Umjesto tableta, električni crossover ima zakrivljeni zaslon s dva ekrana koji podsjeća na val i prilagođen je ljudskom oku
Danas je u trendu kod novih automobila vidjeti velike, ponekad i prevelike središnje zaslone koji imaju oblik tableta. Mnogi od njih zauzimaju prilično velik dio središnje nadzorne ploče i plijene pažnju priličnog broja posjetitelja salona automobila u svijetu. No proizvođači automobila koji rade na stvaranju vozila nove generacije imaju i druge stvari koje treba razmotriti dok pokušavaju uravnotežiti dizajn, tehnologiju i korisnost.
Nissan je odabrao drukčiji put prilikom razvoja zaslona za Nissan Ariya Concept, postavljajući prioritet u dizajnu i viziji nad najnovijim trendovima. Umjesto tableta, električni crossover ima zakrivljeni zaslon s dva ekrana koji podsjeća na val. Dodaje osjećaj 'horizonta' u cijelom automobilu, od elemenata na vratima pa sve do stražnjeg dijela kabine.
Nissan je na autosalonu Tokyo Motor Show krajem prošlog listopada predstavio svoj novi Ariya Concept, a radi se crossoveru s potpuno električnim pogonom.
Njegov izgled odražava Nissanov novi jezik bezvremenskog japanskog futurizma, također izražen u jedinstvenom prednjem 'štitu' koncepta Ariya. Ali horizontalni dizajn nije odabran samo zbog svog dobrog izgleda.
'Ljudsko oko prirodno gleda s jedne na drugu stranu tijekom vožnje', objašnjava Tomomichi Uekuri, stariji direktor inženjerskog tima HMI (Human Machine Interface – čovjek-stroj sučelje). 'Ljudi mogu vidjeti i upiti više informacija ako je ti raspoređeno horizontalno. Periferni vid djeluje i ovako.'
Pored boljeg prenošenja informacija za ljudsko oko, izgled to čini i sa sigurnijeg mjesta - u liniji vida, bliže cesti. Usklađivanjem estetike horizonta s kabinom, ona postaje bešavni dio nadzorne ploče. Nissanov dizajnerski tim naziva to engwa - nedefinirani prostor između mjesta gdje se nalazite i kamo idete.
Na zaslonu Nissan Ariya Concepta čuvaju se podaci o vožnji na instrumentnom klasteru sličnom onima u tradicionalnom automobilu, dok na središnjem ekranu prikazuju informacije o zabavi i kontrolama za podešavanje raznih sustava poput klime i statusa sustava. Oboje su uklopljeni u elegantnu ploču koja neprimjetno teče između vozača i suvozača.
Iako postoje dva zaslona, informacije se mogu kretati ili prelaziti među njima da bi se stvorio osjećaj jedinstvenog prikaza. Na primjer, ako želite svoje rute i kartu ispred upravljača, oni se mogu tamo pojaviti. Također se mogu premjestiti u središte ili nestati kad više nisu potrebni.
'Konstrukcija valnog zaslona je inovativna i koristi ergonomski izgled kako za prikaz instrumenata tako i za središnji zaslon, ne samo zbog vidljivosti, već omogućuje vozaču da lako dođe do središnjeg zaslona osjetljivog na dodir', objašnjava Uekuri.
Kao i ostali dijelovi koncepta Ariya, zaslon treba pružiti potpuno funkcionalan dojam. Od glazbe do GPS-a, dizajnerima i inženjerima bilo je važno pokazati svijetu što Nissan u skoroj budućnosti može postići. Korisničko iskustvo je pokazano čak i na detaljnoj razini, omogućujući vozaču da prilagodi koliko podataka će se prikazivati na svakoj lokaciji, uklanjajući one nepotrebne s vozačeve periferne jedinice.
Dizajnerskom timu trebalo je mnogo ponavljanja da dođe do inovativnog zaslona koncepta Ariya. Tim je slične zaslone ugradio u veliku crnu 'kutiju' koju su strastveno nazvali 'Monolith', kao posveta filmu '2001: Odiseja u svemiru'. Ovaj znanstveno-fantastični film iz 1968. godine, remek-djelo, producirao je i režirao Stanley Kubrick. Scenarij su napisali Kubrick i Arthur C. Clarke, a djelomično je bio inspiriran Clarkeovom kratkom pričom 'The Sentinel'. Okupili su se, figurativno rečeno, oko kućišta dok to nije postalo ono što se vidi u konačnom konceptu automobila.
Kao rezultat smo dobili gladak, bešavni zaslon koji izgleda kao prirodni, integrirani dio dizajna unutrašnjosti Nissan Ariya Concepta – i nije ploča izvan vremena i mjesta.