Ljubav prema vožnji nalazi se u DNK-u svakog dizajnera i inženjera u Mazdi, a njihova je strast najuočljivija u najprodavanijem dvosjedu na svijetu, modelu MX-5 koji je dobio i svoje izdanje za 2024.
Na Japanskom sajmu mobilnosti, zajedno s premijerom moderniziranog modela MX-5 (2024.), Mazda je predstavila model Iconic SP, konceptni automobil koji objedinjuje dvostruki rotacijski pogonski sklop s platformom električnog vozila, pristup pogonskom sklopu koji je posljednji put predstavljen u potpuno novom modelu Mazda MX-30 R-EV.
Mazda Iconic SP koncept je kompaktni sportski automobil koji je osmišljen kako bi se prilagodio novoj eri i prikazuje kontinuiranu predanost japanske tvrtke stvaranju proizvoda koji ispunjavaju ljubav kupaca prema vožnji i automobilima.
Taj koncept postiže nisko težište radi osiguravanja izvrsnih performansi vožnje. Njegove jedinstvene proporcije moguće su zahvaljujući niskom poklopcu motora, što je postignuto ugradnjom laganog i kompaktnog rotacijskog motora u središte automobila.
Primarne specifikacije konceptnog automobila Mazda Iconic SP
- Ukupna duljina x širina x visina (mm) - 4180 × 1850 × 1150
- Međuosovinski razmak (mm) - 2590
- Težina (kg) - 1450
- Maksimalna izlazna snaga (KS) - 370
- Omjer snage i težine - 3,9
Ideja o rotacijskom sustavu električnog vozila s dva rotora osigurala bi iznimno nadogradiv motor s prilagodljivim razmještajem i mogućnosti sagorijevanja raznih vrsta goriva, uključujući vodik, što ga čini jedinstvenom tehnologijom tvrtke Mazda koja je idealna za pakete sportskih automobila.
A ako se baterija puni strujom koja je dobivena iz obnovljive energije, moguće je voziti u praktički ugljično neutralnom stanju.
Predstavljajući taj koncept, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Mazda Masahiro Moro je rekao: 'Mi volimo MX-5 i svijet voli MX-5. U doba elektrifikacije odlučni smo zadržati užitak vožnje koji MX-5 predstavlja uživo, a Mazda Iconic SP, sa svojim pogonskim sklopom električnog vozila s dvostrukim rotacijskim generatorom snage, naše je rješenje iz snova. Snova koje ćemo predstaviti uz mukotrpan rad. Mazda će uvijek proizvoditi vozila koja podsjećaju ljude da su automobili čisti užitak i neophodan dio njihovih života.'
Mazda MX-5 za 2024. – Evolucija Jinba Ittai
Zajedno s modelom Iconic SP, na štandu tvrtke Mazda prikazano je nekoliko verzija ikone ove japanske marke, uključujući najnoviji MX-5 – značajno moderniziranu verziju četvrte generacije modela s novim LED prednjim i stražnjim svjetlima, uz promjene u unutrašnjosti kako bi se dodatno poboljšao doživljaj vožnje.
Od svog debija 1989. godine, Mazda MX-5 dosljedno se dokazuje kao idealan izbor za one koji žele potpuno uživati u vožnji. Mazda MX-5 za 2024. godine zadržava svoj status vrlo poželjnog vozačkog automobila uvođenjem novog i uzbudljivog načina vožnje, novih sigurnosnih i tehnoloških značajki, poboljšanja dizajna i novih boja karoserije i soft-topa.
Izvana, Mazda MX-5 za 2024. ima napredna LED prednja svjetla koja se neprimjetno stapaju s dnevnim svjetlima za bolju vidljivost. Stražnja svjetla suptilno su redizajnirana. Spajajući naslijeđe i modernu estetiku, dostupna je nova boja eksterijera Aero Grey Metallic. A soft-top Mazdinog roadstera sada je dostupan i u bež boji.
U kabini su sjedala presvučena novim materijalom koji sprječava proklizavanje tijekom dinamične vožnje. Ostala poboljšanja u unutrašnjosti uključuju retrovizor bez okvira, povećanu veličinu i funkcionalnost 8,8-inčnog multimedijskog zaslona osjetljivog na dodir, ažuriranu vozačevu ploču s instrumentima i dva USB-C priključka.
Mazda MX-5 za 2024. nastavlja pružati čisti užitak u vožnji s otvorenim krovom zadržavajući svoje temeljne vrijednosti građene tijekom više od 30 godina – savršeno uravnotežen, agilan i lagan stil za uzbudljivo iskustvo vožnje. Novi način vožnje Dynamic Stability Control (DSC) - Track (sustav za poboljšavanje dinamičke stabilnosti, odnosno sprečavanje zanošenja u zavoju te vraćanje već zanesenog vozila na ispravnu putanju) daje prednost vozaču primjenom preuzimanja upravljanja samo u slučaju opasnog okretanja koje vozač ne može ispraviti. Dizajniran imajući na umu mnoge vozače početnike, sustav omogućuje zadržavanje kontrole kod vozača do posljednje sekunde.
Mazda je također dodala dodatne sigurnosne značajke za vozače koji više vole krstarenje. Čak i početni model Prime-Line nudi Lane Keep Assist - koji pomaže zadržati automobil u voznom traku, Inteligentnu kontrolu brzine, Inteligentnu pomoć pri kočenju i ažurirano prepoznavanje prometnih znakova koje je sada povezano s navigacijskim sustavom. U Mazdi MX-5 (2024.) kombiniraju se poboljšana stabilnost, napredne sigurnosne značajke i precizan odziv pri skretanju i ubrzavanju kako bi utjelovili Mazdinu Jinba Ittai filozofiju – vozač i stroj rade u savršenom skladu.