hidratizirano biljno ulje

[FOTO] Toyotina dizelska linija u zapadnoj Europi bit će kompatibilna s HVO100 dizelskim gorivom

03.08.2022 u 08:20

Bionic
Reading

Korištenje ovakvog goriva ne zahtijeva nikakvu posebnu radnju ili promjenu stila vožnje korisnika. Promjena ne utječe na sposobnost vozila da radi na standardni dizel, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno, a usput dolazi do skromnog povećanja maksimalne snage motora

Toyota je nedavno objavila kako će njihovi najizdržljiviji modeli s karoserijom na okviru biti kompatibilni s HVO100 dizelom, nefosilnim gorivom proizvedenim od 100 posto obnovljivih izvora kao što je otpadno jestivo ulje. To znači da će se modeli - SUV Land Cruiser i pickup Hilux pridružiti obitelji lakih gospodarskih vozila Proace kompatibilnošću s dizelskim motorom HVO100.

HVO100 kao gorivo

HVO100 je hidratizirano biljno ulje (hydrated vegetable oil) koje zadovoljava EN 15940 europski standard kvalitete za parafinski dizel. Ima viši cetanski broj (c80) od standardnog dizela i ima niži sadržaj sumpora i aromatskih spojeva. Proizvodi se od biljnog ulja (palmino, repičino) ili sirovine na bazi otpada (na primjer rabljeno ulje za kuhanje).

Dinamika europskog tržišta

HVO100 pumpe za gorivo postaju sve uobičajenije na benzinskim postajama u Europi, s oko 1000 već u upotrebi u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Nizozemskoj, Norveškoj i Švedskoj. U isto vrijeme dok sve više kupaca prelazi na HVO100, proizvodnja raste – s ambicijom da do 2030. dosegne 15,5 milijuna tona s oko četiri milijuna tona koliko se trenutno proizvodi godišnje.

Iskustvo vožnje

Korištenje HVO100 ne zahtijeva nikakvu posebnu radnju ili promjenu stila vožnje od kupca. Glavna tehnička promjena u odnosu na trenutna vozila je prilagodba sustava ubrizgavanja goriva za povećanje količine goriva. Ovo je potrebno jer je HVO100 manje gustoće od standardnog dizela. Promjena ne utječe na sposobnost vozila da radi na standardni dizel, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno. Kao rezultat korištenja HVO100 i prilagodbe sustava ubrizgavanja, dolazi do skromnog povećanja maksimalne snage motora.

Vozila će se izrađivati ​​prema ovoj novoj specifikaciji od prvog kvartala 2023. godine, a Toyota dodaje i kako će takva pickup Hilux vozila biti dostupna samo za zapadnu Europu, a proizvode se u tvornici TSAM u Južnoafričkoj Republici.