Novi motor

Mercedes-AMG predstavio najjači četverocilindrični motor ikada: 421 KS za nevjerojatne performanse!

07.06.2019 u 14:29

Bionic
Reading

Novi motor zamjenjuje 2,0-litreni turbomotor koji je korišten u prethodnim modelima; A45 klasi, CLA 45 i GLA 45

Mercedes-AMG GmbH, podružnica Daimler AG-a, danas je predstavila potpuno novorazvijeni Mercedes-AMG 2,0-litreni M 139 turbomotor je najsnažniji četverocilindrični motor u serijskoj proizvodnji. Ovaj motor snage 421 KS (310 kW) premašio je dosad njihov najjači četverocilndrični motor iz 2013. godine M 133 za 41 KS (30 kW). Najveći okretni moment također se povećao s 475 na 500 Nm. Sa snagom po litri do 211 KS (155 kW), novi turbo motor visokih performansi čak je ispred mnogih poznatih motora supersportskih automobila. Nova, visoko učinkovita pogonska jedinica proizvodi se na inovativnoj proizvodnoj liniji u Affalterbachu, po principu 'Jedan čovjek, jedan motor'.

Novi motor zamjenjuje 2,0-litreni turbomotor koji je korišten u prethodnim modelima; A45 klasi, CLA 45 i GLA 45. Dostupan je u dvije verzije, a osigurat će još bolje performanse za kompaktne modele Mercedes-AMG kao motor snage 421 KS u svom najsnažnijem 'S' obliku kW i slabiji, snage 387 KS (285 kW) u osnovnoj izvedbi. Ova logika AMG-a po pitanju proizvoda već se pokazala uspješnom u modelima AMG Performance s V8 pogonom, te se više uklapa u želje kupaca.

Mercedes-AMG GmbH

Ili AMG je brand visokih performansi koji koristi Mercedes-Benz. AMG unajmljuje inženjere i sklapa ugovore s proizvođačima kako bi prilagodio Mercedes-Benz AMG vozila. Sjedište tvrtke Mercedes-AMG nalazi se u Affalterbachu, Baden-Württemberg, Njemačka.

AMG je izvorno neovisna inženjerska tvrtka specijalizirana za poboljšanja performansi vozila Mercedes-Benz; DaimlerChrysler AG je 1999. godine preuzeo kontrolni udio, a 2005. postao je jedini vlasnik AMG-a. Mercedes-AMG GmbH sada je podružnica u potpunom vlasništvu tvrtke Daimler AG.

AMG modeli obično imaju agresivniji izgled, višu razinu performansi, bolju upravljivost, bolju stabilnost i opsežniju upotrebu karbonskih vlakana od njihovih redovnih Mercedes-Benzovih partnera. AMG modeli su tipično najskuplja i najuspješnija varijanta svake Mercedes-Benzove klase.

AMG inačice obično su označene s dvije brojke, za razliku od uobičajenih Mercedes-Benz vozila, koja imaju tri (npr. C 63 za razliku od C 300). Te brojke ne ukazuju uvijek točno na veličinu motora, već je u pitanju više hommage ranijim modelima automobila kao što je 300SEL 6,3 litre, na primjer prethodni model AMG V8, kao što je C63, zapravo je imao 6.2L V8.

Unatoč velikoj snazi odlazećeg AMG-a A45 355 šef za razvoj motora Ralf Illenberger kaže da zahtjevi za emisijom, želja za većom snagom, manje težine i različiti zahtjevi Mercedesovih najnovijih generacija kompaktnih automobila zahtijevaju potpuni redizajn. 'Jedini prenešeni dijelovi su nekoliko matica i vijaka', dodao je.

Mercedes-AMG 2,0-litreni M 139 turbomotor
  • Mercedes-AMG M 139 proizvodi se po principu 'Jedan čovjek, jedan motor'
  • Ručno ulaganje klipova motora
  • Stroga kontrola svakog motora
  • Mercedes-AMG 2,0-litreni M 139 turbomotor slaže se ručno
  • Mercedes-AMG 2,0-litreni M 139 turbomotor
    +9
Mercedes-AMG M 139 Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Još jedan od glavnih ciljeva je izvući sportsko iskustvo vožnje iz motora promjenom isporuke okretnog momenta. Dok je kod njegovog prethodnika krivulja okretnog momenta četverocilindričnog M133 motora nalikovala krivulji jednog dizelskog motora, koja naglo raste kako bi se izjednačila na širokom rasponu okretaja, novi M139 2.0 proizvodi više rastući potisak.

Osim svojih performansi, novi motor impresionira svojim trenutnim odzivom. U tu svrhu je krivulja zakretnog momenta bila pažljivo izbalansirana (torque shaping ili oblikovanje okretnog momenta). Sada je najveći okretni moment od 500 Newton metara (480 Nm za osnovnu verziju) dostupan u rasponu od 5000-5250 o/min (4750-5000 o/min u osnovnoj verziji). S ovom konfiguracijom, inženjeri AMG-a postigli su isporuku energije sličnu onoj kod motora s prirodnim, atmosferskim usisom za još emotivnije iskustvo vožnje. Proizvođači motora su također mogli ostvariti dinamički povećanu krivulju okretnog momenta u donjem rasponu brzina motora, čime su poboljšali okretnost. Povećani okretni moment pri višim brojevima okretaja čini motor slobodnijim. A visoka maksimalna brzina okretaja motora (do 7200 o/min) potvrđuje M 139 kao sportski motor.

Više nalik na dizelske pritiske izgaranja od 160 bara koje generira nova jedinica, novi motor ima lakši, ali robusniji blok motora u koji su smješteni cilindi razvijen da izdrži tako visoke pritiske. Novi blok motora od legure jednako je jak kao i za dizelski motor, rekao je Illenberger. Glava cilindra sa 16 ventila je također nova, ključni izazov dizajna je raspršivanje značajne količine proizvedene topline.

Veći ispušni ventili i sjedala ventila, redizajnirana vodena košuljica, hlađenje uljem, vodom i zrakom za turbo i odvojena instalacija kanala za vodeno hlađenje za glavu motora i blok cilindra omogućuju učinkovitiju i zaštitnu kontrolu temperature ispod poklopca motora, uz pomoć električno upravljanih pumpi za vodu , Glava sama po sebi karakterizira 'Camtronic' varijabilni usisne i ispušne ventile i dvostruke mlaznice po cilindru.

Jedan piezo injektor po cilindru bio bi na gornjoj granici isporuke goriva, rekao je Illenberger, tako da se drugi 'kvartet' brizgaljki smjestio unutar usisnog razvodnika kako bi pojačao isporuku pod naglim ubrzanjem. Sustav Camtronic omogućuje dvama bregastim vratilima da pruže spoj dobre potrošnje goriva i povećanog odziva gasa.