KAO U KINU

Najnoviji trend u automobilima su 3D zasloni, što kažete na ideju?

16.08.2019 u 13:48

Bionic
Reading

Prema onome što kaže njemački proizvođač Bosch, trodimenzionalni zaslon pomaže ljudskom mozgu da brže otkrije važne obavijesti poput upozorenja sustava pomoći

Veći, vizualno atraktivniji i s više značajki digitalni zasloni postaju ključno obilježje kokpita vozila. Ni vozači ni putnici ne žele biti bez zaslona i upravljačkih značajki u kojima sada uživaju na uređajima poput pametnih telefona i televizora. Ali tu je i više od toga: digitalni zasloni u kokpitima budućnosti igrati će ključnu ulogu u interakciji vozača i njihovih vozila. Bosch svojim 3D zaslonom reagira na ovaj trend. Proizvodi koriste pasivnu 3D tehnologiju za stvaranje realističnog trodimenzionalnog efekta koji omogućava prikazivanje vizualnih informacija brže nego kad se prikazuju na uobičajenim zaslonima. Osim toga, ovaj će se trodimenzionalni zaslon moći savršeno pratiti i bez Eyetrackinga ili 3D naočala.

Bosch će predstaviti na predstojećem autosalonu u Frankfurtu u rujnu svoj 3D zaslon za kokpit automobila Osim sigurnosnog aspekta, novi Boschov 3D zaslon trebao bi predstavljati i olakšanje u svakodnevnim situacijama. Na primjer, pri parkiranju - slika kamere za vožnju unazad je realnija, što omogućava da se prepreke ranije otkriju. A vozači mogu dobiti još bolju predodžbu o tome koliko im je prostora ostalo između stražnjeg branika i, recimo, zida garaže.

Čak i u navigaciji trodimenzionalna slika pomaže vozaču, navodi Bosch. Naročito u gradskom okruženju među velikim zgradama, preciznije bi bilo ovako pokazati na kojem raskrižju vozač treba skrenuti.

Međutim, kako bi osigurao da sve složenija tehnologija ne zauzima dodatni prostor ili utječe na težinu, Bosch centralizira upravljačke jedinice za 3D zaslon u jednom računalu vozila. Ažuriranja softvera vozilo bi samostalno trebalo preuzimati s interneta. Na autosalonu u Frankfurtu u rujnu će se novi 3D zaslon moći i isprobati.

3D zaslon
  • Dubina polja na zaslonu znači da vozači brže mogu shvatiti važne vizualne informacije.
  • Pametni zapovjedni centar: vozač upravlja funkcijama automobila pomoću glasovnih naredbi i zaslona osjetljivog na dodir s brzim povratnim informacijama.
  • Kokpit sljedeće generacije: bez da skidaju pogled s ceste, vozači mogu upravljati sustavima za zabavu, navigaciju i klimatizaciju bilo putem glasovnog upravljanja ili dodirnog ekrana sa brzim povratni
  • Volkswagen sada zamjenjuje analognu tehnologiju zaslona iza upravljača slobodno konfiguriranim zakrivljenim zaslonom visoke rezolucije
  • Zahvaljujući Boschu, prvi slobodno programabilni zaslon ušao je u proizvodnju u Audiju TT prije nekih pet godina
3D zasloni Izvor: Promo fotografije / Autor: Bosch

Prognoze govore da će se globalno tržište zaslona vozila udvostručiti s 15 milijardi dolara (13,4 milijarde eura) na 30 milijardi dolara (26,7 milijardi eura) do 2025. godine (izvor: Global Market Insights), bilo da je riječ o zakrivljenim zaslonima koji su zakrivljeni, opremljeni organskim LED-om (OLED) ili slobodno konfigurirajući.