Silan vjetar u leđa električnim automobilima daje kinesko tržište. Najmnogoljudnija zemlja svijeta, s najvećim automobilskim tržištem na svijetu, odlučila je biti predvodnica u adaptaciji i razvoju električnih vozila, a najbolji način za ostvarivanje ovog cilja su poticaji
Ipak, Kinezi ne planiraju naivno subvencionirati proizvođače novcem poreznih obveznika bez ikakvih pomaka u voznim osobinama i performansama vozila.
Novi prijedlog vlade objavljen u utorak pokazuje da će kineski kupci moći dobiti do 50.000 juana, odnosno 50-ak tisuća kuna za vozila koja mogu prevaliti 400 i više kilometara s jednim punjenjem.
Dosad su vlasti za ova vozila davale 44.000 juana poticaja, no promjene zakona odrazit će se na vozila s kraćom autonomijom. Naime, da bi ostvarili pravo na subvenciju električni automobili moraju biti sposobni prevaliti najmanje 150 km s jednim punjenjem.
Ova granica pomaknuta je s dosadašnjih 100 km.
Trenutno najagresivniji propisi o registraciji vozila na svijetu također zahtijevaju da svi proizvođači automobila do 2019 moraju imati 10 posto električnih vozila u gami, odnosno 12 posto do 2020.
S obzirom na stope rasta koje bilježi kinesko tržište automobila, poprilično smo sigurni da će proizvođači automobila ispoštovati ove zahtjeve.