Proizvodnja u Kini

Lotus Dalekog istoka: Legendarna britanska marka gradi novu tvornicu

10.04.2019 u 15:31

Bionic
Reading

Lotus je najpoznatiji po svojim sportskim automobilima, a sada će prvi put imati tvornicu i u Kini

Grupa Zhejiang Geely Holding (Geely) u Hrvatskoj je najpoznatija po tome što je 99-postotni vlasnik švedskog brenda Volvo, no upravo je objavljena i vijest da će Geely graditi tvornicu u Kini za poznati britanski brend sportskih automobila – Lotus. Neizvjesnost oko Brexita natjerala je i legendarnu britansku marku da se odluči za proizvodnju izvan Engleske.

Naime, kineski vlasnici, između ostalog, Lotusa počeli su s gradnjom pogona, vrijednog devet milijuna juana (1,3 milijardi dolara), za proizvodnju vrhunskih sportskih vozila, uključujući brend Lotus, u Wuhanu, glavnom gradu pokrajine Hubei u središnjoj Kini.

Lotus Cars legendarna je britanska automobilska tvrtka koja se bavi proizvodnjom sportskih automobila i trkaćih automobila još od 1948., sa sjedištem u Hethelu (Norfolk) u Velikoj Britaniji. Lotus je poznat po svojim sportskim modelima: Esprit, Elan, Europa, Elise, Exige, Evora... a bili su uspješni u angažmanu u Formuli 1 s momčadi Team Lotus. Sjedište ima u nekadašnjoj bazi Kraljevskih zračnih snaga - RAF-a u Hethelu, u zračnoj luci koja je korištena u Drugom svjetskom ratu. Tvrtka projektira i proizvodi automobilske i trkaće automobile male težine i izvrsnih voznih osobina. Posjeduje i konzultantsku tvrtku Lotus Engineering, koja ima objekte u Velikoj Britaniji, Sjedinjenim Američkim Državama, Kini i Maleziji.

Lotus Exige 360 Cup
  • Lotus Exige 360 Cup - sportska kabina
  • Ispitivanje emisija u laboratoriju
  • 'Gluha soba' za ispitivanje buke (Anechoic Chamber) i Exige S 12
  • Lotus Elise iz 2011.
  • Testna staza Lotusa u bivšoj zračnoj bazi RAF-a
    +12
Lotusovi automobili Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus

Lotusovi automobili grade se u Norfolku, u Engleskoj, a tvornica u Wuhanu bit će prva izvan Velike Britanije i počet će s proizvodnjom za dvije godine. Imat će kapacitet od 150.000 konvencionalnih i elektrificiranih vozila godišnje, prema informacijama koje je pokrajinska vlada Hubeija objavila na svojoj internetskoj stranici. Osim Lotusa, ostaje i dalje nepoznato koja će druga vozila tvornica Wuhan sastavljati za koncern Geely.

Geely je, podsjetimo, 2017. kupio 49,9-postotni udio u problematičnim Proton Holdingsu, koji proizvodi automobile pod markom Proton (kod nas su poznati iz 90-ih godina, kad se liberaliziralo tržište automobila), iz malezijskog konglomerata DRB-Hicom. Prema istom ugovoru, privatni kineski proizvođač automobila kupio je i 51-postotni udio u Lotusu od tvrtke Proton. Geely proizvodi automobile za robnu marku Geely, a Lynk & CO, vrhunsku marku koju posjeduje, s markom Volvo Carom, koju su kupili od Forda 2010. godine.

U prva dva mjeseca prodaja dviju marki, Geely i Lynk & CO, pala je za devet posto, na 241.945 komada. Geely očekuje da će 2019. godine prodati 1,51 milijun vozila pod dvije marke, što je gotovo nepromijenjeno u odnosu na 2018. godinu.