elektrifikacija

KIA razvija 800-voltnu tehnologiju punjenja za svoje buduće električne automobile

18.05.2020 u 11:34

Bionic
Reading

Južnokorejski proizvođač svoje buduće modele još nije detaljno opisao, no otkrili su da će biti izgrađeni na platformi posebno razvijenoj za električna vozila

Južnokorejska kompanija KIA planira lansirati najmanje 11 električnih automobila na globalnoj razini do 2025. godine, u raznim segmentima vozila - uključujući osobna vozila, SUV-ove i MPV-ove. Potvrdila je isto tako da će neki od njih biti opremljeni s 800-voltnim sustavom punjenja, koji bi trebao smanjiti vrijeme punjenja uz smanjenje težine pogonskog sustava.

U ovome trenutku je jedini serijski model opremljen 800-voltnom tehnologijom potpuno električni Porsche Taycan, a ovu tehnologiju će dobiti i proizvodna verzija koncepta Audi E-Tron GT, što je i posve razumljivo s obzirom da pripadaju istom VW koncernu. Kia planira ovu tehnologiju omasoviti kada na europsko tržište izbaci 2021. godine svoje električne automobile sljedeće generacije.

Početkom godine Kia Motors najavila je 'Plan S', novu srednjoročnu i dugoročnu strategiju usmjerenu na progresivno uspostavljanje liderske pozicije u budućoj automobilskoj industriji, obuhvaćajući usluge elektrifikacije i mobilnosti, kao i povezanost i autonomiju.

Kia svoje buduće modele još nije detaljno opisala, no otkrila je da će biti izgrađeni na platformi posebno razvijenoj za električna vozila. Jedan od budućih EV modela koji bi trebao ući u serijsku proizvodnju bi, prema Kiji, mogao 'zamagliti granice između putničkih i SUV vozila', a čini se da će to biti koncept 'Imagine by KIA' predstavljen još početkom 2019. godine. Ranije se neslužbeno saznalo da će upravo naš Rimac pomoći Kiji da se to i ostvari.

Izgradnja električnih automobila na namjenski dizajniranoj platformi predstavlja budućnost korejske marke. Njezina dva modela na baterije, e-Niro i e-Soul, inačice su modela na benzinski pogon. Kia također razvija tehnologiju baterija koja obećava domet s jednim punjenjem preko 500 km. Nadaju se i da će ulaganja koja ulažu uvjeriti sve veći broj kupaca da se jednom zauvijek odreknu varijanti automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Ovakav, ne baš jeftin put olakšava integraciju tehnologije poput 800-voltnog sustava za punjenje. Kia također želi u većim količinama dovesti na tržište svoje električne automobile pa će nuditi i 400-voltno punjenje, koje je već uvelike dostupno 2020. godine, kako bi troškovi bili pod kontrolom. Predviđa da će vozači koji voze više platiti dodatno za 800-voltni sustav, jer će on omogućiti 'brzinu punjenja ispod 20 minuta' kad se priključe na kompatibilnu punionicu, dok će oni koji nemaju strah od ograničenog od dometa električnih automobila moći uštedjeti novac odabirom 400-voltnog sustava.

'Određeni modeli, posebno oni usmjereni na kupce koji paze na troškove, nuditi će mogućnost punjenja od 400 V; 800-voltno punjenje neće biti rezervirano samo za Kijine vodeće modele, već tamo gdje se određena linija modela najviše podudara s korisničkim profilom', rekao je Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cijena za Kijinu europsku diviziju. Dodao je da se oba sustava mogu puniti ​​kod kuće ili na javnim punionicama.

Kia je Europu smatra 'žarištem rasta prodaje EV-a širom svijeta', a u ovoj izjavi se odražava ogroman pritisak vladinih propisa prema tvrtkama koje proizvode automobile kako bi smanjili emisiju CO₂ svojih proizvodnih paleta modela.

Kia Motors Europe će lansirati mnoge buduće globalne EV modele nakon uvođenja prvog isključivo električnog modela nulte emisije 2021. godine. Doista, svaka nova linija modela koja će se lansirati u Europu od sada ponuditi će barem jednu elektrificiranu verziju (blago-hibridnu, potpuno-hibridnu, plug-in hibridnu ili električnu verziju) pogonskog agregata, budući da napredna tehnologija pogonskog sklopa čini sve veći udio europske prodaje marke KIA. Na globalnoj razini planiraju godišnju prodaju od 500.000 modela s baterijskim pogonom do 2026.