Kružna ekonomija igra glavnu ulogu u Stellantisovim nastojanjima da postigne vodeći cilj industrije od nulte emisije ugljika do 2038.
Stellantis je najavio sveobuhvatan plan za svoju poslovnu jedinicu za kružno gospodarstvo kako bi do 2030. ostvario više od 2 milijarde eura prihoda i potaknuo agresivni cilj dekarbonizacije tvrtke za postizanje nulte razine ugljika do 2038.
Treba reći da je Stellantis jedan od vodećih svjetskih proizvođača automobila i pružatelj usluga mobilnosti. Ova tvrtka je 2021. nastala spajanjem PSA Grupe i Fiat Chrysler Automobilesa. Njegove legendarne robne marke uključuju: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys.
Kao jedna od sedam rastućih poslovnih jedinica najavljenih u strateškom planu Dare Forward 2030, poslovna jedinica za kružno gospodarstvo proširuje svoj rigorozan pristup od 360 stupnjeva temeljen na strategiji 4R – reman, repair, reuse i recycle (hrv. obnoviti, popraviti, ponovno koristiti i reciklirati) – kako bi ispunila zahtjeve tvrtke etičke odgovornosti za budućnost i donijeti financijsku vrijednost Stellantisu.
'Stellantis je u utrci za izgradnju održivog i profitabilnog poslovanja temeljenog na načelima kružnog gospodarstva na tržištima na kojima poslujemo', rekla je Alison Jones, viša potpredsjednica Stellantisa, poslovna jedinica za kružno gospodarstvo. 'Imamo vješte kolege i partnere od povjerenja koji se bave našim trenutnim aktivnostima. S našim 4R načinom razmišljanja, sada se intenzivno povećavamo, izgrađujući naše sposobnosti, timove i objekte, istovremeno stvarajući pametan, integrirani ekosustav za bolje upravljanje oskudicom materijala i našom težnjom ka ugljičnoj neto nultoj razini.'
Glavni ciljevi Poslovne jedinice za kružno gospodarstvo su produljenje životnog vijeka vozila i dijelova, osiguravanje što duljeg vijeka trajanja te vraćanje materijala i otpadnih vozila u proizvodnu petlju za nova vozila i proizvode. Ova metodologija nadopunjuje načela 'Dizajna za kružno gospodarstvo' koja su srž novog Citroëna 'oli' [sve-ë], o kojem smo nedavnom pisali, konceptualnog obiteljskog vozila za više aktivnosti koje koristi lagane i reciklirane materijale, održive proizvodne procese, pristupačnost, izdržljivost za produljeni radni vijek i odgovorna mogućnost recikliranja na kraju životnog vijeka.
Strategija 4R kružnog gospodarstva:
Stellantis je razvio sveobuhvatno poslovanje od 360 stupnjeva temeljeno na strategiji 4R: reman, repair, reuse i recycle. To je integrirani ekosustav koji je ključan za očuvanje i zaštitu resursa planeta.
- Reman (obnoviti) – rabljeni, istrošeni ili neispravni dijelovi temeljito se rastavljaju, čiste i ponovno proizvode prema OEM specifikacijama. Dostupno je gotovo 12.000 dijelova koji pokrivaju 40 linija proizvoda, uključujući baterije za električna vozila.
- Repair (popraviti) – Istrošeni dijelovi se popravljaju i ponovno ugrađuju u vozila kupaca. Na 21 lokaciji diljem svijeta centri za e-popravak rade na baterijama električnih vozila.
- Reuse (ponovno koristiti) – Otprilike 4,5 milijuna dijelova više marki u zalihama, koji su još uvijek u dobrom stanju, izvlače se iz otpadnih vozila i prodaju u 155 zemalja putem platforme za e-trgovinu B-Parts.
- Recycle (reciklirati) – otpaci iz proizvodnje i otpadna vozila vraćaju se natrag u proizvodni proces. U samo šest mjeseci poslovna jedinica prikupila je milijun recikliranih dijelova.
Središta dopunjena lokalnim petljama
Stellantisov plan poslovne jedinice za kružno gospodarstvo poziva na agresivno povećanje obujma i širenje u nove zemlje, istovremeno osiguravajući stalne inovacije i prekvalificiranje za nove tehničare.
Stellantis je u rujnu najavio da će svoje vodeće središte (hub) kružne ekonomije pokrenuti 2023. u svom kompleksu Mirafiori u Torinu, u Italiji. Namjenska operacija omogućit će širenje Stellantisovih trenutnih aktivnosti i podržati njegov poslovni model 'od kolijevke do kolijevke' u Europi. Središte će ugostiti aktivnosti prepravljanja vozila, rastavljanja vozila i ponovne proizvodnje dijelova, s ciljem daljnjeg širenja na globalnoj razini. Ambicija poslovne jedinice također je komplementarna akviziciji Aramisa 2016., europskog lidera u online kupnji i prodaji rabljenih automobila s više robnih marki, koji će (do kraja godine) imati sedam internih centara za obnovu, strateški postavljenih u zapadnoj i srednje Europe.
Uz čvorišta kružnog gospodarstva, poslovna jedinica koristit će 'lokalne petlje' kako bi zadržala proizvode i materijale unutar zemalja, ubrzavajući isporuke za kupce. U Brazilu se ključni dijelovi, tj. elektropokretači i alternatori iz vozila marke Stellantis, prerađuju, distribuiraju i prodaju u 1000 lokalnih prodajnih mjesta − podržavajući filozofiju kružnog gospodarstva i težnju ka nultoj neto emisiji ugljika.
Ovo se temelji na vještinama koje tvrtka trenutno ima i još je jedan važan korak u provedbi strateškog plana za Stellantisovu poslovnu jedinicu za kružno gospodarstvo jer gura četverostruko povećanje prihoda od produženog vijeka trajanja za dijelove i usluge i povećanje prihoda od recikliranja za 10 puta do 2030. u odnosu na 2021.
Oznaka SUSTAINera
Uz širenje aktivnosti kružnog gospodarstva, poslovna jedinica također lansira svoju novu oznaku SUSTAINera za dijelove i dodatke, što ukazuje na uštedu do 80 posto materijala i 50 posto energije u usporedbi s njihovim ekvivalentnim novim dijelovima. Inače SUSTAINera je složenica od 'održivosti' i 'ere'. Vrijednosti se određuju provođenjem analize životnog ciklusa odgovarajućeg najprodavanijeg proizvoda u svakoj skupini proizvoda u skladu s metodologijom koju je odobrila neovisna tvrtka Sphera.
'Oznaka SUSTAINera predstavlja naše obećanje da ćemo kupcima pružiti održive, transparentne i cjenovno pristupačne proizvode i usluge za sve marke vozila, bez ugrožavanja kvalitete, istovremeno čuvajući okoliš kroz smanjeni otpad i manje korištenje resursa našeg planeta,' rekla je Alison Jones .
Odabrana među stotinama prijedloga Stellantisovih zaposlenika, oznaka SUSTAINera također utjelovljuje temeljnu vrijednost tvrtke za stvaranje bolje budućnosti kroz odgovorno poslovanje koje ulazi u novu eru održivosti.