. Baterije smještene ispod tovarnog prostora dodatno snižavaju težište, što pak doprinosi stabilnosti u zavojima ili pri jakom vjetru Vivara-e čak i kad je pod punim opterećenjem. Niže težište naravno doprinosi i većem užitku vožnje.

Olakšana električna mobilnost: brojne opcije punjenja, 'OpelConnect' e-servis

Opel navodi kako je 'ispunjavajući svoju ulogu pouzdanog partnera za korisnike malih i srednjih flota, malih poduzetnika, i velikih kompanija, Vivaro-e jednostavan za punjenje kao i za korištenje'. Svaki Vivaro-e može se puniti na više raznih načina: putem zidne kutije ('wall box'), brzim punjačem, ili čak i iz kućne utičnice ako je to potrebno.

Ako se koristi javna punionica od 100 kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50 kWh do 80 posto kapaciteta napuni se za samo 30 min (približno 45 minuta za baterijski paket od 75 kWh). Opel nudi ugrađene punjače koji osiguravaju da će vrijeme punjenja biti najbrže moguće, te da baterije imaju dug životni vijek (garancija za baterije je 8 godina, odnosno 160.000 km). Ovisno o tržištu i razvijenosti lokalne infrastrukture, Vivaro-e standardno je opremljen trofaznim ugrađenim punjačem snage 11 kW, odnosno 7,4 kW jednofaznim punjačem.

Ponuda kablova za punjenje i wall boxova varira ovisno o energetskoj infrastrukturi svakog tržišta, što znači da kupci Vivara-e imaju mogućnost pristupa i korištenja punionicama gotovo bilo gdje.

Kako bi učinili Vivaro-e još praktičnijim, 'OpelConnect', 'myOpel' aplikacija i 'Free2Move Servis' - marka mobilnosti PSA grupe, pružaju posebna rješenja za električna vozila. Ove usluge raspoložive su putem aplikacija.

'Charge My Car' (napuni moj automobil) funkcija 'Free2Move Services' aplikacija, pruža pristup do više od 140.000 punionica širom Europe, uključujući i plaćanje. Kako bi korisnici još lakše mogli odabrati pravu punionicu, 'Free2Move Services' aplikacija radi pred izbor ponuđenih punionica ovisno o udaljenosti do punionice, brzine punjenja, te trenutačne cijene punjenja na javnim punionicama.

Putem funkcije daljinskog upravljanja 'OpelConnect'-a kupac može pomoću svog pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije, programirati kada će klima uređaj rashladiti vozilo, odnosno kada će se obaviti samo punjenje priključenog vozila.

Uz to 'OpelConnect' omogućuje uslugu eCall-a (ePoziv), pozive u slučaju kvara te brojne druge usluge, poput provjere statusa i informacije o vozilu. LIVE Navigation pruža online prometne informacije uživo.

BEV za sve zadatke: crew cab, platform cab, people carrier, tovarni prostor volumena do 6,6 m³

Opel je Vivaro-e osmislio da zadovolji širok dijapazon potreba kupaca. Karoserijske izvedbe uključuju: crew cab, platform cab i people carrier, koji imaju nosivost do 1275 kg, i ukupnu masu između 2800 i 3100 kg. Kompaktna izvedba dužine karoserije od 4,6 m pozicionirana je upravo između kompaktnih gradskih dostavnih vozila i klasičnih dostavnih kombija. S krugom okretanja od 11,3 m, vrlo je okretan u uskim prostorima. Većina izvedbi je visine 1,9 m što im omogućava pristup podzemnim garažama, i shopping centrima s niskim krovištem.

Zahvaljujući praktičnom FlexCargo sustavu prtljažnog prostora kroz suvozačko sjedalo, volumen prtljažnog prostora S izvedbe narasti će sa 4,6 m³ na 5,1 m³ . Ovaj sustav omogućava transport predmeta do 3,32 m dužine.

M i L verzije duge su 4,95 m odnosno 5,3 m uz prtljažni prostor zapremina 5,8 m i 6,6 m³. U ove izvedbe mogu se sigurno učvrstiti ljestve ili paneli dužina 3,67 m odnosno 4,02 m. Kokpit je opremljen nizom praktičnih prostora za odlaganje većih ili manjih stvari (Vivaro-e je opremljen električnom parkirnom kočnicom).

Široka stražnja, i klizna bočna vrata omogućavaju neograničeni pristup prtljažnom ili putničkom prostoru.. Posebno su praktična električno pokretana bočna klizna vrata, koja se mogu otvoriti, zamahom stopala ispod bočnog praga prilikom ulaska.

Izobilje sustava za pomoć: od automatskog kočenja u slučaju nužde, do sustava za upozorenje na zamor i pospanost

Poput svojih rođaka koje pokreću motori s unutrašnjim izgaranjem, Vivaro-e nudi neuobičajeno široku paletu sustava pomoći vozaču, što povećava sigurnost profesionalnih korisnika. Uz Head Up zaslon, Vivaro-e opremljen je sustavom za zadržavanje u prometnoj traci (Lane Keep Assist), proširenim sustavom raspoznavanja prometnih znakova (Extended Traffic Sign Recognition), sustav upozorenje na zamor/pospanost (Drowsiness Alert) poluautomatskim tempomatom (Semi-Adaptive Cruise Control), upozorenje na mogućnost sudara (Forward Collision Alert), te sustav automatskog kočenja u nuždi (Automatic Emergency Braking).

Ultrazvučni senzori na prednjem i stražnjem kraju upozoravaju vozača na potencijalne prepreke prilikom parkiranja, te služe za nadzor mrtvog kuta u vožnji. Ovisno o nivou opreme, Vivaro-e je opremljen stražnjom kamerom s pregledom od 180 stupnjeva, koja sliku projicira na dodirni zaslon veličine 7 inča.

Multimedijski radio i NaviPro infotainment sustav isporučuje se uz 7-inčni dodirni zaslon. Oba su opremljena sustavom integracije telefona putem Apple CarPlaya, i Android Auto. Multimedia NaviPro infotainment sustav opremljen je Europskom navigacijom s 3D prikazom.

Vivaro-e nastavlja Opelovu električnu ofenzivu, ali i priču o uspjehu Vivaro modela koja je započela 2001. godine predstavljanjem prve generacije ovog Opela.

Idući Opelov električni LCV, Combo-e stiže 2021. godine, a Opel navodi kako će u svojoj ponudi imati elektrificiranu izvedbu svakog osobnog i komercijalnog modela u ponudi do 2024. godine.

Opel Vivaro-e
  • Opel Vivaro-e
  • Opel Vivaro-e
  • Opel Vivaro-e
  • Opel Vivaro-e
  • Opel Vivaro-e
    +11
Opel Vivaro-e Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel