Ovo čelično podvozje je predstavljeno još 1936. godine i proizvodi se kontinuirano od tada, što ga čini najdugovječnijom proizvodnom arhitekturom automobila
Tvrtka Morgan Motor Company je prošlog tjedna završila proizvodnju svog posljednjeg ikada automobila napravljenog na čeličnoj šasiji. Ova vijest je zanimljiva jer obilježava 84 godine kontinuirane proizvodnje najdugovječnije arhitekture automobila svih vremena, bilo gdje u svijetu, a taj period uključuje i dva perioda zatvaranja njihovog tvorničkog pogona; tijekom Drugog svjetskog rata i ovogodišnje pandemije koronavirusa
Podvozje u obliku čeličnih ljestvi tvrtke predstavljeno je 1936. godine u modelu Morgan 4-4, a ime ovog automobila nastalo je iz činjenice da je prvi Morgan imao i četiri cilindra i četiri kotača. Inače, sva vozila Morgan su od osnutka kompanije 1910. godine do 1936., bila na tri kotača.
Čelična šasija, koja je tijekom svog radnog vijeka doživjela mnoge izmjene i poboljšanja, bila je temelj u te 84 godine modela Plus 4, Plus 4 Plus, prve generacije Plus 8, 4 Seater (četverosjed), V6 Roadstera i modela 4/4 (nasljednika 4-4). U stvari, svaki Morgan s četiri kotača proizveden prije 2019. godine, s izuzetkom linije Aero i Plus 8 druge generacije, koristio je varijantu čelične šasije.
110 godina Morgan Motor Company
Ovaj legendarni britanski proizvođač automobila kojeg je 1910. osnovao Henry Frederick Stanley Morgan, u vlasništvu je talijanske investicijske grupe InvestIndustrial od ožujka 2019. godine. Sjedište Morgana je u Malvern Linku, Worcestershire u Engleskoj, a pogon Pickersleigh Road u gradu Malvern zapošljava oko 220 ljudi. Morgan godišnje proizvede 850 automobila, koji su svi sastavljeni ručno. Lista čekanja za automobil je otprilike šest mjeseci, a ponekad je trajala i deset godina.
Morgan automobili su neobični po tome što se drvo koristi za uokviravanje ljuske karoserije već 110 godina, baš kao i danas u 21. stoljeću. Centar za posjetitelje i muzej imaju izložbe o povijesti tvrtke od vremena kralja Edwarda do danas, razvoju automobilske tehnologije i izložbu automobila. Postoje i vođeni obilazak same tvornice.
Poznati dizajnerski elementi šasije uključuju kombinaciju kliznog prednjeg stupa i stražnjeg ovjesa s lisnatom oprugom. Postavljanje kliznih stupova posebno je obilježilo definirajuću karakteristiku platforme vozila, a to je koristilo vrlo malo drugih proizvođača automobila na svijetu. S ovim rasporedom, sklop glavčine i kotača pomiče se okomito, tako da je držač čvrsto učvršćen na njegovom vrhu i dnu. Ovime se osigurava da nema promjene nagiba kotača tijekom kompresije ili odskakivanja, maksimizirajući bočno prianjanje u zavoju. Ukupno je napravljeno 35.000 automobila Morgan s četiri kotača sa čeličnom šasijom, izvezenih u 65 zemalja svijeta. Mnogi od ovih modela, koje su obožavali njihovi vlasnici, i danas su u aktivnoj uporabi.
Posljednji primjerak automobila na čeličnom podvozju, Morgan Plus 4 70th Edition (70. izdanje), kupio je odani Morganov kupac koji će ga čuvati i njegovati, ali i uživati u vožnji na cesti još godinama koje dolaze. Ovaj model će biti pored njegove kolekcije izvanrednih automobila iz Morganove duge povijesti, koji uključuju i slavni model Plus 4 'TOK 258', pobjednika legendarne utrke u izdržljivosti '24 sata Le Mansa' 1953. godine.
Model Morgan Plus 4 70th Edition slavi 70 godina proizvodnje Plus 4, koja je započela 1950. Ovo izdanje je graničeno na seriju od samo 20 primjeraka s pojedinačnim brojevima, a sadrže zlatno obojeno podvozje, platinastu metalik boju (Platinum Metallic) karoserije i mnoštvo drugih nadogradnji.
Morganova zamjena za čelično podvozje, napredna aluminijska platforma CX-Generation, predstavljena je u modelu Morgan Plus Six, na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi u ožujku 2019. Došla je nakon četiri godine razvoja i korištenjem lekcija naučenih na prethodnoj aluminijskoj platformi , koji se nalazi u liniji modela Aero i drugoj generaciji Plus 8. Platforma CX-Generation od tada je osnova za potpuno novi model Morgan Plus Four, koji je imao svoju premijeru u ožujku 2020. godine. Iako je gotovo jedno stoljeće novija u tehničkim mogućnostima, održava razinu užitka u vožnji koju su uvijek definirali Morganovi sportski automobili. Unatoč najsuvremenijoj tehnologiji platforme u ovim modelima, Morganova poznata izrada i uporaba prirodnih materijala se nastavlja.
Steve Morris, izvršni direktor i predsjednik Morgan Motor Company, je rekao: 'Čelična šasija je osnova za Morganovu proizvodnju već više od osam desetljeća, a nalazi se na nekim od najvažnijih i najuspješnih modela u povijesti tvrtke. Njezin jedinstveni šarm vožnje vole mnogi i, u stvari, potražnja za automobilima sa čeličnim šasijama i dalje je velika. No, s uvođenjem naše platforme CX-Generation koja je u osnovi naše revolucionarne nove ponude automobila na četiri kotača, došlo je vrijeme da se oprostimo od čelične šasije. Oduševljeni smo što ćemo ovaj posljednji automobil s čeličnim podvozjem predstaviti dugogodišnjem prijatelju tvornice, za kojeg znamo da će uživati u njemu uz veliku kolekciju Morganovih vozila.'