JUBILEJ

Nissan Juke slavi prvih 10 godina; crossover koji je srušio mnoge konvencije

14.10.2020 u 16:22

Bionic
Reading

Nissanovi inženjeri, dizajneri i tim za planiranje proizvoda prisjećaju se razvoja prve generacije revolucionarnog Jukea

Nissan je 2010. predstavljanjem kompaktnog crossovera Juke srušio konvencije europskog tržišta automobila. Na tržištu dotad nije postojalo ništa slično. Hrabrim i jedinstvenim dizajnom te spojem energije i sportskog karaktera kupcima je ponudio svježu alternativu tradicionalnoj ponudi.

U godinama nakon predstavljanja prodaja je znatno nadmašila Nissanova početna očekivanja. Unatoč dolasku brojnih konkurenata, Juke je ostao mjerilo u tom segmentu tržišta te je do predstavljanja druge generacije Jukea u listopadu 2019. prodan u više od 1,5 milijuna primjeraka.

Najnovija generacija Jukea zadržala je brojne karakteristike koje su definirale prethodnika, ali je dodatno poboljšala formulu premium dojmom, povezanim tehnologijama i vrhunskim vozačkim užitkom. Njegov jedinstven karakter dodatno je istaknut elegantnom paletom boja i brojnim mogućnostima personalizacije sa 15 dvobojnih izvedbi karoserije. To uključuje prepoznatljivu narančastocrvenu boju Fuji Sunset i najpopularniju dvobojnu izvedbu: biserno bijelu s crnim krovom.

U okviru proslave 10. rođendana radikalnog, revolucionarnog Jukea, protagonisti koji stoje iza dizajna, planiranja i razvoja modela prisjećaju se vlastitih iskustava iz tog razdoblja.

Poglavlje 1: Bombastičan ulazak

Alfonso Albaisa, tada potpredsjednik odjela za dizajn Nissana Europe, danas viši potpredsjednik za globalni dizajn, Nissan Motor Co Ltd.: 'Našli smo se u potpuno novoj situaciji. Kad bismo pogledali kroz prozor, ne bismo vidjeli ništa na čemu bismo mogli temeljiti svoj rad. No, kreativnost je ubrzo snažno došla do izražaja. Znali smo da želimo stvoriti nešto potpuno drugačije, a ne samo manju verziju Qashqaija.'

'Kako bismo ispitali tržište, 2009. smo predstavili konceptni automobil Qazana, a reakcije su potvrdile naš predosjećaj.'

'Hrabrim dizajnom pokrenuli smo novu kulturu automobila i stvorili nešto dotad neviđeno. Svjedočiti rođenju i evoluciji te kulture bilo je uistinu zanimljivo. Čitava priča oko nečeg nepoznatog bila je obavijena velom uzbuđenja i iščekivanja, a Nissan je uistinu emotivno pratio čitavu situaciju.'

Emanuele Berlenghi, tada regionalni menadžer proizvodnje, JUKE, Nissan Europe, danas direktor marketinga proizvoda, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.: 'Uspjeh Qashqaija na europskom tržištu potaknuo je Nissan u Europi da s Jukeom zauzme radikalan pristup. Imali smo odriješene ruke za razvoj modela. To je bila početna točka. Odlučili smo da bismo trebali ponoviti uspjeh Qashqaija, ali u B-segmentu. Međutim, svi smo se složili da ne bismo trebali napraviti običnu repliku. Pred europskim timom bio je velik izazov da tržištu ponudi nešto uistinu novo.'

Lesley Busby, tada dizajnerica boja, odjel za dizajn Nissana Europe, danas viši menadžer za boje, odjel za dizajn Nissana Europe: 'Sjećam se kad sam gledala konceptni automobil Qazana pokraj Qashqaija, automobila koji je pokrenuo segment crossovera. Qashqai je izgledao svježe, ali Qazana Concept je bio tako upečatljiv i drugačiji.'

Matthew Weaver, tada viši dizajner eksterijera, odjel za dizajn Nissana Europe, danas potpredsjednik odjela za dizajn Nissan Europe: 'Živo se sjećam kako je Qazana Concept prihvaćen na salonu automobila u Ženevi 2009. Rekli smo novinarima da idemo u novom smjeru – da očekuju neočekivano. Nisu nam vjerovali. A kad smo 2010. svijetu predstavili proizvodnu inačicu, nisu mogli sakriti svoje oduševljenje. Nissan Juke je stigao i ostavio prilično snažan dojam.'

Poglavlje 2: Čisto platno

Matthew Weaver: 'Tijekom razvoja dizajna Jukea ključno je bilo koristiti različite izvore inspiracije. Jednoga dana vozio sam se vlakom. Sjećam se da sam vidio mladića s kapom s ravnim šiltom i dijamantnom lubanjom na njoj, kričavoj majici, jakni na pruge i tenisicama. Bio je to eklektičan spoj, ali pomislio sam: ako ljudi ne moraju slijediti konvencije, zašto bi automobili morali? Drugačije je dobro. Drugačije se ističe. Baš smo to htjeli postići s Jukeom.'

Jamie Maclean, tada inženjer proizvodnje, tehnički centar Nissana Europe, danas viši menadžer planiranja proizvoda Nismo, Nissan Motor Limited: 'Kad smo radili s timovima za planiranje proizvodnje, imali smo potpuno čisto platno. Nismo mogli prestati razmišljati o beskrajnim mogućnostima, Juke je morao biti praktičan poput kompakta, ali uzbudljiv poput sportskog automobila.'

Poglavlje 3: Upečatljiv dizajn

Lesley Busby: 'Nissan je bio spreman pomaknuti granice, a mi smo s Jukeom htjeli učiniti nešto uistinu radikalno.“ Središnja konzola dizajnirana je po uzoru na spremnik za gorivo motocikla, pa su njegovi oblik i boja odisali sportskim karakterom i uzbuđenjem. Obično ne dolazi do takvog spajanja svjetova, ali mi smo morali eksperimentirati, izaći iz svojih okvira.'

Matthew Weaver: 'Netko je jednom rekao da je svrha automobilskog dizajna najmanjim mogućim brojem linija stvoriti fizički oblik. Za nas je izazov bio osmisliti dizajn koji je istovremeno bio funkcionalan i zanimljiv.'

'Rezultat toga je da svaka Jukeova linija plijeni pozornost i da je drugačija – ali svaka ima svrhu. Primjerice, postoji linija koja počinje u prednjem kutu automobila i zatim se proteže i postaje blatobran. Zatim nastavlja svoj put kroz bočnu stranu i postaje stražnji blatobran. Detalji poput ovog dali su Jukeu njegov hrabar oblik i učinili ga funkcionalnim.'

Poglavlje 4: Izazovan koncept

Jamie Maclean: 'Jedan od najvećih izazova bio je uskladiti Jukeove vozne osobine sa sportskim izgledom. Taj smo proces započeli još u lipnju 2006. Dovezli smo niz različitih automobila – od kompakata do sportskih automobila – i testirali ih da odlučimo kakav mu karakter želimo udahnuti. NJuke je bio potpuno drugačiji koncept od svega što smo dotad radili, znali smo da je pred nama težak put. Svaki se tim suočio s izazovima, ali dijeljenjem naših ideja i strasti došli smo do jasne vizije onoga što bi trebao biti konačni rezultat. Taj osjećaj energije osigurao je uspjeh završnom proizvodu.'

Alfonso Albaisa: 'Juke je od nas iziskivao maksimum, ali svi su u tome htjeli sudjelovati. Cijeli je tim radio s entuzijazmom i odlučnošću kako bismo Juke učinili legendarnim. Svi su željeli vjerovati da možemo zadržati sve dizajnerske elemente – čak i neobičnu središnju konzolu – i u proizvodnoj inačici. To nam je predstavljalo najveći izazov i dovelo je do nekoliko teških pregovaranja.'

'Tijekom Jukeova životnog vijeka Nissan je odlučio dodatno pomaknuti granice kompaktnih crossovera predstavljanjem Jukea NISMO, iznimno sportske inačice. Tako je na svijet došao ultimativni Juke, pokretan 550 KS snažnim motorom iz Nissanova legendarnog superautomobila GT-R.'

Poglavlje 5: Ambiciozan projekt

Jamie Maclean: 'Naš je pristup konceptu Jukea od početaka bio hrabar. Imao je jedinstven karakter i odisao je posebnom energijom. Htjeli smo otići korak dalje i stvoriti nešto uistinu posebno i uzbudljivo. Rezultat toga bio je Juke NISMO predstavljen 2013., a zatim smo 2014., kad smo predstavili Juke Nismo RS, otišli još korak dalje. Bio je to vrlo uzbudljiv projekt; od snažnijih performansi, do još sportskije postavljenog podvozja - ništa slično dotad nije bilo viđeno na jednom crossoveru.'

Satoru Tai, tada potpredsjednik odjela za dizajn Nissana Europe, danas izvršni predsjednik odjela za dizajn, Nissan Motor Co. Ltd.: 'Ako smo nadmašili očekivanja kupaca s Jukeom NISMO, Juke-R ih je potpuno raspametio. Odjel za dizajn Nissana Europe smatrao je da trebamo napraviti nešto potpuno drugačije, potpuno nadmašiti očekivanja kupaca u Europi ali i naših kolega u Japanu. Juke-R rezultat je stavljanja motora i dijelova ovjesa modela GT-R u karoseriju Jukea optimiziranu za vrhunske performanse. Bio je to nevjerojatan izazov u području dizajna. Spajanjem tih dvaju svjetova proizveli smo crossover koji plijeni pozornost izgledom i performansama superautomobila.'

Poglavlje 6: Uzbudljiva budućnost

Satoru Tai: 'Što Juke predstavlja nama? Predstavlja strast. U Nissanu radi mnogo strastvenih ljudi. I svi mi strastveno radimo nešto drugačije. Od odvažnog dizajna do revolucionarnog duha kojim je stvorio segment B-SUV-a, Juke je originalan u svakom smislu te riječi. Nissan je jako dobar u stvaranju 'originalnog' - i to ćemo činiti i dalje.'

Epilog

Marco Fioravanti, potpredsjednik odjela za planiranje proizvoda Nissana Europe, izjavio je: 'Nakon uspjeha prvog Jukea znali smo da druga generacija mora dodatno podići letvicu u pogledu hrabrosti i očekivanja kupaca.'

'Marljivo smo radili na tome da zadržimo tu energiju revolucionara, ali i na tome da je razvijemo do jedne zrelije razine. Jednako je prepoznatljiv, ali je prostraniji, opremljen naprednim multimedijskim sustavom NissanConnect i odiše visokom kvalitetom. Usto je opremljen i naprednim sustavom za pomoć u vožnji ProPILOT. Juke je moderan Nissan u svakom pogledu i niže uspjeh za uspjehom.'

'Kako se približavamo obljetnici njegova predstavljanja, vidim sve više novih Jukeova na cestama i obožavam dvobojne izvedbe koje kupci odabiru. Time dan za danom dokazuju da su s oduševljenjem, koje je bilo ključ uspjeha originalnog Jukea, prihvatili i drugu generaciju Jukea. Čvrsto vjerujem da je Juke ikona automobilske industrije. Utjelovljenje je strasti koju njegujemo u Nissanu.'

Nissan Juke slavi prvih 10 godina
  • Nissan Juke slavi prvih 10 godina
  • Nissan Juke slavi prvih 10 godina
  • Nissan Juke slavi prvih 10 godina
  • Nissan Juke slavi prvih 10 godina
  • Nissan Juke slavi prvih 10 godina
    +20
Nissan Juke slavi prvih 10 godina Izvor: Promo fotografije / Autor: www.fmimages.com