Glavna tvrdnja o prototipu na prošlogodišnjoj strateškoj konferenciji bila je da će moći putovati od Pekinga do Šangaja - na udaljenosti od 1200 km - s jednim punjenjem
Konceptni automobil Vision EQXX, o kojem se pisalo još prije točno godinu dana, sada je, čini se, pred svjetskom premijerom. Naime, glavni izvršni direktor Mercedes-Benza Markus Schäfer potvrdio je britanskom Autocaru, ali i na svom Linkedin profilu, da će Vision EQXX imati svoj debi 3. siječnja, postavljajući tehnički ton za sljedeću generaciju proizvodnih električnih vozila marke.
Opisan kao 'simbol naše ambicije da stvorimo najučinkovitiji automobil', EQXX je prethodio kao futuristička i izrazito modernizirana dizajnerska studija koja bi mogla ponuditi teške naznake o tome što očekivati od budućih serijskih automobila.
Mercedes je potvrdio da cilja na domet od više od 1000 km u stvarnom svijetu i ocjenu potrošnje veću od 10 km po kWh. Ranije je sugerirano da će EQXX 'kompaktne klase' imati 'najduži električni domet' i 'najveću učinkovitost' od bilo kojeg EV-a do sada proizvedenog.
Mercedes želi naglasiti da domet nije postignut jednostavno korištenjem većeg paketa baterija, te da će se jedinica korištena u EQXX pojaviti u 'budućem kompaktnom modelu'.
Razvojni tim EQXX uključuje 'stručnjake iz Mercedes-Benzovog F1 odjela pogonskih sklopova visokih performansi (HPP)', nagovještavajući vrhunske performanse koncepta.
Potvrđujući datum otkrivanja, Schäfer je rekao: 'Danas, mi u Mercedes-Benzu – kao i cijela automobilska industrija – moramo potpuno preispitati automobil u kontekstu elektromobilnosti. Automobil kakav smo do sada poznavali bio je proizvod 130 godina kontinuiranog razvoja. Ono što smo do sada postigli je nevjerojatno, ali napredak s električnim automobilima mora ići brže – puno brže.'
Dodao je da je to 'više od izložbenog automobila', nagovještavajući proizvodne primjene tehnologije i značajke koje će prikazati. Gustoća ćelija njegove baterije, na primjer, povećana je za 20 posto u odnosu na EQS, a postavljena je da će poboljšati nekada rekordni koeficijent otpora tog automobila od 0,20 Cd.
Mercedes je nedavno dao niz naslovnih najava u vezi s ubrzanim prijelazom na elektrifikaciju. Od 2022. nudit će potpuno električni model u svakom segmentu, a od 2025. svaki prodani model nudit će se s čisto električnim modelom. Također 2025. Mercedes će lansirati tri nove arhitekture EV po narudžbi za korištenje u cijelom svom portfelju proizvoda: MB.EA za srednje i velike osobne automobile, AMG.EA za modele performansi i Van.EA za gospodarska vozila.