KONTINUIRANA TRANSFORMACIJA

[FOTO] Volkswagen gospodarska vozila najavila novi Multivan i Amarok

25.03.2021 u 15:35

Bionic
Reading

Novi Caddy i Multivan, potpuno električni ID. BUZZ i novi portfelj Amaroka bit će u potpunosti obnovljeni i prošireni u roku od dvije godine

Volkswagen gospodarska vozila (Volkswagen Nutzfahrzeuge - VWN) danas su objavila kako kontinuirano nastavljaju svoju transformaciju i žele srednjoročno ponovno značajno rasti. Na upravo održanoj godišnjoj konferenciji za medije izvršni direktor Carsten Intra potvrdio je korporativnu strategiju GRIP2025 +.

Tvrtka sa sjedištem u Hannoveru postigla je važne prekretnice tijekom protekle godine: novi je Caddy vrlo dobro prihvaćen na tržištima od svjetske premijere i prodaje. Suradnja s Fordom na tri projekta vozila odvija se prema rasporedu, što pojačava ofenzivu komercijalnih kupaca VWN-a.

U premium pružatelju usluga za obitelj i razonodu, uspješni segment kampera proširen je novim Caddy California. Dolazne narudžbe za sve California modele u 2020. bile su oko 60 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Kao dio GRIP strategije, Carsten Intra je također predstavio novi odjel pod okriljem VWN-a, u kojem su sve aktivnosti povezane s budućim uslugama mobilnosti i razvojem autonomne vožnje. Autonomna vozila trebala bi se testirati već ove godine.

Globalna pandemija korone imala je dalekosežne učinke na poslovanje Volkswagen gospodarskih vozila prošle godine. S jedne strane dogodila su se blokada na glavnim tržištima, izazovi s dobavljačima i nesklonost ulaganja od strane kupaca. S druge strane, kako je naglasio Carsten Intra, VWN vozila su posebno važna u ovo doba: 'Naši automobili dostavljaju važnu robu, u pokretu su kao pokretne radionice, dovode liječnike i policiju na svoje radno mjesto. Protekla godina pokazala je da smo sustavno relevantni za svoje automobile i usluge. Za mene to znači 'biti koristan', koristeći ljude i društvo', objasnio je izvršni direktor na godišnjoj digitalnoj konferenciji za novinare.

  • +8
Volkswagen gospodarska vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Novi paketi uključuju autonomnu vožnju i nove usluge mobilnosti

Volkswagen gospodarska vozila preuzimaju vodeću ulogu u razvoju autonomne vožnje u grupi Volkswagen u suradnji s Argo AI. 'Naša su vozila logično prvo mjesto upotrebe za autonomne sustave. Očekujemo da ćemo autonomne sustave Volkswagen gospodarskih vozila vidjeti u komercijalnoj upotrebi od 2025. godine', objasnio je Carsten Intra.

VWN također punom brzinom razvija nove usluge mobilnosti (MaaS: Mobilnost kao usluga i TaaS: Transport kao usluga). Jedan od primjera MaaS-ovih ponuda je davatelj usluga vožnje vozilima MOIA, koji je osnovan u Hamburgu i Hannoveru. Kao primjer budućih TaaS ponuda, Intra je predstavio startup Cito, koji će svoju uslugu započeti na ljeto 2021. godine. Cito je digitalna komutacijska platforma za kurirske usluge. Početni kapital dolazi iz takozvanog Fonda za inovacije II, kojim upravlja radničko vijeće grupe. Intra: 'Ovo je pravi startup - brzo, okretno, pravo poduzetništvo.'

Zbog velike važnosti usluga mobilnosti i potencijala autonomne vožnje, Volkswagen gospodarska vozila spajaju ove aktivnosti u novi odjel pod okriljem VWN-a. Uz MOIA i Cito, odjel 'MaaS / TaaS / AD' danas prvenstveno uključuje ulaganja u Argo AI i sve aktivnosti za razvoj autonomne vožnje. U budućnosti će se pružati izvješća o novom odjelu, kao i o prethodnom odjelu 'Car Business' sa svojim financijskim pokazateljima. 'Ova nova podjela - ujedno i treći stup naše strategije - činit će značajan dio naše prodaje i rezultata u srednjoročnom razdoblju', objašnjava Carsten Intra.

Uprava tvrtke sada je čvrsto usidrila ciljeve održivosti u strategiji. S jedne strane, VWN se fokusira na elektrifikaciju flote, uključujući novi Multivan kao priključni (plug-in) hibrid 2021. godine i potpuno električni ID. BUZZ od sljedeće godine. S druge strane, tim naporno radi na smanjenju utjecaja na okoliš u proizvodnji. To uključuje, između ostalog, nižu upotrebu energije, vode i otapala, kao i smanjenje otpada i emisije CO₂. Do 2025. VWN će to smanjiti za ukupno 50 posto u odnosu na 2010. godinu, u Hannoveru je već postignuto smanjenje od 39 posto.

Obnovljen i proširen portfelj proizvoda, osigurana upotreba

VWN je 2020. predstavio potpuno novi Caddy koji je distributerima predstavljen krajem godine. Na temelju modularnog sustava grupe MQB, Caddy sada nudi udobnost u vožnji, sustave za pomoć i infotainment koji su apsolutno novi u njegovom segmentu. Kao Caddy California, također proširuje asortiman kampera uz Grand California i popularni T-model na osnovi Craftera. Na temelju modela Caddy, Volkswagen gospodarska vozila proizvest će i gradski kombi za Ford; početak proizvodnje u tvornici u Poznanju u Poljskoj planiran je za 2022. godinu. Za nekoliko tjedana VWN će predstaviti novi Multivan, od početka također u plug-in hibridnoj verziji: Proširuje asortiman u segmentu kombija, jer će trenutni T6.1 i dalje biti dostupan kao robusno komercijalno vozilo i s pogonom na sve kotače.

Carasten Intra je rekao: 'Ovo je promjena paradigme u našem Bulli svijetu. Bezuvjetno smo razvili popularni osnovni koncept: udobnost i dimenzije automobila, plus prostor i varijabilnost kombija.' Potpuno električni ID slijedi sljedeće godine. BUZZ, kao verzija za prijevoz ljudi i tereta - Bulli ikona budućnosti iz Hanovera. Intra je također potvrdio uvođenje modela za američko tržište.

Novi Amarok slijedi u narednoj godini iz suradnje s Fordom. S novom skicom dizajna, izvršni direktor VWN-a naglasio je jasnu tvrdnju: 'Ovo neće biti samo sjajan pick-up. To će također biti pravi Volkswagen - s jasnim potpisom u tehnologiji i dizajnu'.