USUSRET AUTONOMNOJ VOŽNJI

Nissan Leaf završio svoju najdulju i najzahtjevniju autonomnu vožnju

10.02.2020 u 15:33

Bionic
Reading

Britanski tim iza ovog projekta ostvario je veliku prekretnicu završetkom faze Grand Drive, a riječ je o 370 km dugoj autonomnoj vožnji cestama Ujedinjenje Kraljevine

Projekt konzorcija HumanDrive, pod vodstvom Nissana Europe uz potporu Vlade Ujedinjene Kraljevine, uspješno je priveden kraju. Ovaj zajednički projekt istražuje načine na koji nove tehnologije mogu približiti autonomnu vožnju ljudskom iskustvu. Britanski tim iza ovog projekta ostvario je veliku prekretnicu završetkom faze Grand Drive.

Projekt HumanDrive zajednički financiraju Vlada Ujedinjene Kraljevine kroz Centar za povezana i autonomna vozila (Centre for Connected and Autonomous Vehicles), tvrtka Innovate UK i još devet partnera konzorcija. Zajednički fond ovog projekta procjenjuje se na 13,5 milijuna funti (15,9 milijuna eura).

U sklopu istraživačkog projekta uspješno su provedena dva testiranja – 370 km duga autonomna vožnja kroz Ujedinjenu Kraljevinu pod imenom Grand Drive, pri čemu je korištena napredna tehnologija pozicioniranja te ispitivanje sustava za autonomnu vožnju na testnoj stazi, kako bi kroz strojno učenje usvojio navike vozača i tako poboljšao njihovo iskustvo.

Nissan Leaf Human Drive projekt Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan Europe

Ispitivanje je provedeno na potpuno električnom automobilu Nissanu Leaf opremljenim navigacijskim sustavom, radarom, lidarom i kamerama koje pomažu percipirati okruženje vozila. Zahvaljujući svemu tome, sustav samostalno prilagođava kretanje cestama i uspješno izbjegava prepreke na putu.

Prva dionica ove rute protezala se od Cranfielda u Bedfordshireu do Sunderlanda. Iza ovog postignuća stoji 30 mjeseci rada konzorcija HumanDrive. Riječ je o suradnji britanskog tima predvođenog Nissanovim inženjerima i partnera u konzorciju.

Jedan od glavnih ciljeva ovog projekta bio je razviti napredan kontrolni sustav za autonomna vozila. S obzirom na to da se krećemo prema sve povezanijoj i autonomnijoj budućnosti, važno nam je stvoriti napredan sustav za autonomnu vožnju koji će djelovati prirodno i osigurati poznat osjećaj u vožnji.

Testiranje na 370 km dugoj ruti omogućilo je da se ispita rad sustava u svim uvjetima, primjerice prilikom vožnje seoskim cestama bez ili s minimalnim oznakama, kao i prilikom vožnje križanjima, rotorima i autocestama. Autonomni sustav aktivan je za vrijeme čitave vožnje kako bi omogućio promjenu traka i priključivanje na autocestu te kako bi se po potrebi zaustavio i ponovno krenuo.

Bob Bateman, voditelj projekta pri Nissanovu tehnološkom centru u Europi, je izjavio: 'Projekt HumanDrive omogućio nam je da razvijemo sustav koji je dorastao izazovima i specifičnostima britanskih prometnica. Pritom mislim na zahtjevne zavoje i brze seoske ceste bez oznaka, bijelih linija ili rubnika.'

Grand Drive je rezultat zajedničkog rada članova konzorcija u Ujedinjenoj Kraljevini, odnosno istraživanja načina na koje autonomni sustavi mogu oponašati ljudsku vožnju.

HumanDrive i strojno učenje

U drugom dijelu projekta HumanDrive posvetili su se načinima na koje sustav umjetne inteligencije, na temelju strojnog učenja, poboljšava korisničko iskustvo i udobnost putnika u povezanim i autonomnim vozilima. Testna vozila, ispitana na privatnim stazama, bila su opremljena sustavima umjetne inteligencije koje je razvila partnerska tvrtka Hitachi Europe Ltd, a koji omogućuju strojno učenje u stvarnom vremenu. Sustav na temelju dosadašnjeg iskustva u prometu i naučenih rješenja može spremno reagirati na slične situacije u budućnosti i sigurno zaobići prepreku.

Članovi konzorcija projekta HumanDrive i njihove uloge:

Nissan Vodeći partner i voditelj razvoja autonomnih vozila.

  • Hitachi Razvoj umjetne inteligencije (AI) kako bi se omogućila kontrola i percepcija nalik ljudskoj.
  • Sveučilište u Leedsu - razumijevanje ljudskih navika u vožnji, njihovo uključivanje u autonomni sustav te razvoj sigurnosnog modela.
  • Connected Places Catapult (CPC) - vođenje projekata, komunikacijske, marketinške i distribucijske aktivnosti te analiza sigurnosnih aspekata projekta.
  • HORIBA MIRA - pružatelj usluga objekata za ispitivanje, osigurava sigurnost izvedbe projekta.
  • SBD Automotive - podrška pri osiguravanju kibernetičke sigurnosti i ispitivanju HMI sučelja (sučelje čovjek-stroj) autonomnog vozila.
  • Sveučilište u Cranfield - pružatelj usluga objekata za ispitivanje i podrška pri ispitivanju autonomnih vozila.
  • Atkins Ltd - pružatelj podrške kibernetičke sigurnosti.
  • Aimsun Ltd - proučavanje utjecaja autonomnih vozila na promet.
  • Agencije za autoceste Ujedinjene Kraljevine - razumijevanje infrastrukturnih zahtjeva za razvoj autonomnog vozila.

Ove su tehnologije tijekom razvoja prošle stroga ispitivanja koja su uključivala simulacije, ispitivanje simulacijskih sustava u stvarnom vremenu te ispitivanja na privatnim testnim stazama.

Ministar gospodarstva Nadhim Zahawi, je rekao:'Uspješan završetak najdulje autonomne vožnje u Ujedinjenoj Kraljevini neopisivo je postignuće za Nissan i konzorcij HumanDrive. Zahvaljujući njima, izgledi za skoru prisutnost autonomnih vozila na britanskim cestama još su veći.' On je isto tako dodao: 'Ovaj je projekt sjajan primjer toga kako suradnja automobilske industrije i vlade može dovesti do razvoja novih, ekološki učinkovitih rješenja za mobilnost.'

Ministar prometa George Freeman, je rekao: 'Ujedinjena Kraljevina sve više zauzima mjesto predvodnika u području naprednih i autonomnih vozila i prometne tehnologije, globalnog sektora koji bi trebao stvoriti tisuće radnih mjesta.' Dodao je sljedeće: 'Naša vizija budućnosti mobilnosti: Strategija gradske mobilnosti potiče stvaranje inovativnih, čišćih i naprednijih vozila, a Nissanov projekt HumanDrive daje nam uzbudljiv uvid u to kako bi britanski promet mogao izgledati u skoroj budućnosti.'

Projekt HumanDrive nije se zaustavio na razvoju sustava za autonomnu vožnju. Istraživanje se također usmjerilo na unaprjeđenje kibernetičke sigurnosti u autonomnom vozilu, razvoj testnih i sigurnosnih postupaka pri ispitivanju autonomnih vozila te proučavanje utjecaja autonomnih vozila na širi transportni sustav.

HumanDrive i Nissan

Premda se ovaj istraživački projekt zasad neće širiti na druge zemlje, zasigurno će pomoći oblikovati buduće sustave za autonomnu vožnju.

Novi Nissan Juke, Leaf, Qashqai i X-Trail opremljeni su sustavom Nissanove inteligentne mobilnosti ProPILOT koji pruža pomoć pri upravljanju, ubrzavanju i kočenju te time povećava kontrolu u vožnji. ProPILOT je namijenjen vožnji u jednom traku autoceste te je prilagođen za vožnju pri niskim brzinama tijekom prometnih gužvi i putovanje autocestom.

Ovaj sustav smanjuje umor i stres, a povećava sigurnost, općenitu kontrolu i povjerenje vozača koji više ne moraju brinuti o uobičajenim sastavnicama vožnje.

David Moss, viši potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj pri Nissanu Europe, je izjavio: 'Strategija Nissanove inteligentne mobilnosti pomaže nam da razvijemo sustave za autonomnu vožnju koji će se moći primijeniti u svim vozilima. Ovaj nas je uspješni istraživački projekt nadahnuo da doprinesemo još autonomnijoj, električnijoj i povezanijoj budućnosti.'

Nissan Leaf Human Drive
  • Nissan Leaf Human Drive
  • Nissan Leaf Human Drive
  • Nissan Leaf Human Drive
  • Nissan Leaf Human Drive
  • Nissan Leaf Human Drive
    +14
Nissan Leaf Human Drive projekt Izvor: Promo fotografije / Autor: Nick Dimbleby