Hardver, softver, baterije i punjenje, kao i usluge mobilnosti svih marki grupe, u budućnosti će se temeljiti na uglavnom standardiziranim tehničkim osnovama
Volkswagen grupa pojačava tempo svoje transformacije u vodećeg pružatelja individualne mobilnosti u električno i potpuno povezano doba. U tu svrhu grupa će sustavno poboljšavati svoju uspješnu strategiju platforme. U budućnosti će se vozila i usluge svih marki grupe temeljiti na uglavnom standardiziranim tehničkim temeljima. Nova mapa puta ima četiri elementa: hardver, softver, baterije i punjenje, kao i usluge mobilnosti. Na ovaj će način Volkswagen grupa smanjiti složenost, iskoristiti ekonomiju razmjera i sinergije između marki te općenito ubrzati transformaciju grupe koja je već započela. Kako bi osigurala ulaganja u buduće tehnologije, grupa će nastaviti fokusirati svoju osnovnu djelatnost i jačati svoje financijske temelje.
U tom kontekstu, Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen AG-a, je rekao na predstavljanju financijskih izvještaja za proteklu fiskalnu godinu, sljedeće: 'Elektrifikacija i digitalizacija mijenjaju vozilo brže i radikalnije nego ikad prije. Ekonomija razmjera apsolutno je kritična za oba pitanja. Naša karta platforme dovest će nas u još bolji položaj da iskoristimo puni potencijal našeg saveza Grupe. Udruživanjem snaga naših jakih marki, moći ćemo tako još brže povećati svoje buduće tehnologije i maksimizirati broj ljudi koji od njih imaju koristi.'
U modularnom alatu za električni pogon (MEB), Volkswagen već ima jednu od najsnažnijih potpuno električnih platformi u industriji. Ova se platforma sada proširuje širom svijeta proizvodnjom u Europi, Kini i SAD-u. Do 2022. godine u cijeloj Grupi bit će ponuđeno 27 modela temeljenih na MEB-u. Uz to, već sljedeće godine Grupa će lansirati svoja prva vozila temeljena na Premium Platform Electric (PPE), s bržim ubrzanjem, većim dometima i kraćim vremenima punjenja. Do sredine desetljeća Grupa želi razviti platformu skalabilnih sustava (SSP), sljedeću generaciju potpuno električnih, potpuno digitalnih i visoko skalabilnih platformi vozila, na kojima se tada mogu graditi modeli svih marki i segmenata.
Što se tiče povezanosti i softvera na vozilu, Volkswagen u narednim godinama želi postići sinergijske učinke svih marki. Sve će se to temeljiti na operativnom sustavu VW.OS koji je isporučio Car.Software-Org., koji je uspostavljen 2020. Verzija 1.2 trebala bi uslijediti u PPE-u. Verzija 2.0 bit će naknadno uvedena u cijelu Grupu sa SSP-om. Do tada će se interni udio u razvoju softvera za automobile povećati sa sadašnjih 10 na 60 posto. Car.Software-Org. također razvija tehničke temelje za autonomnu vožnju, poslovne modele temeljene na podacima i nove usluge mobilnosti.
Uz to, Volkswagen također slijedi strategiju platforme za baterije i punjenje: počevši od 2023. godine, Grupa će predstaviti objedinjenu ćeliju koja će se proširiti širom svijeta. Do 2030. godine objedinjena ćelija treba biti instalirana na oko 80 posto svih električnih vozila Grupe različitih marki. Volkswagen će tako smanjiti troškove baterijskih ćelija do 50 posto u početnom segmentu i do 30 posto u segmentu volumena. Kako bi osigurali da se potražnja za baterijskim ćelijama može zadovoljiti, Volkswagen i njegovi partneri planiraju do kraja desetljeća u Europi izgraditi šest tvornica ćelija ukupnog kapaciteta 240 gigavat sati. Grupa također potiče širenje javne mreže brzog punjenja u Europi, Kini i SAD-u.
Četvrti element nove mape puta sastoji se od usluga mobilnosti i ostalih usluga. To uključuje, između ostalog, uslugu udruživanja vožnje (ride pooling service) MOIA, WeShare ponudu dijeljenja automobila i fleksibilne usluge pretplate od Volkswagen banke. Kako razvija svoju ponudu usluga, Volkswagen stječe stručnost u sustavima koju prema potrebi razvija s partnerima.
Herbert Diess je rekao: 'Volkswagen će također biti prvak platforme u novom svijetu mobilnosti. Naša karta jasno određuje kako će se to postići, omogućujući nam da ubrzamo našu transformaciju u skupinu mobilnosti vođenu softverom. Krenut ćemo na ovo putovanje s novokonfiguriranim Upravnim odborom i na solidnim financijskim temeljima. Naš dobar učinak u 2020. godini, godini u kojoj dominira kriza, dat će nam dodatni zamah.'
Fiskalna godina 2020. je uspješno završena
Volkswagen je krajem veljače već objavio ključne podatke Grupe za prošlu fiskalnu godinu i izglede za 2021. godinu. Godišnje izvješće objavljeno danas predstavlja detaljne podatke o poslovnoj uspješnosti marki i regija.
Frank Witter, član Upravnog odbora Grupe odgovoran za financije i informatiku, je rekao: 'Volkswagen grupa ponovno je dokazala svoju robusnost 2020. godine, usprkos kontinuiranim izazovima koje postavlja pandemija Covid-19. Naša operativna dobit prije posebnih stavki u iznosu većem od 10 milijardi eura znatno je premašila očekivanja na vrhuncu pandemije u proljeće 2020. Vrlo smo zadovoljni što je - usprkos pandemiji - Volkswagen grupa ispunila svoj strateški cilj stvaranja čistog novčanog toka od više od 10 milijardi eura u 2020.'
Kina, najvažnije jedinstveno tržište, brzo se oporavila i pokazala se kao sidro stabilnosti u krizi. Sve robne marke Grupe koje su tamo zastupljene postigle su pozitivne rezultate. U Južnoj Americi Tvrtka je povećala svoj tržišni udio na novi rekord od više od 14 posto. Grupa očekuje povratak profitabilnosti tamo u tekućoj fiskalnoj godini. Pet godina nakon dizelske krize, Volkswagen se vratio u Sjevernu Ameriku s velikim brojem novih modela prilagođenih američkom tržištu. U Europi je prodaja električnih vozila naglo porasla nakon lansiranja ID.3. Udio električnih vozila u zapadnoj Europi povećao se na 10,5 posto ukupnih isporuka (2019 .: 1,9 posto). Tako se Volkswagen Grupa nalazi na prvom mjestu u potpuno električnom segmentu zapadne Europe, s udjelom od oko 25 posto.
Unatoč rezultirajućem značajnom napretku u smanjenju emisije CO₂ flote u Europi, Grupa je za dlaku promašila svoj cilj za oko 0,8 g/km za pool koji radi s drugim partnerima. Ova se vrijednost temelji na ažuriranim izračunima u usporedbi s privremenim podacima iz siječnja. Konačne rezultate EU će objaviti kasnije tijekom godine. U tekućoj godini Grupa očekuje postizanje cilja CO₂ u Europi zbog znatno rastućeg udjela elektrificiranih vozila.
Isporuka milijuna električnih vozila planirana za tekuću godinu
Volkswagenova velika električna ofenziva djeluje. Grupa je 2020. više nego utrostručila prodaju potpuno električnih vozila. Grupa želi biti vodeća na svjetskom tržištu električne mobilnosti najkasnije do 2025. godine. U tu svrhu, tvrtka planira u sljedećih pet godina uložiti oko 46 milijardi eura u električnu mobilnost i hibridizaciju svoje flote. Do 2030. godine udio potpuno električnih vozila u Europi trebao bi porasti i do 60 posto. Grupa je odbila obvezati se na utvrđeni datum završetka za tehnologiju motora s izgaranjem, s obzirom na regionalne razlike u korištenju primarne energije i regulatornim uvjetima.
Novi financijski direktor Arno Antlitz predstavlja svoj program za naredne godine
U svojim perspektivama za 2021. godinu, koje su već objavljene, Volkswagen Grupa predviđa da će se njezino poslovanje znatno oporaviti u usporedbi s prethodnom godinom - pod pretpostavkom uspješnog suzbijanja pandemije Covid-19. Sljedećih godina Volkswagen Grupa želi dodatno poboljšati svoju profitabilnost, a cilj je vratiti operativni povrat prodaje u ciljani koridor od 7 do 8 posto.
Kontinuirani oporavak jedinične prodaje kao i povećana disciplina troškova bit će faktori koji će pridonijeti ovom procesu. Očekuje se da će se fiksni troškovi (isključujući istraživanje i razvoj i ulaganja) smanjiti s razine 2020. za oko 2 milijarde eura ili 5 posto do 2023. Cilj je istodobno smanjiti materijalne troškove za 7 posto. Grupa planira smanjiti omjere istraživanja i razvoja i udjela u automobilskom odjelu na oko 6 posto svaki do 2025. Uz to, sinergije će se trebati širiti u cijeloj Grupi, a unutargrupno financijsko upravljanje u budućnosti će se temeljiti na matrici marki, kao i električne, softverske i platforme za mobilnost.
Arno Antlitz, koji je trenutno član Uprave AUDI AG-a odgovoran za financije i pravne poslove i naslijedit će 1. travnja Franka Wittera na mjestu financijskog direktora Grupe.