HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo Kiju EV9: Veliki snažni električni SUV izuzetne lakoće vožnje

09.02.2024 u 16:22

Bionic
Reading

Kia EV9 predstavlja ključni korak na putu ovog brenda da postane pružatelj rješenja održive mobilnosti i pomaže mu na putu izgradnje potpuno povezane mobilnosti bez štetnih emisija. Kia EV9 nudi pogon na stražnji par kotača ili pogon na sva četiri kotača

Kia je u ožujku 2023. otkrila potpune slike dizajna eksterijera i interijera potpuno novog EV9, svog prvog električnog vodećeg SUV-a s tri reda sjedala. Sam proizvođač za EV9 kaže da ovaj model predstavlja ključni korak naprijed na putu tvrtke prema tome da postane pružatelj rješenja za održivu mobilnost.

U međuvremenu je Kia predstavila tri nova mala do srednje velika električna modela (EV4 koncept, EV5 i EV3 koncept) na godišnjem Kia EV Dayu u Koreji krajem prošle godine, ponovno potvrđujući svoju ambicioznu globalnu strategiju da predvodi i ubrza 'EV revoluciju'.

No vratimo se modelu EV9, a koliko je ovaj, u biti grandiozan model doista nešto novo čak i za Kijine standarde imali smo se priliku uvjeriti na domaćoj premijeri. Isprobali smo najopremljeniju verziju GT-Line Launch s AWD pogonom na sva četiri kotača. Što se pogonskog sklopa tiče, riječ je o modelu s dva elektromotora (po jedan na svakoj osovini) ukupne snage od 282,6 kW (384 KS), a pogoni ga baterija kapaciteta 99,8 kWh. Ova konfiguracija isprobanom EV9, prema proizvođaču, omogućuje domet u mješovitim uvjetima vožnje od čak 505 km (WLTP).

KIA EV9: prije premijere Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Kia EV9 je veliki električni SUV dostupan sa šest ili sedam sjedala koji kombinira odvažan dizajn, vrhunsku svestranost, višeslojnu povezivost i Kijinu prepoznatljivu filozofiju dizajna 'Opposites United' kako bi isporučio vozilo koje može ići bilo gdje s velikim dometom.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Vanjski izgled EV9 karakteriziraju čvrsta geometrija, čiste linije i odvažan profil SUV. Sprijeda je EV9 opremljen najnovijom generacijom digitalnog 'tigrovog lica'. Karakteristični okomiti farove imaju LED element, a za njih je specifična projekcija s tankom lećom ili kod GT-line izvedbe projekcija s malom kockom.

Straga je EV9 odmah prepoznatljiv po jedinstvenoj grafici zvjezdanih svjetala u specifičnim stražnjim LED svjetlima. Automatske ručice vrata u ravnini s karoserijom doprinose suvremenom high-tech izgledu, dok aktivni zračni otvori sa zračnom zavjesom unaprijeđuju aerodinamičnu učinkovitost.

EV9, kao drugi je Kijin model napravljen na njihovoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) zbog čega je, prema proizvođaču, u segmentu električnih SUV-ova korak ispred konkurencije. Dugi međuosovinski razmak vozila i potpuno ravna platforma električnog vozila pružaju puno prostora za sve putnike i udobnost u stilu dnevne sobe u sva tri reda sjedala.

Dužinom od 5010 mm je EV9 najprostranije Kijino putničko vozilo do sada. Osnovna izvedba modela je široka 1980 mm (2262 mm s bočnim ogledalima ili 2136mm s digitalnim ogledalima) i visoka 1755 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 3100 mm. GT-line izvedba je duga 5015 mm, široka 1980 mm i visoka 1780 mm uz identičan međuosovinski razmak.

Pored toga da je Kia EV9 prostran i ima dodatni prostor za pohranjivanje u stražnjem ili prednjem prtljažniku (stražnji pogon dolazi s 90-litrenim prednjim prtljažnikom, dok pogon na sva četiri kotača nudi 52 litre prostora ispod 'haube'). Stražnji prtljažnik nudi 828 litara zapremine, ako je 4/5 sjedala uspravno postavljenih odn. 333 litre, ako je 6/7 sjedala postavljenih uspravno.

Što se težina vozila tiče, EV9 s pogonom na stražnja dva kotača je težak 2492 kg (s vozačem od 75 kg), a 2648-2674 s WD pogonom i u ovisnosti o verziji sa 6 ili 7 sjedala.

Vanjski dio nadopunjuju 19- ili 21-colni kotači s gumama koje apsorbiraju buku, a koje su postavljene ispod jedinstvenog pravokutnog dizajnerskog elementa. Mi smo isprobali ovu veću verziju kotača s gumama dimenzija 235/45R21.

EV9 je u Europi biti raspoloživ u pet boja karoserije, i to Snow White Pearl bijela, Aurora Black Pearl crna, Flare Red crvena, Pebble Gray siva i Iceberg Green zelena. Pored toga je za paket opreme EV9 Baseline ekskluzivno u ponudi i sjajna ili matirana boja Ivory Silver srebrna. Tu je i Ocean Blue plava, prenesena s koncepta EV9, koja je i u ponudi kod izvedbe GT-line u mat ili sjajnoj boji.

Minimalistična unutrašnjost

Kiju EV9 karakterizira prostrana unutrašnjost s minimalističnim i jednostavnim rasporedom. Jedinstvena EV platforma E-GMP s dugim međuosovinskim razmakom i ravnim dnom omogućava više prostora u kabini nego ikada prije. EV9 opremljen je sa sjedalima u tri reda, a nudi se u standardnoj izvedbi sa sedam sjedala ili kao opcija sa šest sjedala. Trenutno je jedan od rijetkih električnih modela na tržištu koji nudi sedam sjedala.

Ako se kupac odluči za izvedbu sa šest sjedala može kao opciju izabrati funkciju relaksirajućih ili rotirajućih sjedala u drugom redu. Relaksirajuća sjedala pružaju vrhunsku udobnost dok rotirajuća sjedala možete okrenuti prema trećem redu sjedala ili prema vratima. Pored toga EV9 je opremljen s inovacijama koje omogućavaju udobnija i praktičnija putovanja, uključujući automatsko pomicanje ručica vrata u ravnini s karoserijom, ventilacija sjedala u prvom i u drugom redu, kao i trostrukim panoramskim krovom.

Pri ulasku vas pozdravlja znak Kia na volanu koji svijetli tijekom vožnje. Model je opremljen i s mogućnošću digitalnih bočnih ogledala (DSM) – s digitalnim zaslonima povezanim s kamerama umjesto klasičnih ogledala. Ista proširuju vozačevo vidno polje i povećavaju sigurnost i udobnost. Digitalno bočno ogledalo može se koristiti i kao uobičajeno električno kromatsko ogledalo ili kao zaslon za sliku kamere koja vozaču omogućava siguran pogled unatrag u slučajevima kada je zaklonjen pogled.

Središnja konzola opremljena je s brzim bežičnim punjačem za pametni telefon. Na donjem dijelu središnje armaturne ploče nalazi se priključak i punjač USB-C, dok su u drugom i trećem redu sjedala također punjači USB-C. U prednjim i stražnjim naslonima za ruke i na vrhu bočnog pretinca u vratima postavljena su različita, 'dvobojna' ambijentalna svjetla koja nude različite funkcije osvjetljenja, kao što su npr. osvjetljenje u skladu s brzinom vozila i camping način.

Skriveni osvijetljeni prekidači nude intuitivno upravljanje. Kombinacije boja unutrašnjosti uključuju tamnosivu i crnu, smeđu i crnu, tamnosivu i svjetlosivu te mornarsku plavu i tamnosivu. Raspoloživost color shema ovisi o stupnju opreme, a za donji i gornji dio koriste se drugačije boje.

Treba reći i kako se Kia čvrsto obvezala da će potpuno ukinuti upotrebu kože u svim novim proizvodima. Kia je integrirala svojih 10 stavki održivosti počevši od EV9. Konačno, kao dio svojih naprednih napora, Kia će nastaviti ulagati u programe testiranja i razvoja kako bi ubrzala implementaciju bio-proizvodnje, naglašavajući svoju predanost unaprjeđenju održivih tehnologija.

Multimedija: tehnologija s namjenom

Unutrašnjost Kia EV9 opremljena je s jednostavnom i profinjenom tehnologijom za intuitivno korisničko iskustvo. Panoramski široki zaslon čine 12,3-inčni mjerači ispred vozača, 12,3-inčni multimedijski zaslon i 5,3-inčni zaslon za upravljanje klima uređajem, podešavanjem sjedala te njihovom grijanju i hlađenju.

EV9 može imati i projekcijski zaslon (Head-Up Display - HUD). Pored fizičkih prekidača na upravljaču dodatni skriveni prekidači na središnjoj konzoli zasvijetle tek nakon paljenja elektromotora. Navigacijski sustav Kia EV9 sa zaslonom na dodir nudi širok izbor funkcija, kao što su npr. Bluetooth povezivost koja omogućava istovremeno povezivanje dva mobilna uređaja, kao i sve funkcije Android Auto i Apple CarPlay.

Opremljen je s unaprijeđenom praktičnošću prepoznavanja glasa koja omogućava uporabu usluga kao što su navigacija, audio sustava i podešavanje temperature. Prijenos glazbe uskoro će biti na usluzi kao nadgradnja. Zaslon za brzo upravljanje, do kojeg se pristupa spuštanjem prsta od vrha zaslona prema dolje, korisnicima omogućava pristup često korištenim funkcijama bez prolaženja kroz menije i podmenije.

Usluga Google Fast Pair Service korisnicima sustava Android još više olakšava povezivanje telefona s infotainment sustavom vozila. Nova funkcija, Car Wash Mode, omogućava još praktičniju uporabu automatskih autopraonica. Pritiskom na gumb aktiviraju se sve postavke koje su potrebne za ulazak u automatsku autopraonicu, uključujući i provjeru jesu li sva vrata i prozori zatvoreni, slaganje bočnih ogledala i provjera jesu li se automatske ručice vrata vratile u ravninu s karoserijom.

Premium ozvučenje Meridian za nenadmašiv audio doživljaj Za ljubitelje glazbe u Kiji EV9 tu je ozvučenje Meridian s 14 zvučnika ugrađenih uzduž cijele kabine i s vanjskim pojačalom. Funkcija Intelli Q automatski prilagođava glasnost i kvalitetu zvuka u skladu s brzinom vozila, dok sustav Horizon omogućava istodobni nadzor emitiranja glazbe i slike/okruženja.

Sigurnost i bezbrižnost kao dio standardne opreme

Kia EV9 opremljen je brojnim aktivnim asistencijskim i sigurnosnim funkcijama kako bi se putnicima omogućila najveća udobnost i sigurnost na cesti. Standardno je opremljen i s najnovijom generacijom asistencije za vožnju na autocesti (HDA 2). HDA 2 združuje asistenciju za održavanje vozila na voznoj traci (LFA 2) i sustav za prepoznavanje položaja ruku (HoD) i radarski tempomat (SCC).

Tu su još sustavi: Nadzor mrtvog kuta (BVM) i asistencija za sprječavanje sudara u mrtvom kutu (BCA) pružaju dodatnu sigurnost kod sprječavanja sudara s vozilima straga; Asistencijski sustav druge generacije za sprječavanje naleta (FCA 2) s funkcijom skretanja i prolaska kroz raskrižje; Inteligentni sustav prednjih svjetala (IFS); Automatsko zasjenjivanje dugih svjetala (HBA); Sustav za upozoravanje na vozačevu umanjenu sabranost (DAW).

  • +42
KIA EV9 GT-Line Launch AWD: hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Tu je i funkcija koja vozača upozorava kod zaustavljanja u prometu (npr. na semaforu) ako vozilo ispred krene, a vozač se ne odazove dovoljno brzo. Inteligentni sustav upozorenja na ograničenja brzine (ISLA) prepoznaje ograničenja brzine na cesti i vozača upozorava kada je prekorači. U kombinaciji s radarskim tempomatom sustav automatski prilagođava brzinu vozila promjeni ograničenja.

Kia EV9 pruža najvišu razinu zaštite putnika i baterije, uključujući devet sigurnosnih zračnih jastuka koji štite putnike i u trećem redu sjedala.

Veća sigurnost kod zaustavljanja i parkiranja Kia EV9 ima i više pametnih funkcija koje olakšavaju vožnju i parkiranje. Primjerice, prikaz slike iz ptičje perspektive (SVM) prikazuje promjenjiv 360-stupanjski pogled tijekom parkiranja ili vožnje. 'Rikverc' kamera (RVM) prikazuje događanje iza vozila tijekom parkiranja i vožnje.

Asistencija za sprječavanje sudara tijekom vožnje unatrag (RCCA) sprječava sudara upozorenjem ili kočenjem ako detektira vozilo sa strane koje vozi iz suprotnog smjera - naprimjer tijekom isparkiravanja. Upozorenje na parkirni razmak (PDW), sprječavanje sudara tijekom parkiranja – sprijeda i sa strane (PCA-F/S) i pomoć kod sprječavanja sudara tijekom parkiranja - unatrag (PCA-R) pomažu spriječiti sudar s pješacima i predmetima tijekom parkiranja.

Daljinsko parkiranje vozila druge generacije (RSPA 2), raspoloživo opcijski, omogućava da se vozilo samo parkira na pravokutna, dijagonalna i paralelna parkirna mjesta – s vozačem u vozilu ili ne.

Kia EV9 serijski je opremljen i s dvije sigurnosne funkcije posebno osmišljene za zaštitu putnika na stražnjim sjedalima: upozorenje za sigurno izlaženje iz vozila (SEW) i pomoć kod sigurnog izlaska (SEA). Kada se vozilo zaustavi i straga mu se približava drugo vozilo sustav aktivira zvučno upozorenje ili aktivira automatske dječje brave kako bi spriječio izlaženje putnika iz vozila na zadnja vrata.

Pogonski sklopovi i punjenje

Dvije mogućnosti pogona jamče dug doseg i iznimna ubrzanja, pa tako Kia EV9 nudi pogon na stražnji par kotača ili pogon na sva četiri kotača. Obje izvedbe dolaze s Li-PB baterijom kapaciteta od 99,8 kWh s Kijinom tehnologijom četvrte generacije baterija (težina baterije je 566,5 kg). Izvedba s pogonom na stražnje kotače ima elektromotor snage 149,5 kW (203 KS) i najveći okretni moment od 350 Nm. Ova izvedba pogona s maksimalnom brzinom 185 km/h može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde. Prema podacima EV9 potpuno električni doseg do 563 km (WLTP).

Izvedbu s pogonom na sva četiri kotača (AWD) pokreću dva elektromotora, svaki snage 141,3 kW (192 KS) i najvećim okretnim momentom 250 Nm i 350 Nm u osnovnoj izvedbi i 350 Nm kod GT-line izvedbe (sprijeda i straga). Najveća brzina dostiže 200 km/h. Osnovna izvedba ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 s, dok su GT-line izvedbi ili nadograđenoj osnovnoj izvedbi potrebne samo 5,3 s. AWD izvedbe se mogu pohvaliti s dosegom po WLTP standardu do 512 km (Baseline) odnosno 505 km (GT-Line).

Kia EV9 omogućava 800-voltno ultra brzo punjenje, što znači da korisnici mogu više vremena namijeniti vožnji, a manje punjenju. Nakon 15 minuta punjenja doseg je do 249 km (RWD) odnosno do 226 km kod AWD izvedbe.

EV9 je opremljen i s dvosmjernim punjenjem, što znači da stranke mogu svoje električno vozilo puniti ne samo preko wallboxa ili javnog punjačkog mjesta, nego mogu energiju pohranjenu u bateriji vozila koristiti i za napajanje elektronskih uređaja (V2L) ili u budućnosti čak svog doma (V2H) ili mreže (V2G).

Vožnja i upravljivost

Rekli smo već na početku, Kia V9 je pravi SUV nevjerojatne lakoće vožnje, ali i sa sposobnošću vožnje zahtjevnim terenom, dok ujedno nudi udobnu vožnju. EV9 pruža potpuni balans između performansi i udobnosti te nudi jedne od najboljih voznih osobina u svojem segmentu. Kupci mogu očekivati predvidljivu i samouvjerenu upravljivost, linearno i uglađeno upravljanje te blage i uravnotežene vozne osobine.

Vozilo je opremljeno s mogućnošću odabira četiri načina vožnje, koji najviše odgovaraju vozačevim željama i voznim prilikama. Ti načini su: Eco, koji unaprjeđuje učinkovitost; Sport, koji podiže krivulju snage za bolje performanse; Normal, koji je balans između performansi i učinkovitosti; te My Drive, koji si vozač može prilagoditi svojim željama.

Novi multilink ovjes pruža uglađenu i udobnu vožnju u svakodnevnim voznim prilikama, dok samopodešavajući stražnji amortizeri unaprjeđuju vozne osobine i stabilnost kada vozilo prevozi teži teret. Gume koje smanjuju buku i vibracije u kombinaciji sa skoro nečujnim elektromotorom omogućavaju tihu i mirnu vožnju. Električni servo upravljač postavljen izravno na letvi upravljača (R-MDPS) jamči precizno i odzivno upravljanje zbog čega se EV9 svrstava u sam vrh svog razreda.

Oni koji u SUV-u traže dinamičniju iskustvo vožnje cijenit će nizak centar gravitacije EV9, zbog čega vozilo nudi stabilniju dinamičnost i time bolje upravljanje u zavojima. To je posljedica baterije koja je ugrađena izravno u platformu E-GMP.

U uvjetima slabog prianjanja poput vožnje na mokrim ili blatnim kolnicima ili na cestama prekrivenim snijegom, AWD pogon nije jedina funkcija koja unaprjeđuje sigurnost i performanse. Sustav Terrain Mode Select vozačima omogućava da na površinama sa slabijim prianjanjem uz podlogu s pomoću pritiska na gumb na upravljaču izaberu način Mud, Sand ili Snow.

Nakon toga sustav automatski prilagođava upravljanje pogonskog sklopa, raspodjelu okretnog momenta i podvozje za pružanje optimalnih mogućnosti na voznoj površini. Ako se kotači okreću u prazno sustav za sprječavanje proklizavanja (TCS) i elektronski nadzor stabilnosti (ESC) odazivaju se kočenjem i ponovno uspostavljanju nadzor. To omogućava sigurniju i kontroliraniju vožnju.

Za kraj, Kia EV9 stiže u dvije verzije: EX Launch s RWD pogonom snage 149,5 kW (203 KS) po cijeni od 87.999 eura, dok verzija GT-Line Launch s pogonom AWD ukupne snage 282,6 kW (384 KS) po cijeni od 93.999 eura.

Što se jamstva tiče, Kia nudi opće jamstvo za cijelo vozilo u trajanju od 7 godina ili do 150.000 km, bez ograničenja kilometara u prve tri godine.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'