VELIKI RAST U ODNOSU NA 2023.

Novi automobili u Hrvatskoj u siječnju 2024.: Škoda prodala najviše, Opel Corsa najprodavaniji model

06.02.2024 u 13:11

Bionic
Reading

U prvom mjesecu ove godine je novoregistriran 4461 novi osobni automobil, što je čak 1115 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Opel Corsa je ukupno najprodavaniji model s 312 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj 2024. Generalno, siječanj nam je donio bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 1115 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u siječnju 4461 novi osobni automobil. To je rast od 33,3 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj, kada ih je prodano 3346 komada.

Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i i početkom ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba. Ne treba zaboraviti da je najavljen i novi krug poticaja za kupovinu energetski učinkovitih vozila.

Škoda na vrhu, Opel je drugi, a Volkswagen treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca siječnja pripao je Škodi, koja s ukupno 616 automobila drži 13,81 posto tržišta. Na drugom je mjestu Opel s 349 vozila ili 7,82 posto tržišta. Na trećem mjestu je Volkswagen s 336 vozila ili 7,53 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,16 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.

Opel Corsa na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Suzuki SX4 treći

Prvi na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Opel Corsa s 312 komada (6,99 posto tržišta). Škoda Octavia je druga s 258 komada (5,78 posto), a Suzuki SX4 treći sa 159 komada (3,56 posto). Dacia Duster je na četvrtom mjestu sa 145 komada, a Suzuki Vitara je peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. sa 127 prodanih primjeraka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima prvo mjesto s ukupno prodanih 1347 automobila ili 30,2 posto. Drugo mjesto je zauzeo veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) sa 705 automobila ili 15,79 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na trećem mjestu s 558 automobila ili 12,51 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 68 automobila ili 1,52 posto, kao i Mitsubishi 0 vozila onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 626 prodanih automobila ili 14,03 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 394 prodanih vozila ili 8,83 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon siječnja bilo ukupno 36 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon prvog mjeseca 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 2057 komada ili 46,1 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon siječnja 2024. s prodanih 1354 komada ili 30,4 posto tržišta. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (314), Toyota (155) i Audi (113).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon siječnja ove godine s 830 komada ili 18,6 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 124 komada ili 2,8 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 113 komada, tu je još Renault s 10 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 1 komadom. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električni automobili su završili na petom mjestu. U siječnju 2024. je prodano njih 96 ili 2,2 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV i PHEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Sada imamo najave za novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2021., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

U siječnju ove godine na vrhu je Volkswagen sa 17 vozila ili 5,1 posto, slijedi Audi sa 16 vozila ili 8,2 posto. Na trećem mjestu je završila Škoda s 12 čisto električnih automobila ili 1,9 posto.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon siječnja izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 1898 ili 42,55 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 358 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,03 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Primorsko-goranska županija je treća s 338 komada ili 7,58 posto (2023.je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Istarska županija je završila na četvrtom mjestu s 278 komada ili 6,23 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu sa 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija više nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija se vratila na neslavno posljednje mjesto nakon prodajnih rezultata u siječnju s 24 primjerka ili 0,54 posto.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'