ČARI HIDROPNEUMATIKE

Ovako novi SUV Mercedes GLE ‘pleše’ kako bi se izvukao iz blata

13.11.2018 u 13:18

Bionic
Reading

Ljubitelji terenske vožnje već godinama SUV-ovima zamjeraju praktički nepostojeće off-road osobine. Mercedes je odlučio učiniti nešto po ovom pitanju

Nova generacija GLE-a dolazi s opcijom naprednog sustava ovjesa kojeg Nijemci zovu ‘E-Active Body Control’. Riječ je o tehnologiji koja omogućava vozaču individualnu kontrolu nad amortizerima čime je moguće regulirati nagib i odstojanje vozila od tla.

E-Active Body Control koristi 48-voltni električni sustav kako bi gotovo trenutno promijenio postavke Airmatic zračnog ovjesa.

U praksi to znači da se GLE, primjerice, može nagnuti u zavoju poput motocikla kako bi umanjio efekt centrifugalne sile na putanju vozila, dok se na neravnom terenu njime može upravljati kao da spomenute razlike u nivelaciji do određenog stupnja - ne postoje.

Ako je automobil opremljen višenamjenskim kamerama za nadgledanje površine ceste, E-Active Body Control može čak individualno reagirati na sva oštećenja prometnice kako bi pružio maksimalno udobnu i sigurnu vožnju.

Mercedes GLE
  • Mercedes GLE
  • Mercedes GLE
  • Mercedes GLE
  • Mercedes GLE
  • Mercedes GLE
    +10
Mercedes GLE Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes

Svestranost ovog sustava je evidentna već u teoriji, no jedna od ponajboljih funkcija primjene svakako je u situacijama kada automobil zapne na teško prohodnoj podlozi kao što su blato i pijesak.

U ovim situacijama vozaču je na raspolaganju takozvani režim slobodne vožnje koji automatski podiže i spušta ovjes, te njiše automobil kako bi gume došle do prijemljivosti i izvukle vozilo iz nepogodne situacije,

Kako ova inovativna tehnologija djeluje u praksi možete vidjeti na primjeru ‘plešućeg’ GLE-a u video isječku priloženom u nastavku.

Izvor: Screenshot