Objavljeni su rezultati najvećih svjetskih proizvođača baterija za električna vozila za prvih deset mjeseci ove godine prema udjelu na tržištu
Današnja moderna autoindustrija snažno je zakoračila prema potpunoj orjentaciji ka proizvodnji električnih ili djelomično elektrificiranih vozila. No nakon prvih deset mjeseci ove godine rezultati najvećih kompanija za proizvodnju, mahom litij-ionskih baterija, pokazuju prilično nepovoljan trend koji bi mnogim proizvođačima električnih automobila mogao zagorčati ionako ogromna financijska ulaganja u elektromobilnost. A zakonodavstvo je, barem u najrazvijenijim zemljama, prilično strogo i svakim danom sve strože prema ograničavanju emisije CO2 koje proizvode automobili u svakodnevnoj upotrebi. U ovom slučaju nema nevinih; od proizvođača primarnih sirovina, proizvođača baterija, proizvođača automobila, proizvođača električne energije, pa sve do samih kupaca. Pogledajmo koji su najveći proizvođači baterija za električna vozila.
Bacimo pogled na situaciju na tržištu proizvođača baterija na početku 2019. godine - Panasonic (Japan) je bio najveći proizvođač litij-ionskih baterija za električnu mobilnost s ukupno proizvedenim kapacitetom baterija od 23 gWh (gigavat-sat). Slijedi ga kineski Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) kapaciteta 12 gWh i kineski BYD. CATL je proizveo 11,8 gWh kapaciteta baterije u 2017. godini, što je bilo povećanje od preko 74 posto u odnosu na 2016. Japanski Panasonic bio je drugi najveći proizvođač sa 10 gWh, a BYD treći sa 7,2 gWh. Drugi kineski proizvođač OptimumNano Energy Co. Ltd. (sada nisu među prvih 10) i južnokorejski LG Chem bili su broj 4 i broj 5, s proizvodnjom od 5,5 gWh i 4,5 gWh.
No u listopadu 2019. godine, Panasonic i BYD su zabilježili nagli pad prodaje baterija za električna vozila, jer je potražnja oslabila u SAD-u i Kini, navodi ugledni SNE Research. Pa sada tablica top-10 najvećih proizvođača baterija na svijetu uzevši u obzir prodajne rezultate za prvih deset mjeseci izgleda kao u tablici.
Izmjereno kapacitetom, prodaja Panasonica pala je za 38 posto, dok su isporuke BYD-a pale za 66 posto, čime je ova kineska kompanija izgubila svoju poziciju broj 3, koju je preuzeo južnokorejski LG Chem, objavili su u četvrtak analitičari. Prodaja vodeće kompanije za proizvodnju baterija na tržištu - Contemporary Amperex Technology Co. pala je za 17 posto.
Inače, među prvih deset najvećih kompanija koje proizvode baterije za elektrificirana vozila, 4 su kineske, 3 japanske (Panasonic, AESC, PEVE) i 3 južnokorejske kompanije (LG Chem, Samsung SDI, SK Innovation). Prema prodajnim rezultatima ovih deset najvećih proizvođača drže 87,7 posto svjetskog tržišta, a samo kineske kompanije od toga 41,2 posto.
Smanjivanje potražnje za električnim vozilima u Kini utječe na ukupan pad globalnog tržišta i bazira se na kupnji baterija od strane proizvođača automobila. Prodaja novih elketrificiranih vozila, koja uključuje potpuno električna vozila, plug-in hibride i automobile na gorive ćelije, u Kini je u padu pet uzastopnih mjeseci nakon što je vlada smanjila subvencije.
'Sve je veća zabrinutost zbog globalnog tržišta baterija jer se očekuje da potražnja u SAD-u i Kini za sada ostaje slaba', navodi se u izjavi SNE Research.