Vidjevši ih prvi put uživo, posve smo sigurni da će oba modela izazvati burne emocije kod ljubitelja crossover kategorije vozila
Nissan je u Hrvatskoj predstavio svoja dva crossovera, treću generaciju uspješnog Qashqaija i potpuno električni model Ariya. Vidjevši ih prvi put uživo posve smo sigurni da će oba modela izazvati burne emocije kod ljubitelja crossover kategorije vozila. Kad je riječ o Qashqaiju, koji je na europskom tržištu prisutan od 2007. godine, nije pretjerano reći da je upravo ovaj model kreirao novi, posebice kod europskih kupaca omiljeni, segment vozila.
Novi Nissan Qashqai
U novom Qashqaiju, japanski je proizvođač zadržao ista načela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije Qashqaija: elegantan dizajn, poboljšana platforma i učinkovit motor u kombinaciji s naprednom kvalitetom i voznim osobinama više klase.
Kao i u prethodne dvije generacije, dizajn posve novog Nissana Qashqai osmišljen je u Nissanovom europskom studiju za dizajn smještenom u Londonu. Iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija. Izvana, Qashqaijev je novi stav smjeliji, s istaknutijim linijama ramena, produljenim međuosovinskim razmakom i impozantnim 20-colnim aluminijskim naplatcima, prvi put dostupnim u Qashqaiju. I to je odmah vidljivo pri prvom pogedu uživo, jer je to ujedno i prilika staviti stvarnu trodimenzionalnu siluetu u relane okvire.
Novi Qashqai prvi je model u Europi koji će se temeljiti na Alijansinoj platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Cilj je bio zadržati idealne proporcije kojima aktualni Qashqai duguje svoj uspjeh. Naime, one omogućuju jednostavno kretanje gradskim cestama i parkiranje te nude sjajnu količinu prostora u unutrašnjosti.
Dimenzije novog Qashqaija su sljedeće: duljina 4425 mm (+35 mm), širina 1838 mm (+32 mm), visina 1635 mm (+10 mm). Međuosovinski razmak automobila povećan je na 2666 mm (+20 mm). Qashqai na hrvatskoj premijeri je imao ume dimenzija 235/45R20.
Prednji kraj novog Qashqaija krasi veća kromirana Nissanova maska V-Motion. Sekundarna linija maske izvedena je u mat kromu koji ističe preciznost izrade. Prednju masku okružuju tanka, napredna Full LED Matrix svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku bumeranga. Iznimno mali razmaci između tih detalja ostavljaju dojam preciznosti i najava su premium razine izrade.
Usmjerivači zraka ispod prednjih svjetala vizualno proširuju vozilo sprijeda i usmjeravaju pogled preko poklopca motora. Svi ti elementi ostavljaju dojam snage i svrhovitosti.
Inteligentna LED prednja svjetla
Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili napredni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući toj inovaciji, poboljšani su doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.
Uporaba LED tehnologije omogućila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije. Na stražnjim svjetlima nalaze se elementi u obliku kapljica s 3D efektom koji ostavlja futuristički dojam. Prvi put u Nissanu za europsko tržište pokazivači smjera opremljenijih modela izvedeni su u LED tehnologiji.
Promatran s boka, novi Qashqai izgleda atletski i dinamičnije. Od prednjeg do stražnjeg kraja proteže se linija koja ga rasteže horizontalno i ostavlja dojam dinamičnosti. Ta linija ne samo da ističe širinu prednjeg kraja i daje mu osjećaj snage, već se sužava prema stražnjem kraju i omogućuje blatobranu da se izvuče van.
Nissan kaže da će novi Qashqai bit dostupan u 11 boja karoserije i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izboru ukupno 16 boja karoserije.
Luksuznija unutrašnjost
Povezana, udobna i dominantna kabina novog Qashqaija postavlja nove standarde u klasi u pogledu premium osjećaja, prepoznatljivog dizajna i praktičnosti. Već pri prvom pogledu uživo doista ćete steći dojam da je japanski proizvođač podigao izgled i kvalitetu materijala na višu razinu.
Napredne tehnologije Nissanove inteligentne mobilnosti vozaču su nadohvat ruke, a udobnost i kvaliteta osjećaju se pri svakom dodiru. Novi luksuzni materijali, pametne značajke i pomno promišljeni detalji uzdižu unutrašnjost koja se odlikuje naprednim dizajnom i praktičnošću u svakom elementu.
Dašak luksuza u ovu klasu unose masažna sjedala za vozača i suvozača, dostupna u najvišoj razini opreme, s tri programa rada čije se postavke mogu podešavati putem sustava NissanConnect. Kroz čitavu kabinu proteže se novo ambijentalno svjetlo bijele boje koje svojim ujednačenim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umirujuće okruženje.
Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam. Nissanovi dizajneri i inženjeri optimizirali su raspored komandi na središnjoj konzoli te su one sad ergonomičnije i praktičnije. Glavnu ulogu u tome ima nova ručica automatskih mjenjača elegantnijeg dizajna i manjih dimenzija.
Povezano upravljanje
Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući integraciju s pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja te uslugu NissanConnect Services, posebnu aplikaciju za kontrolu i nadzor nad vozilom. Veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto® i Apple CarPlay®, s kojim se može povezati i bežično.
Novi, potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se pomoću novog okretnog gumba na upravljaču.
Poboljšan sustav za pomoć u vožnji ProPILOT
Novi Qashqai bit će opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu (dostupan samo s mjenjačem Xtronic).
Pogonski sklopovi novog Qashqaija
Uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom, novi Nissan Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim i nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz njegova revolucionarnog električnog vozila LEAF.
Qashqai je dostupan u izvedbama s pogonom na prednja dva ili sva četiri kotača, sa 6-stupanjskim ručnim ili novim Xtronic mjenjačem te električnim pogonom u izvedbi e-POWER.
Novi 1.3 DiG-T benzinski motor 138 KS/156 KS 12-voltni blagi hibrid u novom Qashqaiju predstavlja pristupačniju ulaznicu u svijet hibrida. Taj sustav osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo Xtronic), uz nižu potrošnju i emisije CO₂ (-4 g/km).
e-POWER sustav
Novi Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni sustav e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivan je Nissanov sustav i jedan od najvažnijih elemenata njegove strategije inteligentne mobilnosti. Jedinstven je pristup elektrifikaciji motora koji će svakodnevnu vožnju učiniti uzbudljivijom.
Sustav e-Power čine snažna baterija povezana sa 154 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.
Kako bi se ispunile svakodnevne potrebe europskih kupaca, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. Taj se sustav već upotrebljava u modelu Note – najprodavanijem automobilu na japanskom tržištu u proteklih nekoliko godina – s 1,2-litrenim benzinskim motorom koji puni bateriju i razvija ukupno 106 KS. Za europsko tržište ugrađen je 1,5-litreni benzinski turbomotor, a ukupna snaga sustava e-Power zahvaljujući električnom motoru iznosi 140 kW (188 KS).
Novi Qashqai stiže na hrvatsko tržište u ljeto ove godine, a cijene još nisu poznate.
Novi potpuno električni Nissan Ariya
Nissan Ariya, posve novi električni coupé-crossover, je model koji predstavlja budućnost Nissanovih električnih vozila. Njegovu svjetsku premijeru smo vidjeli u srpnju prošle godine i to u virtualnom digitialnom obliku iz Nissanovog paviljona u Yokohami.
Nissan kaže da Ariya nudi snažna ubrzanja, uglađen i tihi rad te udobnu i luksuznu, gotovo salonsku unutrašnjost. Sustavi za pomoć u vožnji, glasovno upravljanje i potpuna povezanost povećavaju sigurnost na cesti i stvaraju ugodno ozračje za vozača i putnike. Zahvaljujući dometu do 500 km (mješoviti ciklus vožnje prema WLTP-u) Ariya je prema japanskom proizvođaču 'savršen partner za svakodnevnu vožnju i za dulja putovanja'.
Temeljena na najnovijoj Alijansinoj električnoj platformi, Ariya u potpunosti utjelovljuje strategiju Nissanove inteligentne mobilnosti kojom Nissan želi učiniti svoja vozila još privlačnijima i ostvariti krajnji cilj: budućnost vožnje bez emisija i spriječiti prometne nesreće.
Vanjski dizajn
Dizajneri Ariyu opisuju kao uglađeno, senzualno i besprijekorno vozilo kako bi naglasili da je riječ o električnom vozilu koje uz napredne vozne osobine pruža i nov pogled na dizajn, funkcionalnost i iskustvo vlasništva. Uživo Ariya izgleda sjajno, a obnovljen logotip marke jasno je istaknut na središnjem dijelu aerodinamičnog štita zahvaljujući 20 LED svjetlosnih elemenata koji ga okružuju.
Kombinacija uskih LED glavnih svjetala s četirima 20-milimetarskim miniprojektorima i pokazivača smjera sa sekvencijalnim uključivanjem čini prepoznatljiv svjetlosni potpis V-motion. Zahvaljujući niskom krovu uglađenih linija, Ariya djeluje kao da jednostavno klizi zrakom. Sportski 19-colni naplatci s pet krakova (ovisno o razredu opreme, dostupni su i 20-inčni naplatci) ističu dinamičan stav i sportski karakter vozila. Model Ariya koji smo vidjeli na hrvatskoj premijeri je imao gume dimenzija 235/55R19.
Stražnji kraj Nissana Ariya odlikuje se snažnije nakošenim C-nosačem koji se neprimjetno stapa s poklopcem prtljažnika. Stražnje svjetlo u obliku neprekinute linije naizgled se prigušuje kad je vozilo parkirano. Crveno svjetlo ponovno se uključuje kada se vozilo pokrene. Stražnji blatobrani i povišeno stražnje krilo nimalo ne skrivaju električnu snagu ovog vozila.
Ariya će biti dostupna u šest dvobojnih kombinacija s crnim krovom i u četiri upečatljive jednobojne kombinacije.
Dizajn unutrašnjosti
Definirana japanskim izrazom ma koji označava otvor u prostoru i vremenu, unutrašnjost Nissana Ariya dizajnirana je tako da bude što praktičnija i udobnija. U odnosu na tradicionalno uređene putničke prostore, unutrašnjost Nissana Ariya nalik je lounge baru na svemirskom brodu; elementi od kojih je sačinjena potiču radoznalost i daju naslutiti performanse vozila. Zahvaljujući posve novoj električnoj platformi, Ariya se može pohvaliti jednim od najprostranijih putničkih prostora u klasi.
Na sučelju ispred vozača jedan pored drugog prikazuju se 12,3-inčni zaslon instrumentne ploče i 12,3-inčni zaslon multimedijskog sustava. Vozač stoga ne mora skretati pogled s ceste: sve potrebne informacije može brzo provjeriti na vodoravnom zaslonu. Dva vodoravno postavljena zaslona vozačima pružaju najvažnije informacije o vožnji koje je moguće pretraživati pokretom prsta, kao što je status baterije, preostali domet i upute navigacijskog sustava. Moguće je prilagoditi prikaz informacija te ih prebacivati s jednog na drugi zaslon kako bi iskustvo za upravljačem bilo potpuno personalizirano.
Ariya se može pohvaliti i najvećim head-up zaslonom u boji u segmentu. Taj zaslon prikazuje slične informacije kao i instrumentna ploča, uključujući najnovije informacije o vožnji koje se na nenametljiv način prikazuju u vozačevu vidnom polju.
Kompaktni motori omogućili su Nissanovim inženjerima da ugrade klimatizacijski sustav ispod poklopca motora (na mjestu na kojem se u tradicionalnim vozilima nalazi benzinski motor) i tako oslobode unutrašnjost od neželjenih elemenata kao što su prijenosni tunel i električni sustavi ispod armaturne ploče. Ravna podnica omogućila je ugradnju baterije u podnožje vozila, a uska bestežinska sjedala stvorila su izdašan prostor za noge i olakšala interakciju između putnika u prednjem i stražnjem dijelu.
Putnici na prednjim sjedalima uživat će u minimalističnoj armaturnoj ploči koja se neprimjetno stapa s ostatkom unutrašnjosti i vratima i koja je pošteđena fizičkih gumba i tipki karakterističnih za konvencionalna vozila. Gumbi klima-uređaja integrirani su u središnjem dijelu armaturne ploče te su osjetljivi na dodir. Budući da prilikom dodira vibriraju, podsjećaju na uporabu mehaničkih tipki. Prikazuju se samo onda kada je vozilo uključeno, zbog čega kokpit djeluje sofisticirano i luksuzno.
Prilagodljiva središnja konzola može se pomicati u skladu sa željom vozača, a njezine postavke mogu se pohraniti kao dio vozačeva profila koji se automatski aktivira prilikom svake vožnje. Na njoj je smještena i nova elektronička ručica mjenjača koja savršeno leži u ruci i pojednostavljuje upravljanje zahvaljujući dodirnim komandama za promjenu načina rada.
e-4ORCE: Udobnost u vožnji i beskompromisne vozne osobine
Inačice Nissana Ariya s dualnim električnim motorom i pogonom na sve kotače sadržavat će Nissanovu najnoviju tehnologiju pogona na sve kotače e-4ORCE. Slovo 'e' u nazivu e-4ORCE označava da je riječ o pogonskom sustavu s posve električnim motorom. '4ORCE' označava fizičku snagu i performanse vozila, dok se '4' odnosi na pogon na sva četiri kotača. Tehnologija e-4ORCE nadahnuta je Nissanovom dugogodišnjom tradicijom u razvoju terenskih i sportskih vozila, posebice sustavima za raspodjelu okretnog momenta ATTESSA E-TS za Nissan GT-R i inteligentnim pogonom na sve kotače Nissana Patrol.
S ukupno pet osnovnih modela dostupnih na europskom tržištu, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača, Ariya ispunjava potrebe širokog kruga kupca.
Ariya 63 kWh inačica je s pogonom na dva kotača. Stvorena je za gradsku i prigradsku vožnju te je namijenjena onima koji traže kvalitetno i profinjeno električno vozilo nove generacije. Ariya 87 kWh inačica je s pogonom na dva kotača koja u odnosu na inačicu od 63 kWh nudi snažniji motor i veći domet, zbog čega je idealna za dulja putovanja.
Ariya e-4ORCE 63 kWh inačica je s pogonom na sve kotače koja se u svojem segmentu izdvaja konkurentnim omjerom performansi i cijene. Ta inačica uz jednak domet nudi sjajne performanse i inovativne tehnologije, uključujući dualni električni motor i tehnologiju e-4ORCE koja omogućuje ravnomjernu i predvidljivu raspodjelu snage na sva četiri kotača. Ariya e-4ORCE 87 kWh inačica je s pogonom na sve kotače koja osim većeg dometa nudi i besprijekornu snagu zahvaljujući tehnologiji e-4ORCE. Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance predstavlja sam vrh ponude ovog modela. Osim većom snagom, ta se inačica izdvaja najboljim omjerom performansi i tehnologije.
Bilo da je riječ o inačici s pogonom na dva ili četiri kotača, snaga i performanse Nissana Ariya učinit će svakodnevna putovanja uzbudljivijim i potaknuti vozače da idu još dalje. Kako ih ništa ne bi sputalo u tome, Ariya će omogućiti vuču prikolice mase do 1500 kg.
Inteligentna vožnja: bezbrižna vožnja uz naprednu tehnologiju
Nissanove najnovije tehnologije, uključujući poboljšanu inačicu sustava ProPilot, nude visoku razinu udobnosti i sigurnosti svim putnicima u Nissanu Ariya. ProPILOT, sustav za pomoć u vožnji koji je inače serijski dostupan u drugoj generaciji Nissana LEAF, vozačima pomaže da ostanu u središtu traka, olakšava vožnju u prometnim zastojima te održava stalnu brzinu vožnje i razmak od vozila ispred.
Novi, potpuno električni model Nissn Ariya će biti dostupan na hrvatskom tržištu početkom sljedeće godine, a cijene zasad još nisu poznate.