Prvobitno predstavljen na sajmu automobila u Torinu 1974., koncept Pony Coupe važno je vozilo u povijesti tvrtke i dizajnerskom nasljeđu. Dizajner je bio legendarni Giorgetto Giugiaro
Hyundai je na jezeru Como u Italiji predstavio obnovljeni Pony Coupe koncept na inauguralnom Hyundai Reunionu, platformi nasljeđa marke koja odražava prošlost Hyundai Motora i njegov budući smjer. Među prisutnim predstavnicima na događaju bili su Giorgetto Giugiaro i njegov sin Fabrizio Giugiaro, i sam dugogodišnji dizajner, kako bi označili prethodno najavljenu restauraciju automobila, koju je dovršio GFG Style, stilski centar koji se oslanja na kreativnu stručnost Fabrizia i Giorgetta, automobila. to je dovelo do stvaranja temeljne linije Pony marke, prvih korejskih neovisno razvijenih modela za masovnu proizvodnju.
Hyundai Pony Coupe koncept - Gdje je sve počelo
U okviru projekta restauracije koncepta Pony Coupe, Hyundai je vratio u život originalni koncept Pony Coupe prikazan na sajmu automobila u Torinu 1974. godine. Ovaj projekt obnove svjedočanstvo je duha, odvažne strasti i ambicije koju su imali Hyundaijevi zaposlenici i rukovoditelji kako bi stvorili globalnu marku s konceptom Pony Coupe na čelu.
'Unatoč lošem industrijskom okruženju 1970-ih, moj djed i predsjednik osnivača Hyundaija Ju-young Chung uložio je svoje srce i dušu u obnovu korejskog gospodarstva i poboljšanje života njezinih ljudi nakon razornog Korejskog rata. Napokon je ostvario svoju viziju da Koreju učini zemljom sposobnom savršeno razvijati vlastita vozila. Izražavam svoju iskrenu zahvalnost svima iz Italije i Koreje koji su odigrali ključnu ulogu u uspjehu Ponyja.' rekao je Euisun Chung, izvršni predsjednik Hyundai Motor Group.
Sa svojim jedinstvenim estetskim senzibilitetom, Pony Coupe koncept bio je revolucionarni model u svoje vrijeme. Nažalost, zbog nepovoljnih globalnih gospodarskih uvjeta u kasnim 1970-ima, ono što je moglo biti Hyundaijev prvi senzacionalni sportski automobil nije moglo doći do komercijalne proizvodnje i izgubljen je za povijest. Unatoč tome, koncept utjelovljuje Hyundaijevu hrabru odlučnost da uđe u sektor sportskih automobila radi dugoročnog vodstva kao automobilske tvrtke – taj duh i dalje je u osnovi Hyundaijevog vodstva u elektrifikaciji i vodikovoj tehnologiji visokih performansi.
Automobil se sada smatra retro-futurističkim klasikom koji je poslužio kao dizajnerska inspiracija za novije modele Hyundai Motora, poput N Vision 74 hibridnog vodikovog električnog razvojnog vozila 'Rolling Lab' i konceptnog automobila '45' EV koji je izravno utjecao na Ioniq 5 potpuno električno vozilo.
Dizajn
Pony Coupe koncept je, što se vanjskog izgleda tiče, nalik na origami i sadrži tekuće geometrijske linije, uglađenu liniju krova, čiste površine bez ukrasa, dinamične proporcije, jedinstveno oblikovani B stup. Može se pohvaliti izrazito grafičkim površinskim tretmanom s odbojnicima obojenim u boju karoserije. Njegova klinasta njuška i kružna prednja svjetla odlikovali su ga 1974. godine, a i danas izgledaju vrlo elegantno. Njegov coda tronca ('odrezani rep') ima tanki otvor za pristup stražnjem dijelu automobila.
Minimalistički interijer prikazuje ikonski senzibilitet ističući monokok dizajn i plutajuću arhitekturu usredotočenu na vozača. Upravljač s jednim krakom i dvobojna tanka školjkasta sjedala pojačavaju futurističku estetiku 1970-ih.
Na pitanje o njegovoj prvoj interakciji s Hyundaijem na razvoju koncepta Pony Coupe iz 1973. više od pedeset godina prije ponovnog okupljanja, Giugiaro je otkrio: 'Hyundai nam se obratio da krenemo u kompletan redizajn modela, bez puno iskustva. U početku sam bio skeptičan jer u to vrijeme nisam poznavao Hyundai Motor. Svi smo bili impresionirani strašću i predanošću Hyundaijevih inženjera. Bili su oštri, znatiželjni, otvoreni i izuzetno željni učenja. Odmah su prihvatili metode rada koje su im bile nove. Žrtvovali su se kako bi ostavili dobar dojam – za društvo i svoje partnere. Ponosan sam i počašćen što mogu svjedočiti kako se ova tvrtka razvijala od našeg prvog susreta.'
'Restauracija ovog jedinstvenog vozila prekretnica je u Hyundaijevoj povijesti. Predstavlja naše početke i našu predanost budućnosti. Služi kao nasljeđe generacijama koje dolaze. On doslovno simbolizira mobilnu štafetnu palicu koju prenosimo iz prošlosti u budućnost tvrtke.' rekao je Luc Donckerwolke, predsjednik i glavni kreativni direktor Hyundai Motor Group.
Kao dio projekta globalne baštine, Hyundai Motor će proširiti svoju novu platformu marke, Hyundai Reunion kako bi dalje širio viziju i smjer svoje marke.
Dimenzije obnovljenog Hyundai Pony Coupe Concepta: duljina 4080 mm, širina 1560 mm, visina 1210 mm, međuosovinski razmak 2340 mm.
Zapremnina motora je 1238 cm³, četiri cilindra u liniji, 82 KS pri 6000 okr./min. Raspored motora je prednji uzdužni, a pogon je na stražnje kotače (RWD).