Mnogi proizvođači automobila imaju problema s visokim prosječnim emisijama CO2, pa izostanak električnih i hibridnih automobila u proizvodnom programu ima svoju cijenu
Da velike svjetske kompanije trguju offsetima (kreditima) za emisije ugljičnog dioksida (CO2), nije neka novost, ali najnoviji primjer iz automobilske industrije svakako je znakovit. Naime, talijansko-američki div u proizvodnji automobila Fiat Chrysler Automobiles pristao je platiti Tesli stotine milijuna eura kako bi ta kompanija bila ubrojena u njegovu flotu automobila u proizvodnom programu, u nastojanju da se izbjegne novčana kazna za kršenje novih pravila o emisijama u Europskoj uniji, izvijestio je Financial Times. O velikom spajanju FCA i Renaulta s Nissanom bilo je riječi i prije nekoliko dana, a jedan od glavnih razloga je i taj da se iskoriste prednosti francusko-japanske kompanije u tehnologijama električnih i hibridnih automobila.
Ovaj korak će 'nadoknaditi' Fiat Chrysleru emisiju ugljičnog dioksida koji proizvode njihovi automobili, nasuprot nultoj emisiji Teslinih električnih automobila, tako što će smanjiti prosječan iznos emisija novostvorene palete proizvedenih automobila na dopuštenu razinu. U izvješću nisu spomenute dodatne financijske pojedinosti i o kojem je točno iznosu riječ, a koji je Fiat Chrysler pristao platiti američkom proizvođaču električnih automobila Tesla. Pretpostavlja se ipak da će dogovor s Teslom biti samo međustanica prema nekom cjelovitijem dogovoru FCA s nekim drugim velikim proizvođačem, poput Renaulta s Nissanom.
Fiat Chrysler 25. veljače stvorio je kartel s Teslom, dodaje se u izvješću. Iz Tesle nisu odmah odgovorili na zahtjev za komentarom u nedjelju. Fiat Chrysler nije izravno iznio iznos koji bi platili, ali su dodali da će 'optimizirati opcije za usklađenost s propisima'. 'Fiat Chrysler Automobiles posvećen je smanjenju emisija svih naših proizvoda... Ovaj kartel pruža fleksibilnost za isporuku proizvoda koje su naši kupci spremni kupiti te usklađenost s pristupom najnižim troškovima', dodao je FCA u priopćenju.
Tvrtka FCA prethodno je već u Sjedinjenim Američkim Državama kupila emisijske kredite od kompanija Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co. Fiat Chrysler je platio kazne za vozila proizvedena u domaćoj proizvodnji, a koja nisu zadovoljila zahtjeve o učinkovitosti. Tvrtka je djelomično objasnila manjak ističući da su početkom 2011. godine neka vozila s prednjim pogonom, koja su ranije bila klasificirana kao kamioni, premještena u vozni park osobnih automobila, koji imaju mnogo zahtjevnije zahtjeve u pogledu učinkovitosti potrošnje goriva.