Njemački proizvođači dijelova za autoindustriju Continental i Bosch su upozoreni na previsoke količine olova ugrađenih u njihove proizvode
Da je autoindustrija svakim danom opterećena nekim problemima i nije neka vijest, no kad te vijesti stižu iz Njemačke onda svi zabrinuto provjeravamo o čemu se radi. Naime, u novinama Bild am Sonntag glasnogovornica tvrtke Bosch je potvrdila izvješće u kojem stoji da je ovaj njemački proizvođač komponenti i dijelova za autoindustriju proizvodio elektroničke komponente s previsokim sadržajem olova. Ovaj dobavljač iz Stuttgarta je 'prije nekoliko tjedana' postao svjestan činjenica o tome. I to nije prvi puta, jer je prije dva mjeseca Bosch morao platiti kaznu od 90 milijuna eura za propuste u nadzornim dužnostima kojima je omogućio proizvođačima automobila da varaju na testovima emisija štetnih plinova.
Sada se Bosch, kao i Continental prije toga, također našao u problemima s previsokim udjelom olova, no glasnogovornica Boscha je potvrdila da je isporuka potencijalno po ljudsko zdravlje opasnih komponenti zaustavljena. Ne navodi se o kojoj količini i točnoj vrsti proizvoda je riječ. Prije toga, postalo je poznato da je i dobavljač Continental godinama ugrađivao količinu olova koja je bila iznad zakonom dozvoljenih granica u svoje malene dijelove.
Bild am Sonntag je još početkom lipnja izvjestio da su u milijune vozila ugrađivane komponente Continetala s prekomjernom količinom olova. Radi se navodno o 3,6 milijardi malih električnih dijelova koje je Continental naručio od kineskog dobavljača i koji se koriste u njihovim auto komponentama.
Ipak, nema opasnosti za ljude i okoliš, barem se tako navodi u izjavama Boscha, Continentala i Ministarstva okoliša njemačke savezne pokrajine Donje Saske. 'Pogođene komponente čvrsto su ugrađene u vozila i nisu izložene habanju', navode iz ministarstva.
Većina dijelova o kojima se radi su tiskane pločice i kondenzatori postavljeni na njih. Tiskana pločica naziv je za sredstvo kojim se mehanički i električki povezuju elektroničke komponente. Sastoji se od podloge od izolatorskog materijala na kojoj se različitim postupcima oblikuje vodljiva struktura.
Olovo kao teški metal opasno je za okoliš samo ako se otapa u spojevima ili ulazi u zrak kao prašina.