Prvi kilometri

Model GLB je spreman za izlazak na tržište: 'Baby G-klasa' već je odvozila prve kilometre u javnosti

12.06.2019 u 08:45

Bionic
Reading

Samo dva mjeseca nakon predstavljanja konceptnog modela GLB je pokazao da će se krajem godine pojaviti na tržištu

Nakon što je prije skoro dva mjeseca na sajmu automobila u Šangaju Mercedes-Benz pokazao koncept modela GLB, koji je odmah nazvan i 'baby G-klasa', sada je njemački proizvođač objavio slike i videosnimke serijskog modela GLB. Ovaj kompaktni SUV na tržištu će se natjecati prije svega s Audijem Q3 i BMW-om X1 kada se pojavi u Europi kasnije ove godine.

Novi model je osmi u kompaktnom asortimanu tvrtke, a za razliku od modela direktnih konkurenata, GLB će biti ponuđen kao SUV s pet ili sedam sjedala. Prema proizvođaču, novi GLB je dizajniran tako da ponudi vodeću svestranost u klasi kako bi privukao više kupaca obiteljskih automobila nego manji model GLA.

Proizvodna verzija novog SUV-a, pod kodnim imenom X247, zadržava okomite linije ranijeg koncepta GLB-a predstavljenog u travnju, iako bez nekih robusnijih vanjskih stilskih elemenata. Baziran na Mercedesovoj platformi MFA II, GLB ima prednji ovjes McPherson i stražnji ovjes s više veza (multi-link) s opcijskim prilagodljivim prigušivanjem. Dužina je 4634 mm, širina 1834 mm i visina 1658 mm, što ga čini 21 mm dužim, 56 mm užim i 20 mm višim od nedavno osvježenog modela GLC-a. Ima međuosovinski razmak od 2829 mm, što je 100 mm duže od MPV-a modela B-klase.

Prvi kilometri s GLB-om Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Iako je izgubio mnoge značajke izdržljivog dizajna u konceptnoj verziji, GLB zadržava dizajnerski stil, inspiriran većom G-klasom, uključujući kratke prevjese naprijed i straga te novi dizajn prednjih svjetala. Multibeam LED prednja svjetla i LED za svjetla dostupni su kao opcija.

U unutrašnjosti GLB dobiva jedinstvenu ploču s armaturnim elementima izvedenim u aluminiju kao tri 'cjevasta' donja elementa. Sadrži široki kokpit Mercedes-Benz, koji se sastoji od digitalne ploče u kojoj se nalaze instrumenti i infotainment funkcije. Upravlja se najnovijom verzijom sučelja MBUX.

Što se sjedala tiče, Mercedes-Benz tvrdi da ima najbolji u klasi prostor za glavu na prednjim sjedalima s visinom od 1035 mm i 967 mm prostora za noge u verziji s pet sjedala. Ta izvedba ima 560 litara prostora za prtljagu, 140 više od Audija Q5 i 55 više od BMW-a X1, te se može povećati na 1755 litara s preklopljenim drugim redom sjedala u omjeru 40:20:40. U verziji sa sedam sjedala, dva dodatna sjedala mogu se sklopiti u pod prtljažnika te GLB ima funkciju lakog ulaska putnika.

Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
    +15
Mercedes-Benz GLB Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Ponuda će se u početku sastojati od četiri modela, svi osim verzije s top dizelskim motorom imaju pogon na prednjim kotačima kao standard. Kupci će moći birati između dva četverocilindrična benzinska motora i četverocilindričnog dizela u dvije jačine. Benzinski modeli uključuju GLB200, koji pokreće 1,3-litreni (1332 cm³) turbomotor sa 163 KS (120 kW) i 250 Nm najvećeg okretnog momenta, a GLB250 s 2-litrenim turbomotorom snage je 224 KS (165 kW) s najvećim okretnim momentom od 350 Nm. Slabija izvedba ima automatski mjenjač 7G-DCT, a jača verzija automatski mjenjač 8G-DCT. Ubrzanja od 0 do 100 km/h su 9,1, odnosno 6,9 sekundi, a maksimalna brzina 207, odnosno 236 km/h, u ovisnosti o snazi motora.

Motor, 2-litreni četverocilindrični dizel, ima tri modela: GLB 200d, GLB 200d 4MATIC i GLB 220d 4MATIC, a nudi se sa 150 KS (110 kW) i 320 Nm najvećeg okretnog momenta. U jačoj verziji njegova snaga je 190 KS (140 kW, a najveći okretni moment 400 Nm). Oba modela imaju standardni automatski mjenjač 8G-DCT. Ubrzanja od 0 do 100 km/h iznose 9, odnosno 7,6 sekundi, a maksimalna brzina 204, odnosno 217 km/h, u ovisnosti o snazi motora.

GLB220d 4Matic s pogonom na sva četiri kotača dostupan je s opcijskim inženjerskim paketom za terensku vožnju, uključujući multibeam LED prednja svjetla, pomoć pri vožnji uzbrdo i dodatni off-road režim vožnje, koji uključuje poseban infotainment zaslon koji prikazuje nagib, kut nagiba i tehničke postavke.

Sljedeće godine na tržište dolaze i modeli AMG GLB35 4Matic i GLB45. Također se razvija hibridna varijanta s pogonom na sva četiri kotača, s elektrificiranom stražnjom osovinom i čistim električnim rasponom za koji Mercedes-Benzovi izvori kažu da znatno prelazi 50 km. GLB će također tvoriti osnovu punog električnog EQB-a, koji će stići 2021. godine.

Cijene još nisu određene. GLB će se proizvoditi u pogonu zajedničkog ulaganja kojim upravljaju Mercedes-Benz i Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance u Aguascalienteu u Meksiku. Također će se proizvoditi i u Kini za to tržište.